67' 1500

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

67' 1500

Postby JWVVW » 18 May 2014, 11:18

Even voorstellen,

Ik ben Jan-Willem en kom uit het noordelijkste stad(je) van Friesland.
Ben in mijn vroege jeugd door mijn oom besmeurd met het vw virus.
Na het GTI tijdperk heb ik tien jaar geleden mijn eerste luchtgekoelde gekocht.
Een T2a westfalia uit 1969, welke ik door de jaren heen mechanisch en motorisch in perfecte staat heb gebracht.
Nu word het tijd voor een nieuw project in de Cal-look style.
Deze heb ik gevonden in de vorm van een 67' kever 1500 .
Attachments
P1030690.JPG

VWGlassee
Posts: 56
Joined: 02 Aug 2012, 19:07
Location: Beerse, Belgium

Re: 67' 1500

Postby VWGlassee » 19 May 2014, 11:19

Welkom hier!
Ziet er mij een harde basis uit als je de wielkast bekijkt!

Succes ;)

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 19 May 2014, 21:21

Hoi VWGlassee,

Ja hij is kneiterhard, alleen bodem onder de achterbank en kriksteunen zijn slecht.
Maar hij gaat toch body off dus no problem.
Zaterdag zal ik wat meer foto's posten dan ga ik hem ophalen.
Last edited by JWVVW on 19 May 2014, 21:22, edited 1 time in total.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: 67' 1500

Postby Jesse/DVK » 21 May 2014, 10:53

Ziet er uit als een goede basis! Ben benieuwd naar de foto's!

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 22 May 2014, 18:25

Hoi jesse,

Ja heb enorm zin in dit project, ben een groot fan van de Cal-Look.
En dan vooral de jaren 70 stijl !! zoals de 63' van Jim Holmes of 67'van Dean Kirsten.

Groet Jan-Willem.

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 24 May 2014, 12:44

P1030710.JPG
Vandaag het project opgehaald :D :D
Attachments
P1030709.JPG
P1030704.JPG

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: 67' 1500

Postby Addie/DVK » 01 Jun 2014, 20:22

Mooie basis! Veel succes ermee 8)

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: 67' 1500

Postby Sander/DVK » 02 Jun 2014, 00:09

Mooi project. Blijf maar posten die foto's :thumbleft:

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 05 Jun 2014, 20:07

Bedankt Addy en Sander,

Ik ben druk met info verzamelen, en onderdelen.
Gister even wezen inventariseren voor carrosserie delen, en verlanglijstje gemaakt voor Wanroij.
Gaan jullie ook?
Hier een aantal pics van de verzameling.
Attachments
P1030727.JPG
cilinderkoppen 1915 cc
P1030726.JPG
cilinderkoppen 1915 cc gepoort
P1030718.JPG
dellorto 40 mm

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: 67' 1500

Postby Jesse/DVK » 20 Aug 2014, 11:49

Nog nieuws?

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 20 Aug 2014, 18:50

Hoi Jesse,

Nee weinig nog ,krijg 1 september de sleutel van mijn loods.
Maar wel druk aan het onderdelen verzamelen en info.
Moeilijkste vind ik nog een goeie motor combo, i.v.m. dat ik graag eerst een 1915 wil bouwen met 40 er Dellorto's
en 040 cilinderkoppen door HR gepoort (reeds gedaan).
En dan in de toekomst koppen met grotere kleppen en natuurlijk de IDA's.
Maar het korte termijn budget laat dit eerst niet toe.
Dus welke krukas? welke nokkenas? omdat ik deze wil laten zitten wanneer de ander koppen en IDA's er op komen.
Mischien kan jij of iemand van het forum hier de gouden tip voor geven!
Zit zelf met de gepoorte standaard koppen met Dell's te denken rond de 120pk en met andere koppen met de IDA's zo'n 150pk.
Dus alle advies is welkom.

Met vriendelijke groet Jan-Willem.
Attachments
lennbess006.jpg
Dit is hoe de kever er uiteindelijk uit moet komen te zien.

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: 67' 1500

Postby thehanz » 30 Jul 2015, 20:27

Up date 's ??

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: 67' 1500

Postby pieter » 12 Aug 2015, 20:12

thehanz wrote:Up date 's ??
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 08 Sep 2015, 18:31

Zo een dik jaar voorbij en dan maar es even updaten :D
Ben al een behoorlijk stuk opgeschoten, de bodemplaten vervangen en na het stralen in de 2k lak gezet.
De vooras versmald en voorzien van nieuwe lagers .
Inmiddels ben ik met het chassis aan het opbouwen .
Ik had in het hoofd om deze zomer het chassis weer op de wielen te krijgen, maar door een ongeluk ben ik helaas een half jaar uit de running :(
2014-09-24 18.30.56.jpg

P1040317.JPG

P1000228.JPG

VWGlassee
Posts: 56
Joined: 02 Aug 2012, 19:07
Location: Beerse, Belgium

Re: 67' 1500

Postby VWGlassee » 08 Oct 2015, 23:57

Chassis ziet er al goed uit! Benieuwd naar de volgende updates ;)

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 12 Oct 2015, 18:57

Heb de laatste tijd veel tijd om te internetten, dus veel onderdelen scoren.
En kleine onderdelen restaureren .
Pedalen gestraald en gepoedercoat.
P1000384.JPG

AS41 Carter is reeds gelijnboord bij B.A.S Anhendorp.
P1000385.JPG

Versterkte differentieel.
P1000386.JPG


Ga binnenkort weer naar B.A.S Ahnendorp voor de krukas en vliegwiel deze zijn gebalanceerd.

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 09 Dec 2015, 16:20

Zo maar weer es even een update!
Na een zware revalidatie gelukkig weer terug op de been en ook weer een beetje aan het sleutelen :D
Heb inmiddels de versnellingsbak weer van het chassis om er een versterkte differentieel in te bouwen met versterkte zijdeksel.
Ook ga ik de koppelingsgaffel en hevel versterkt uitvoeren, om de kennedy stage 1 drukgroep met daikin koppelingsplaat goed te kunnen bedienen.
20151205_105009.jpg

En ben druk bezig met het polijsten van de velgen,deze heb ik chemisch laten ontlakken en daaruit bleek dat ze al eens zijn gestraald wat helaas vrij grof is gebeurd :evil:
Dit beteken heel veel schuurwerk om een mooi resultaat te verkrijgen.
20151202_154825.jpg

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: 67' 1500

Postby pieter » 09 Dec 2015, 21:09

Weer goed opgepakt na je revalidatie
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 24 Dec 2015, 21:19

Jaja we zijn lekker bezig!!
De versterkte differentieel zit erin en word opgesloten door een versterkte zijdeksel :D
En ben begonnen met een home made cub strebe beetje afgekeken van Bug-Pack :wink:
Versnellingsbak weer op zijn plek.
Ring wiel 8:31 lange overbrenging.
Hoop dat ik het eind van deze kerst vakantie het chassis weer rollend te hebben!

P1000458.JPG
Attachments
P1000456.JPG
20151211_165620.jpg

VWGlassee
Posts: 56
Joined: 02 Aug 2012, 19:07
Location: Beerse, Belgium

Re: 67' 1500

Postby VWGlassee » 26 Dec 2015, 00:41

Mooi!!! 8)

JWVVW
Posts: 17
Joined: 01 May 2014, 18:58

Re: 67' 1500

Postby JWVVW » 19 Jan 2016, 15:44

En het is gelukt om het chassis rollend te krijgen :cheers:
Ben afgelopen periode bezig geweest een kantelwagen te fabriceren waar de kever inmiddels opstaat zodat ik onderom ook overal mooi bij kan met lassen.
P1000472.JPG

En ben begonnen met het laswerk.
20160113_201501.jpg

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: 67' 1500

Postby JeePee » 04 Mar 2016, 22:04

Goed bezig JeeWee. :sunny:


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests