67' 1500
Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK
67' 1500
Even voorstellen,
Ik ben Jan-Willem en kom uit het noordelijkste stad(je) van Friesland.
Ben in mijn vroege jeugd door mijn oom besmeurd met het vw virus.
Na het GTI tijdperk heb ik tien jaar geleden mijn eerste luchtgekoelde gekocht.
Een T2a westfalia uit 1969, welke ik door de jaren heen mechanisch en motorisch in perfecte staat heb gebracht.
Nu word het tijd voor een nieuw project in de Cal-look style.
Deze heb ik gevonden in de vorm van een 67' kever 1500 .
Ik ben Jan-Willem en kom uit het noordelijkste stad(je) van Friesland.
Ben in mijn vroege jeugd door mijn oom besmeurd met het vw virus.
Na het GTI tijdperk heb ik tien jaar geleden mijn eerste luchtgekoelde gekocht.
Een T2a westfalia uit 1969, welke ik door de jaren heen mechanisch en motorisch in perfecte staat heb gebracht.
Nu word het tijd voor een nieuw project in de Cal-look style.
Deze heb ik gevonden in de vorm van een 67' kever 1500 .
Re: 67' 1500
Welkom hier!
Ziet er mij een harde basis uit als je de wielkast bekijkt!
Succes
Ziet er mij een harde basis uit als je de wielkast bekijkt!
Succes

Re: 67' 1500
Hoi VWGlassee,
Ja hij is kneiterhard, alleen bodem onder de achterbank en kriksteunen zijn slecht.
Maar hij gaat toch body off dus no problem.
Zaterdag zal ik wat meer foto's posten dan ga ik hem ophalen.
Ja hij is kneiterhard, alleen bodem onder de achterbank en kriksteunen zijn slecht.
Maar hij gaat toch body off dus no problem.
Zaterdag zal ik wat meer foto's posten dan ga ik hem ophalen.
Last edited by JWVVW on 19 May 2014, 21:22, edited 1 time in total.
Re: 67' 1500
Ziet er uit als een goede basis! Ben benieuwd naar de foto's!
Re: 67' 1500
Hoi jesse,
Ja heb enorm zin in dit project, ben een groot fan van de Cal-Look.
En dan vooral de jaren 70 stijl !! zoals de 63' van Jim Holmes of 67'van Dean Kirsten.
Groet Jan-Willem.
Ja heb enorm zin in dit project, ben een groot fan van de Cal-Look.
En dan vooral de jaren 70 stijl !! zoals de 63' van Jim Holmes of 67'van Dean Kirsten.
Groet Jan-Willem.
Re: 67' 1500
Mooie basis! Veel succes ermee 

- Sander/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 2367
- Joined: 25 Mar 2007, 20:15
- Location: Veenendaal
Re: 67' 1500
Mooi project. Blijf maar posten die foto's 

Re: 67' 1500
Bedankt Addy en Sander,
Ik ben druk met info verzamelen, en onderdelen.
Gister even wezen inventariseren voor carrosserie delen, en verlanglijstje gemaakt voor Wanroij.
Gaan jullie ook?
Hier een aantal pics van de verzameling.
Ik ben druk met info verzamelen, en onderdelen.
Gister even wezen inventariseren voor carrosserie delen, en verlanglijstje gemaakt voor Wanroij.
Gaan jullie ook?
Hier een aantal pics van de verzameling.
Re: 67' 1500
Nog nieuws?
Re: 67' 1500
Hoi Jesse,
Nee weinig nog ,krijg 1 september de sleutel van mijn loods.
Maar wel druk aan het onderdelen verzamelen en info.
Moeilijkste vind ik nog een goeie motor combo, i.v.m. dat ik graag eerst een 1915 wil bouwen met 40 er Dellorto's
en 040 cilinderkoppen door HR gepoort (reeds gedaan).
En dan in de toekomst koppen met grotere kleppen en natuurlijk de IDA's.
Maar het korte termijn budget laat dit eerst niet toe.
Dus welke krukas? welke nokkenas? omdat ik deze wil laten zitten wanneer de ander koppen en IDA's er op komen.
Mischien kan jij of iemand van het forum hier de gouden tip voor geven!
Zit zelf met de gepoorte standaard koppen met Dell's te denken rond de 120pk en met andere koppen met de IDA's zo'n 150pk.
Dus alle advies is welkom.
Met vriendelijke groet Jan-Willem.
Nee weinig nog ,krijg 1 september de sleutel van mijn loods.
Maar wel druk aan het onderdelen verzamelen en info.
Moeilijkste vind ik nog een goeie motor combo, i.v.m. dat ik graag eerst een 1915 wil bouwen met 40 er Dellorto's
en 040 cilinderkoppen door HR gepoort (reeds gedaan).
En dan in de toekomst koppen met grotere kleppen en natuurlijk de IDA's.
Maar het korte termijn budget laat dit eerst niet toe.
Dus welke krukas? welke nokkenas? omdat ik deze wil laten zitten wanneer de ander koppen en IDA's er op komen.
Mischien kan jij of iemand van het forum hier de gouden tip voor geven!
Zit zelf met de gepoorte standaard koppen met Dell's te denken rond de 120pk en met andere koppen met de IDA's zo'n 150pk.
Dus alle advies is welkom.
Met vriendelijke groet Jan-Willem.
Re: 67' 1500
Zo een dik jaar voorbij en dan maar es even updaten
Ben al een behoorlijk stuk opgeschoten, de bodemplaten vervangen en na het stralen in de 2k lak gezet.
De vooras versmald en voorzien van nieuwe lagers .
Inmiddels ben ik met het chassis aan het opbouwen .
Ik had in het hoofd om deze zomer het chassis weer op de wielen te krijgen, maar door een ongeluk ben ik helaas een half jaar uit de running

Ben al een behoorlijk stuk opgeschoten, de bodemplaten vervangen en na het stralen in de 2k lak gezet.
De vooras versmald en voorzien van nieuwe lagers .
Inmiddels ben ik met het chassis aan het opbouwen .
Ik had in het hoofd om deze zomer het chassis weer op de wielen te krijgen, maar door een ongeluk ben ik helaas een half jaar uit de running

Re: 67' 1500
Chassis ziet er al goed uit! Benieuwd naar de volgende updates 

Re: 67' 1500
Heb de laatste tijd veel tijd om te internetten, dus veel onderdelen scoren.
En kleine onderdelen restaureren .
Pedalen gestraald en gepoedercoat.
AS41 Carter is reeds gelijnboord bij B.A.S Anhendorp.
Versterkte differentieel.
Ga binnenkort weer naar B.A.S Ahnendorp voor de krukas en vliegwiel deze zijn gebalanceerd.
En kleine onderdelen restaureren .
Pedalen gestraald en gepoedercoat.
AS41 Carter is reeds gelijnboord bij B.A.S Anhendorp.
Versterkte differentieel.
Ga binnenkort weer naar B.A.S Ahnendorp voor de krukas en vliegwiel deze zijn gebalanceerd.
Re: 67' 1500
Zo maar weer es even een update!
Na een zware revalidatie gelukkig weer terug op de been en ook weer een beetje aan het sleutelen
Heb inmiddels de versnellingsbak weer van het chassis om er een versterkte differentieel in te bouwen met versterkte zijdeksel.
Ook ga ik de koppelingsgaffel en hevel versterkt uitvoeren, om de kennedy stage 1 drukgroep met daikin koppelingsplaat goed te kunnen bedienen.
En ben druk bezig met het polijsten van de velgen,deze heb ik chemisch laten ontlakken en daaruit bleek dat ze al eens zijn gestraald wat helaas vrij grof is gebeurd
Dit beteken heel veel schuurwerk om een mooi resultaat te verkrijgen.
Na een zware revalidatie gelukkig weer terug op de been en ook weer een beetje aan het sleutelen

Heb inmiddels de versnellingsbak weer van het chassis om er een versterkte differentieel in te bouwen met versterkte zijdeksel.
Ook ga ik de koppelingsgaffel en hevel versterkt uitvoeren, om de kennedy stage 1 drukgroep met daikin koppelingsplaat goed te kunnen bedienen.
En ben druk bezig met het polijsten van de velgen,deze heb ik chemisch laten ontlakken en daaruit bleek dat ze al eens zijn gestraald wat helaas vrij grof is gebeurd

Dit beteken heel veel schuurwerk om een mooi resultaat te verkrijgen.
Re: 67' 1500
Weer goed opgepakt na je revalidatie
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Re: 67' 1500
Jaja we zijn lekker bezig!!
De versterkte differentieel zit erin en word opgesloten door een versterkte zijdeksel
En ben begonnen met een home made cub strebe beetje afgekeken van Bug-Pack
Versnellingsbak weer op zijn plek.
Ring wiel 8:31 lange overbrenging.
Hoop dat ik het eind van deze kerst vakantie het chassis weer rollend te hebben!
De versterkte differentieel zit erin en word opgesloten door een versterkte zijdeksel

En ben begonnen met een home made cub strebe beetje afgekeken van Bug-Pack

Versnellingsbak weer op zijn plek.
Ring wiel 8:31 lange overbrenging.
Hoop dat ik het eind van deze kerst vakantie het chassis weer rollend te hebben!
Re: 67' 1500
En het is gelukt om het chassis rollend te krijgen
Ben afgelopen periode bezig geweest een kantelwagen te fabriceren waar de kever inmiddels opstaat zodat ik onderom ook overal mooi bij kan met lassen.
En ben begonnen met het laswerk.

Ben afgelopen periode bezig geweest een kantelwagen te fabriceren waar de kever inmiddels opstaat zodat ik onderom ook overal mooi bij kan met lassen.
En ben begonnen met het laswerk.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests