pieters ovaal

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 21 Oct 2011, 08:59

Image
Radio overleden,dus een vervanging aangeschaft
telefunken retro radio met cd mp3 usb en sd
nu nog kijken hoe ik die er in krijg zonder zagen
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 01 Nov 2011, 20:28

Image

de 3e generatie van deze is onderweg vanuit Taiwan,binnenkort leverbaar 45% kortere schakelweg,met fijn afstelling(wat het ook zijn mag), rechtstreeks gekocht bij vintage speed en via via naar Nederland.
als hij echt is zoals ze zeggen,word het afscheid nemen van mijn empi shifter na 20 jaar.

maar terwijl deze onderweg is nog bezig met de radio.
front zo verbouwd dat ik deze los van de radio kan gebruiken,dat betekend niet te hoeven zagen in m,n dasch.
dus gewoon een voorzet frontje op m,n dash.
eerst maar eens snel voor foto,s zorgen,anders gaan jullie weer gillen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: pieters ovaal

Postby Sander/DVK » 03 Nov 2011, 22:59

pieter wrote:niks gekocht op kwf, wel veel gezien.
ik heb net voor kwf een stuur gekocht,gehoopt een passende grant naaf te vinden op kwf .
helaas, dus maar een besteld
Ik zal de naaf nog wel moeten verbouwen.
Image


Hoi Pieter, volgens mij heb je een zeldzaam vroeg model Banjo stuur op de kop getikt
Onderstaande zit in een 52er ragtop kever:
Image

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: pieters ovaal

Postby thehanz » 03 Nov 2011, 23:23

goed bezig...mooi stuurtje ook voor zo'n ouwetje

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 09 Nov 2011, 16:42

pook is binnen kwaliteit lijkt echt degelijk.
nu maar zien hoe het schakelt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 16 Nov 2011, 14:13

het schakelen is behoorlijk strak,als of je in een moderne auto schakelt,lekker direct en snel
een aanrader zo,n pook,ik vind het beter dan een empi schakelen(maar dat is persoonlijk).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: pieters ovaal

Postby Scarface/DVK » 16 Nov 2011, 21:14

Vind hem echt mooi de pook

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: pieters ovaal

Postby JeePee » 16 Nov 2011, 22:04

Scarface/DVK wrote:Vind hem echt mooi de pook

Welke?

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 15 Jan 2012, 03:47

kan een vintage Porsche blok kopen alleen kan nergens iets vinden over het nummer p 010 334
leek me mooi voor een projectje :D
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 19 Jan 2012, 01:26

ik heb al wel de 356 zuigers en cilinders voor op 30pk te monteren.
wat ik begrepen heb hoef ik alleen koelribben weg schuren om het passend te maken(356 cilinders staan verder uit elkaar.
dat is het makkelijkste denk ik.
Verder moeten de zuigers gevlakt worden ,maar hoe en hoeveel weet ik nog niet,dat word weer avonden surfen op www.
Of weet hier iemand hier iets over.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: pieters ovaal

Postby Jesse/DVK » 19 Jan 2012, 08:36

Hoeveel lijkt me een keer monteren en kijken wat de dekhoogte moet worden? Zijn de 356 bol of hol?

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 19 Jan 2012, 12:20

er ztten er meerdere bij waarschijnlijk is er een set bij gesukkeld.
1 set vlak
1set bol
moet nog even kijken als ik ze binnen heb hoe de staat is en welke er nu bij horen.
Ze passen (zelfde diameter)beide in de cilinders.
Het zelfde truukje zou ook werken met standaard 1200 zuigers cilinders,daar word ook onderscheid gemaakt in verschillende types.
Nog even goed uitzoeken of ik de juiste zuigers al heb ,de cilinders kloppen iedergeval.
er kan ook nog gewerkt worden met ringen,maar er is ook nog de compressie,die zal ook moeten kloppen.
Dit is voor mij redelijk nieuw,wat draaiend gedeelte betreft heb ik meestal gewerkt(gehobby hobby) met standaard verhoudingen,plug and play,en niet gemix van onderdelen,en zeker geen 30 pk
maar de basis van de techniek is toch allemaal dezelfde logica :)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 19 Jan 2012, 12:48

heb wat info van iemand vd samba
goed om mijn engels op te halen
some use later pistons from the 1200 engine, and machine the dome on it becaus 36 hp have one mm less fire land than the later pistons, so you can machine the dome..

vw offerd pistons with dome,for later 1200cc engines with 77mm bore

With the head flycut .040 and the domes it makes 7.5/1 compression.Never gets hot even though I've pushed it hard at 60-70 for the last 3000 miles (I'm not running a splitcase transmision).Only setup issue is a small clearance problem with the dome on the heads,an easy fix
the small differences between 36hp (1200cc),40hp (1200cc),and 1300cc engines. 36hp and 40hp have a couple things in common.They share the same stroke of 64mm and a wrist pin size of 20mm,and same size piston of 77mm. The 40hp piston is 1mm taller than the 36hp piston.Don't get either confused with a 77mm piston from a 1300cc engine (22mm pin,different size ring grooves).A 1300cc engine is like a 1600 on the bottom end.69mm stroke and rods with a 22mm wrist pin.These came in US imports for just a couple years but was offered in the Euro std model as a dual port (please correct me if I'm wrong...).All US models had flat top pistons,but most Euro s I've seen had dome tops.so 36hp...you have to use late 1200 pistons, that have the raised top and the correct 20mm pin
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: pieters ovaal

Postby Dirk » 19 Jan 2012, 22:47

hmm interresant

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: pieters ovaal

Postby Martijn/DVK » 19 Jan 2012, 22:51

Die bolle zuigers gebruiken ze voor de cross standaard klasse. Moeilijk aan te komen maar ze zijn er nog wel. :D
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: pieters ovaal

Postby Dirk » 19 Jan 2012, 23:37

kom jij die nog wel eens tegen?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: pieters ovaal

Postby Martijn/DVK » 20 Jan 2012, 21:07

laatst nog ja, gaan direct naar de cross daar betalen ze er nog goed voor die ouwe meuk :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 09 Feb 2012, 21:08

beetje koud in de garage,en ik heb nog niet alles uitgevogeld.
Dus maar even iets laten maken ipv de standaard T bars.
ze moeten nog wel gepolijst worden.
Image
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 21 Feb 2012, 16:37

Image

Na een polijst beurt (slechte foto ik weet het)
Tijdens "het kater kwijtraken van de carnaval" lekker aan het polijsten geweest.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: pieters ovaal

Postby 67-indeed/DVK » 22 Feb 2012, 16:45

dat is zeker heel wat anders. ben benieuwd hoe het er uit zal zien!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: pieters ovaal

Postby Jesse/DVK » 22 Feb 2012, 16:50

Gaaf hoor. Ga jij ook naar Ninove Pieter?

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 22 Feb 2012, 20:46

ik heb nog geen vrij gekregen dus dat word afwachten.
heb ik vrij ga ik
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: pieters ovaal

Postby pieter » 29 Mar 2012, 20:55

en opeens voor een stoplicht viel hij stil.
proberen te starten,alsof de startmotor geen weerstand kreeg ..totaal geen compressie.
naar de garage vervoerd,de klepdeksels er af blok rond maar niets van beweging te bespeuren.
Blok kompleet gestript krukas ziet er heel uit nokkenas ook alles lijkt verder heel koppen ok kleppen ok?????
nu dus blok splitsen kijken wat het nu kan zijn
:scratch: :scratch:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: pieters ovaal

Postby Jesse/DVK » 29 Mar 2012, 22:30

Benzine en vonk heb je? Just in case :P.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: pieters ovaal

Postby 67-indeed/DVK » 30 Mar 2012, 11:28

vroeg ik mij ook af ja. ben je niet wat te hard van stapel te gaan door meteen het blok te splitsen?


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest