Paul’s ride

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 02 Feb 2008, 20:56

Image

Image

Done! zien er weer netjes uit!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 03 Feb 2008, 14:25

Thank u Martijn !
Ziet er inderdaad weer netjes uit en snelle service :D haha.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 03 Feb 2008, 14:51

Paulus wrote:Thank u Martijn !
Ziet er inderdaad weer netjes uit en snelle service :D haha.


Het kost wat,maar dan heb je wel wat. :wink:

Ziet er schoon uit hoor. :thumright:

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 12 Feb 2008, 22:54

Kost wat ?....Pff, martijn is heel schappelijk :D En inderdaad....je hebt wat !

Alleen Martijn, ik had thuis de filtertjes even los gehaald heh.....Damn die waren vuil ! die zaten nog niet niet voledig dicht geslibt.
Vandaar dat de motor af en toe opeens in begon te houden en slecht ging lopen.

Very soon doe ik weer een update van een aantal veranderingen 8)

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 12 Feb 2008, 23:54

Die had ik niet los gehad verder... anders moest je weer een nieuwe pakking kopen.. :)

Zou het probleem misschien ook in je benz.tank zoeken..?

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 13 Feb 2008, 23:21

Martijn/DVK wrote:Die had ik niet los gehad verder... anders moest je weer een nieuwe pakking kopen.. :)

Zou het probleem misschien ook in je benz.tank zoeken..?


Ik weet dat je die niet los gehad hebt....Is ook niet het probleem :) Maar ik stond er nog versteld van dat er zoveel rotzooi in zat ! Ik zal binnenkort eens een foto posten.
Benzinetank is niet het probleem denk ik.....Die is pas 1 jaar oud en ik heb laatst nog het benzinefilter preventief vervangen en die was ook niet bepaald smerig.

Denk dat ze op het vorige blokje een smerige tank hadden :)

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 13 Feb 2008, 23:55

Ah zo :) mooi dat je dat ontdekt hebt dan! misschien nu 92pk? :twisted:

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 14 Feb 2008, 20:53

COOL bezig Paul... 1641 en 91 pk... nice

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 17 Feb 2008, 21:05

Thnx Ray !

Hier de beloofde update....
Want in de week voor kerst is het blokje weer uit de kever gehaald ivm met een lekkende krukaskeering.
Het af en toe slecht lopen van het blok werd veroorzaakt door wat vuil in de carburateur en in de sproeiers.

Nu het blok er toch uit was heb ik besloten om een Cub-strebe te monteren icm met urethaan versnellingsbak rubbers en een versterkte versnellingsbak steun.
Ook is mijn 009 ontsteking omgebouwd naar een elektronische ontsteking van een Golf 2, het verschil is duidelijk merkbaar bij de koude start.

Het enige probleem was, dat de motor af en toe nog eens tegenstribbelde en er dus nog steeds wat vuil in de carbs zat.
Deze heb ik door Martijn laten cleanen en toen toch alles weer los was heb ik ook maar besloten om het plaatwerk in een andere kleur te spuiten (l22D Porsche Antraciet) en om zelf een carterontluchtingsbuis te maken.

Ook aan het exterieur en interieur is nog wat gesleuteld.....zo is mijn kever nu voorzien van een Orginele Talbot spiegel en een Autometer monstertach die bij zijn vorige baasje in een Corvette gemonteerd zat.

Gelukkig hebben we de fotos nog :D

Image

Image

Image

Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=cyIJ88_SHwI

Er moten nog een paar kleine dingen gebeuren en dan kan hij de weg weer op.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 17 Feb 2008, 21:14

Ziet er mooi uit Paul.
Veel cruise KM toe gewenst.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 17 Feb 2008, 21:43

dat zijn mooie veranderingen!!
top werk. heb je nog een fotootje van de rest? :wink:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 17 Feb 2008, 22:25

Looking good Paul!! zit er allemaal netjes in!

User avatar
woody's notch
Posts: 39
Joined: 21 Jun 2007, 22:30

Postby woody's notch » 17 Feb 2008, 22:57

Super, dan gaan we met de keef naar Sandown Park

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 17 Feb 2008, 23:01

Thnx guys !....
Zou niet verkeerd zijn heh Wayne om met de kever naar sandown park te gaan :D
een keer of 6 tanken !! 8)

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 17 Feb 2008, 23:07

Hey Paul! Mooi werk die ontluchtingsbox, respect!!!!! En de kleur van je engine tin is ook helemaal goed! Heb jij trouwens een orrigineel 181 koelhuis?

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Postby Dokke/DFL » 18 Feb 2008, 12:48

Paul, netjes gedaan !!!

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 21 Feb 2008, 17:58

Cool Paul ontluchtingsbox... thinking " out of the box" ... 8)

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 21 Feb 2008, 21:29

Bedankt :)....

alleen weer even een domper in het project....Het ultrasoon cleanen van de carbs heeft niet mogen baten. De motor liep weer op 3 cil toen ik hem starte.
Na het controleren en schoon maken van de sproeiers liep de motor een paar minuten perfect ! maar toen ik een stukje wou gaan rijden begon het euvel weer :|

Gister heb ik de carburateur van cil 1&2 helemaal uit elkaar gehaald en het bleek dat deze nog veel troep bevatten, de choke zat vol roest.
Dus dit weekend gaat hij de vaatwasser in en meteen daarna de benzine in en flink doorspoelen.
Hopen dat ik alle troep er uit kan krijgen, want dit is niet leuk meer !

Groeten.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 21 Feb 2008, 21:41

Dat is toch eigenlijk wel goed om te horen Paul. Nu weet je tenmiste de oorzaak :wink:

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 21 Feb 2008, 21:51

Ik wist de oorzaak al langer....maar na 2 pogingen nog niet opgelost.
Het voordeel is dat ik nu de ernst van de situaie zie :D
Ze zijn vuiler als ik dacht.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 21 Feb 2008, 23:41

mmm, kl*te joh.. kalk en kleine deeltjes zijn echt :banghead: voor die kleine doorgangen. 'k heb evt een 36'er die je kan testen, kun je em er ff op schroeven, kijken wat ie doet.. maar lost niet jouw carb probleem op..

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 22 Feb 2008, 17:30

ook niet gaan pielen met naalden oid! weber boek raad dat af.

Kalk/vuil week maken in heet water, dan met 9-10bar luchtdruk erop.

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 23 Feb 2008, 22:05

Gister en vandaag de hele dag in de weer geweest met de carbs, als eerste heb ik de carburateur schoon gemaakt van cil 1&2 die gaf vorige keer problemen.

Schoon maken heb ik als volgt gedaan: alles uit elkaar gedraaid op de gaskleppen na, onderdelen in de benzine laten liggen en verder gegaan met de carb. Die heb ik ingesmeerd met verfafbijt op bepaalde plekken waar hij geccorodeerd was, zoals de vlotterkamer, acceleratiekamer en choke.
Daarna in een bak heet water met allesreiniger geflikkerd en schoon gepoetst.
Toen heb ik de carb in een bak benzine gelegd en een nacht laten weken. Vandaag heb ik een compressortje aangeschaft om hem door te blazen.

Nadat ik klaar was met de carb zag hij er zowieso een stuk schoner uit van binnen en alle kanalen leken open te zijn met doorblazen.
Maar nadat ik de carb weer gemonteerd had en de motor starte werk me al snel duidelijk dat er niets veranderd was :S
Vandaag dus ook nog de carb van cil 3&4 schoongemaakt.
Daarna leek hij wel een stuk beter te lopen ! alleen na een stuk rijden bleek al snel dat het nog niet goed was. Motor houdt heel erg in als ik het gas in trap dan schokt hij behoorlijk en lijkt hij af en toe een ontsteking te missen.

Ik ga even verder kijken wat ik er aan kan doen.
En Martijn bedankt voor het aanbod ! ik hou het in mijn achterhoofd :D

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 23 Feb 2008, 22:21

Vaag.. misschien ook nog even testen met andere 010-009... just in case?

Zou zo maar kunnen zijn dat er iets in de 009 kapot is gegaan..

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 23 Feb 2008, 22:54

Hey paul, dit zijn problemen om gek van te worden :scratch: .
heb hier nog een paar tips/ suggesties. (voor het geval je ze nog niet geprobeerd had)

-Condensator 009 vervangen
-slecht contact isolator contactpunten?
-gasklep(pen) carburateur(s) krom?
- met welke pakkingen onder je spruitstukken rij je? De metalen kunnen lekken.
-vlotter lek?
-brandstoffilter in tank sterk vervuild?
Benzinepomp defect?

Hoop dat je het vindt.... succes


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest