pieters ovaal

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

pieter

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 12 Feb 2011, 00:23

ombouwen van de ruiten wisser naar 12 volt uurtje
incl motor opzoeken testen schoonmaken en smeren
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

pieter

Postby pieter » 17 Feb 2011, 13:02

nu ik in de 12 volt eeuw ben beland :P
gelijk mijn oude compufire weer uit de kast getrokken,die werkt nu weer :wink:

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 17 Feb 2011, 21:05

Een hoop bla bla Pieter, maar waar blijven de foto's? :D

pieter

Postby pieter » 17 Feb 2011, 21:55

:oops:
ik ga m,n best doen,
via mijn telefoon lukt het nu niet ,dus zal ik het ouderwetse camera werk moeten doen.

pieter

Postby pieter » 22 Feb 2011, 09:34

om de spanning op te voeren hahaha conflict met de geheugen kaart en mijn computer.
dus foto,s blijven nog even achterwegen.
Ben nog wel bezig geweest. knechtfilters omgebouwd zodat de kelken er in passen
,alleen k&n filters zijn schrikbarend duur(kosten veel)voor de knecht filters.
Het gaas was helaas al beschadigt dus daar moet ik nog naar opzoek.
ik heb een filter gevonden alleen diameter was veel te groot.
maar een filter is makkelijk aan te passen(lees verkleinen)op een verantwoorde manier.
het gaas zit met een stripje metaal geklemd ,deze los gehaald en gaas door geknipt en weer vast geklemd op de juiste diameter.
Nu heb ik dus na een half uurtje meten knippen en snijden en meten 2x uitwasbare luchtfilter voor 20€
Ja ik had foto,s gemaakt,maar zoals ik al zei. :?

ik weet het no pics it didn,t happen.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 22 Feb 2011, 09:48

je maakt het wel spannend zo :wink:

goed idee om de "gaas" filters in te korten, die zullen vast ook beter staan dan modernere K&N filters.

pieter

Postby pieter » 25 Feb 2011, 03:11

foto,s van het stuur die ik heb weten te redden van gecrashte telefoon

verbouwen van een nieuwe grand naaf om passend te maken in het stuur.
Image
zo zit hij er in staat een 5 centimeter verder naar binnen ,van het raam af dan origineel stuur .
vind ik wel zo prettig ,nu zit ik niet steeds bijna tegen het raam met mijn handen.
Met eigen(verbouwde)claxon dop in kleur.
Image
Image

en hier mijn knechtfilter "gesloopt"met kelk er in
Image

deze kwam ik ook nog tegen niks mis mee
Image
andere 3 wielkasten zijn net zo
Image

meerfotomatriaal zal zeker volgen

pieter

Postby pieter » 12 Mar 2011, 22:50

heb de retrospeaker gemonteerd moet zeggen leuk geluidje voor een speaker.
tevens ipod mp3 aansluiting gemaakt.

zal nu moeten wachten tot er weer onderdelen van over de grote plas komen.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 13 Mar 2011, 11:50

leuk, is dat een moderne speaker voor achter het centrale grilletje in het dashboard van een ovaal?

pieter

Postby pieter » 14 Mar 2011, 09:19

retrospeaker is inderdaad om op de originele plaats te monteren
(moest bij 54 ovaal wel iets aanpassen,maar vanaf 57 zou het ik elke kever zo moeten passen)
is een speaker met 2 conussen ,soort 2 speakers in een met een verrassend geluid.
leuk voor mensen die het een beetje org willen houden,of voor hen die net als ik niet veel gebruik maken van muziek in de kever,maar wel een goed geluid willen hebben ,zonder al te veel extra,s.
(lijkt wel reclame :oops: )
Ik heb een versterkertje van excaliber 5 bij 10 bij 2 gebruikt voor mp 3/ipod .

pieter

Postby pieter » 29 May 2011, 21:23

Omdat ik zelf niet de spullen heb om de carbs af te stellen,was ik naar de garage gegaan.
ik had wel het idee dat er meer in moest zitten .
na het afstellen reden we een proef rit met alleen de kelken er op.
en op een stuk waar ik normaal niet meer dan 65 haal schiet ik opeens naar de 80
filters er op en weer maar net 60 +
nu heb ik het gaas weggelaten ,en dus gaan rijden met alleen het filter element .
met gemak weer de 80...dus .
looks zijn leuk maar ik rij dus zonder het gaas ,dan zie je de "moderne" filters maar zitten.
ik heb op de snelweg gereden met een "modernere"tot 160 km teller er tijdelijk in en met een navi.
beide tikte de 145 aan :cheers: zelfs toen ik nog even doortrok ging de teller trillend naar de 150,maar ik durfde het niet aan verder door te trekken.
een kennis reed met zijn 1641 voor me uit,en zei moeite te hebben mij echt kwijt te rijden.
De tot 120 teller zit er weer in,ik weet nu wat hij kan,en hou het liever heel.

pieter

Postby pieter » 13 Sep 2011, 10:32

Image
Image
Image
Image

deze zag ik op de samba.
Ik kon ze na een week pbtjes met de maker en mensen die er al mee rijden niet laten liggen
Lang leven paypal.
volgens track & trace over 3 dagen binnen.
hij gaat er niet sneller door,maar het oog wilt ook wat :wink:
In dollars lijkt het heel wat maar in € is het een mooie prijs.
verder is een kennis met de zelfde opzet (carbs) bezig geweest.
hij probeerd nu andere sproeiers uit,ik wacht de resultaten af ,en dan ga ik het ook eens proberen
De eerste ritten met iets kleinere sproeiers in de 34 ers zijn ieder geval hoopvol.
Het zou mooi zijn nog een beetje meer power uit de 30pk persen.
ik heb nu fijn gaas rond de filters geplaatst,ziet er toch beter uit en geen nadeel van ondervonden.
tijdens een proefritje gin hij (zij)als een #$^^$% er vandoor.
Dat vond een 1300 niet zo leuk bij de stoplichten,de verbaasde gezichten toen ik na een stoplicht sprintje bij de benzinepomp mij klep open trok heee een 30 pktje dat kan toch niet ,hoe kan dat nu een 1300 er uittrekken,das gene echte hahahahahahahhahahahaha

:lol: :wink:

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 13 Sep 2011, 13:48

nice en de deksels zien er goed uit!

pieter

Postby pieter » 13 Sep 2011, 13:53

ja hopelijk in rl ook ,maar dat weet ik over een dag of 3

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 13 Sep 2011, 23:08

Erg mooie deksels! 8)

pieter

Postby pieter » 20 Sep 2011, 21:35

Customs Clearance
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS on September 20, 2011. :bounce: :bounce: :bounce:

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 21 Sep 2011, 11:44

Kan nog 2 weken duren dus hahaha :D

pieter

Postby pieter » 23 Sep 2011, 20:20

:shock: :? :( :(

pieter

Postby pieter » 28 Sep 2011, 08:40

Customs clearance processing complete
Your item cleared customs in NETHERLANDS at 4:34 am on September 28, 2011.
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

pieter

Postby pieter » 02 Oct 2011, 22:37

deksels binnen ,zien er goed uit sluiten goed aan.
kijken of ze niet gaan lekken.

pieter

Postby pieter » 10 Oct 2011, 21:51

bij opruimen van de garage vond ik nog een "kastje"om knipperlichten van mijn remlichten te maken.
Dat had een vriend in elkaar gezet een half jaartje geleden.
Dus maar even onder de voorklep gedoken .
een uurtje later klaar en pinkers en de knipper rem lichten werken .
zo wel een stuk veiliger.

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 10 Oct 2011, 23:38

Lekker bezig Pieter!

pieter

Postby pieter » 11 Oct 2011, 23:20

dank dank

alleen sneller word hij niet van die knipperlichten haha

nu nog even wassen en stofzuigen voor airtime meeting,niks te sleutelen op het moment.

heb nog wel ideeën opgedaan,via contacten in buitenland,dat word sparen voor een ander carter om lekker mee te experimenteren. (100mph club lijkt me wel wat)

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 12 Oct 2011, 22:09

Oooh?? vertel! :mrgreen:

pieter

Postby pieter » 12 Oct 2011, 22:31

:pig: BASIC ENGINE: 36hp (25hp) engine case (block) with stock 36hp cylinder head studs in stock locations(8mm studs O.K.), original VW 36hp head, Okrasa, Denzel and new Wolfsburg West Okrasa replica aftermarket 36hp heads with or without modifications are allowed(no 1200-1600cc or Porsche based heads!). All engine sheet metal, to include a functioning generator and cooling fan are mandatory in all engine classes (except "1" Club & Unlimited) along with stock 36hp or period 36hp aluminum valve covers and gaskets (replica alloy valve covers for 36hp heads are O.K.!). Transmission must be a Volkswagen 4 speed swing(non-synchro or full-synchro) or I.R.S. original or modified Bug transmission (five speed conversions and Hewland style transmissions not permissible!). The front end may be lowered using commonly available VW axle beams, spindles or devices excluding NARROWED axle beams in ALL classes except the "1"Club and Unlimited categories! Rear sway bars or camber compensators are acceptable and Moon Disc style hub cabs, when securely installed following USFRA, ECTA, LTA, Texas Mile, or DRLA guidelines may be used in ALL classes. Above guidelines DO NOT APPLY to cars running for "1"CLUB recognition ONLY except where mandated by the sanctioningbody!
NOTE: Nitrous systems are not allowed in 36hp Challenge cars or 130 Mile Per Hour Club categories ! ! !

CLASSES:
SS36 (Stone Stock) -Stock 36hp engine with single 28 PCI carburetor with no modifications except VW venturi and jet replacements. Must be equipped with a stock VW style dual tip exhaust system and tips, VW air cleaner, VW Bosch branded distributor and coil(Pertronix Ignitor, full flow oil system, engine balancing and three angle valve cuts are O.K.!). Extractor exhaust systems not allowed! No cylinder head porting, displacement or camshaft upgrades are permissible. 12 volt electrical systems are O.K. !
SSS36 (Super Stock Single)-Modified singleport 36hp engine with single 28PCI carburetor. Requires any Bosch distributor and coil. No displacement, camshaft, carburetor modification or header limitations.
DSS36 (Dual Super Stock)-Pre 1965 period style dual or single dual throat carburetors systems, using pre-1965 carburetors only(Weber 48 IDA and replica carburetors are considered pre-65!), fitted to modified stock VW 36hp cylinder heads or period aftermarket 36hp dual port cylinder heads(or replicas such as the Wolfsburg West dual port heads)! Requires any Bosch distributor and coil. Dual spark plug conversions O.K.. No displacement, camshaft or header limitations. Handcrafted intake manifolds are O.K.. Carburetor(s) must be under the deck lid without bumps or scoops.
K36 (Supercharged/Kompressor)-Any pre-1970 mechanically driven supercharger. Requires any Bosch distributor and coil. Dual spark plug conversions O.K.. No displacement, camshaft or header limitations. Dual period correct superchargers are acceptable.
NA36 (New Age) Any turbocharged, post 1971 mechanically driven supercharger, fuel Injected, post 1966 carburetor(s) except replica pre-65 carbs . Any ignition and coil. Dual spark plug conversions O.K.. No displacement, camshaft or header limitations. Dual turbochargers or superchargers are acceptable.
UNLTD36 Unlimited(Top Speed)-36hp engine case and modified period correct cylinder heads. Any transmission. Any body configuration with or without modifications. No limitations on displacement, camshaft, fuel, ignition or exhaust systems. The category also qualifies for "1" Club recognition!

"1"Club-100 Mile Per Hour Club(i.e. Outlaw 36hp)-Identifiable 36hp engine case. Two, three, four wheels (plus) in any configuration legal for comptetition. Any cylinder heads or other engine modifications (Porsche pre-A heads are O.K.!). No other guidelines. Nitrous allowed ONLY in full race (Long Course) categories, not in 130 MPH Club or Street Legal categories!
NOTE:- All 36hp engines or transmission not fitting within the described guidelines will be eligible for "1"Club recognition only!.
BODY/VEHICLE-Any year Type 1 stock Volkswagen Beetle, Super Beetle or Cal Look sedan body with stock VW bumpers(NOTE: Convertible and sliding cloth sunroof bodies require added safety equipment-(i.e. bolt-in 4 point roll bar available from EMPI suppliers- part #3116 ). Type 1 Karmann Ghia and pre-67 Type 2 bodied cars will compete in separate body style only categories and will not be eligible for recognition beyond 36hp Challenge record listings or be eligible for top speed 36hp Beetle records. All metal body and fenders with all lights, VW bumpers(full width-note ET BarEor Cal-Look style bumpers are not allowed), and running boards in place and functioning. Wiper blades & arms, antenna, outside mirrors and license plates may be removed during competition but must be in place prior to and through technical inspection. Interior must include two front seats, rear seat back(bottom portion of rear seat may be left out), headliner and door panels. Deck lid standoffs are not allowed!
NOTE: All VW's not fitting within the described body and axle beam guidelines will be eligible for "1" Club recognition.
NOTE: All aerodynamically improved stock Volkswagens, Volkswagens with fiberglass fenders, hoods or deck lids, 36hp Lakesters, Formula Vees, Streamliners, Dragsters, Chopped or Sectioned VW's, Buggies, Baja Bugs, Kit Cars, Trikes, Motorcycles or other race vehicles that pass their respective sanctioning bodies safety inspection procedures will be eligible for "1"Club recogntion.

dit trok mijn aandacht op de samba,en bleef al lang door mijn hoofd spoken.
ipv 1900 of 2 ltr met 30 pktje banden oproken................
officieel zal het niet gaan lukken maar richting die 160km per uur moet te doen zijn.
dus dat word sparen voor een Carter, misschien Porsche pre-A heads en andere (te)duren onderdelen.
okrasa nokken as , 010 ,34 carbs, oliepomp benzine pomp e.d. zijn er al

Return to “Visitor's Rides”