Paul’s ride

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 21 Feb 2010, 17:25

Haha, precies een jaar geleden sinds een update ;)

Dagje klussen bij Paulus, heb hem geholpen met het poorten van zijn 044 koppen, omdat het een 2liter betreft, en hogere toerentallen hebben we de inlaatkanalen wat groter gemaakt. Goed bekeken bleek het gat in de kop de 'bottleneck' voor deze setup, dus aan het frezen!

Ten eerste, Dirk bedankt voor de D-Port mallen!

Image

Image

Mister himself ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ly-HvgAwyrI
Image

Succes Paul, gaat een snelle motor worden!
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 04 Mar 2010, 19:54

Haha, Tahnks Martijn! :D Ik zie de update van jou lekker laat :rabbit:
Het was een leuk dagje sleutellen! Bedankt voor je hulp nog!
Ik ben benieuwd wat het Porten gaat opleveren straks, en Dirk ook nog bedankt voor de pakkingen :cheers:

Hier wat update fotos van mijn project :D het is al lang geleden dat ik hier iets gepost heb.

Image
Image
Image

Nog een hele bult werk te verichten :bounce:
SIXTYNINE JUICE

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Paul’s ride

Postby Addie/DVK » 04 Mar 2010, 22:15

Dat ziet er heel goed uit, mooi zeg!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 04 Mar 2010, 22:20

Cool! 'k weet sinds vandaag dat de koppen goed werken :occasion9: dat gaat bij jou ook een heeeel verschil maken! tis maar goed dat we dat gedaan hebben.

Succes, en 'k kom binnenkort even een ritje naar je maken! :bigsmurf:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 06 Mar 2010, 03:09

Oh ja, en gefeliciteerd met het winnen van een bugtech shifter! cooool! :albino:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Paul’s ride

Postby Sander/DVK » 15 May 2010, 11:51

Image

Geweldige foto!! Mooie auto geworden Paul. Gefeliciteerd.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Paul’s ride

Postby JeePee » 15 May 2010, 17:09

Sander/DVK wrote:Image

Geweldige foto!! Mooie auto geworden Paul. Gefeliciteerd.

+1. :salut:

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: Paul’s ride

Postby thehanz » 17 May 2010, 12:17

hee paul ook ik vond je auto heel geslaagd gave kleur en mooi afgewerkt :cheers: :cheers:

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Re: Paul’s ride

Postby CHR!S/DVK » 17 May 2010, 21:46

helaas heb ik je auto gemist, maar van de foto's ziet hij er inderdaad erg geraffineerd uit!
mooi werk hoor!
alleen ben ik niet zo van vijf gaats velgen onder auto's met origineel 4gaats velgen en deze repro gasburners, behalve dat het erg mooi gemaakte velgen zijn en het antraciet erg mooi kleurt!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 17 May 2010, 23:12

Hey Paul, hoe is het nog met de draadboom afgelopen?
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 13 Jun 2010, 18:54

Image

Image

Image

Image

Image

Toppie, mocht je groot formaat willen, laat maar weten.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 27 Sep 2010, 14:11

Zoo..... weer een lange tijd geleden dat ik hier gepost heb :)
In de tussentijd heb ik lekker veel genoten van mijn kevertje!! Met als hoogte punt de vakantie naar italie afgelopen zomer, lekker 2500 km probleemloos gereden en met een benzineverbruik van 1:9,5 :pirat:

Maar mijn kevertje krijgt nu iets meer rust omdat ik een golfje 3 bijgekocht heb voor dagelijks verkeer, ik reed namelijk bijna iedere dag in de kever en dat betaald zich terug in slijtage en steeds minder voorzichtig worden :(
Omdat ik de kever nu echt steeds meer hobbymatig wil gebruiken (niet meer dagelijks kleine stukken rijden) wil ik de motor ook weer eens een beetje aanpakken.... Het mag wel iets pittiger maar toch wil ik het graag bij 2017cc houden.
Ik heb zo mijn twijfels bij de Scat C45 nokkenas, deze bleek afgelopen seizoen toch iets te mild te zijn! Bij de 6000 a 6200 rpm is het schakelen geblazen! En ik wil graag eens door kunnen trekken naar de 7500 rpm.
Ook de 131 pk kunnen wel verbeterd worden naar mijn mening.

Nu zit ik met het volgende probleem, ik heb geen zin om er weer een paar duizend euros aan kwijt te zijn! Dus ik twijfel of ik gewoon mijn 044 koppen met 40 x 35,5 kleppen en mini D ports blijf gebruiken en er dan probeer het maximale uit te halen.
De inlaatkanalen kunnen nog wel iets groter en de uitlaatkanalen kunnen zeker nog open gemaakt worden.
De Compressieverhouding mischien naar 10 brengen lijkt me ook niet onverstandig.
Dan heb ik nog een MSD billet verdeler liggen en Msd 8,5mm bougiekabels.
Mijn nokkenaskeuze wordt zoals altijd toch wel weer het moeilijkst! Ik twijfel heel erg tussen een Fk10, of een Webcam 86c, beide icm met 1:1.4 rockers en Cbperformance lifters.
Beide nokkenassen zijn wel een stuk wilder als mijn Scat c45 en ik vraag me af of het wel mogelijk is om deze te gebruiken icm de kleine kleppen van mijn cilinderkoppen?

Ik mik uiteindelijk toch ergens op de 145 a 150 pk met mijn 2017 :drunken:
Niet dat de motor nu niet snel genoeg is maar hij lijkt met sprinten toch een beetje lui als je bij 6000 rpm al moet schakelen :lol:

Groeten :D
SIXTYNINE JUICE

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Paul’s ride

Postby 67-indeed/DVK » 27 Sep 2010, 14:26

goed om te horen paul! ik vond je motor al wat mild qua nokkenas en eerlijk gezegd moet je makkelijk meer pk uit dat formaat motor kunnen halen.

ik stelde de w140 voor omdat je dan ook geen nieuwe tuimelaars hoeft aan te schaffen.
maar een fk10 is op papier waarschijnlijk vergelijkbaar.

de 86c wat een geweldige nokkenas schijnt te zijn wordt meestal pas gebruikt van 2165cc en hoger. en die verschilt wel aardig wat maar brengt je zeker in de hogere toeren. het is in ieder geval de nokkenas die ik zou gebruiken als ik een 2+ liter zou bouwen.

die C45 is bijna hetzelfde als een w125, maar dan verbaasd het me wel dat je dan zo weinig power hebt in de hoge toeren. weet je zeker dat bijvoorbeeld je cilinderkoppen niet te groot gepoort zijn?

als een 86c te wild is dan wordt de 86b nog altijd veel gebruikt in 2 liters en die hebben in ieder geval meer dan 131pk. weliswaar geven deze 2 nokkenas met 1.4 tuimelaars veel meer lift, wellicht dat het verschil daar ook in zit?

succes!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 27 Sep 2010, 14:48

He Died!

Ik had je berichtje op de lounge gezien, Ik verbaasde me wel over de W140 icm met de 40 x 35,5 kleppen.
De klepmaat is namelijk mijn grootste zorg!
Overgens de Webcam 86c en de Fk10 komen heel erg overeen alleen heeft de Fk10 iets minder lift.
De Webcam 86b of de 226 lijken me ook nog mooie opties.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat er meer uit het blok te halen valt, ik denk echter niet dat het aan te grote inlaatpoorten ligt.
De motor staat nu ook op redelijk Safe afgesteld, de eerste run op de testbank gaf hij 134 pk en de laatste run kwam uit op 131 pk.

Volgend seizoen wil ik toch zeker wat meer gaan sprinten en vooral met EBI 4!! :D
SIXTYNINE JUICE

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 27 Sep 2010, 17:55

venturi's (37-41?), compressie omhoog, in-uitlaat kanaal nog wat bewerken, en vooral een nokstok met flink wat lift en duratie kiezen. Dat had bij mij de doorslag gegeven. 40inlaat en 35.5uitlaat kan tot zo'n 170-180pk heb ik gezien (kijk ook naar de JPM mouse motor).

Wat is de lift en duratie op 1.1 nu van die C45?

PS: voor kotter bewerkingen kun je goedkoop klaar zijn ;)
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 27 Sep 2010, 19:12

Hey Martijn,

Venturis zijn nu nog 37mm maar ik wil ze dan vergroten naar 40mm, op Vwparts.com hebben ze een mooi setjes venturis van Jaycee.
De Compressie is nu 9,5 en die moet dan naar 10.

De specs van de C45 cam zijn: C45 298 duratie, 254 duratie @ 0,50 0.418 lift @ valve
Niet echt spectaculair dus :)

Goedkoop kotter werk is niet verkeerd Martijn, i keep it in mind! :cheers: (ff tussendoor, BTW party komt er weer aan, ben vandaag begonnen met de montage van de fotos enz....) :D

Cheers! :drunken:
SIXTYNINE JUICE

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 27 Sep 2010, 20:54

Ik mail je wel ff nog wat foto's!

C/R mag wel op 10.5 oid, dan moet je ff wat duitse 102 in slaan, geen probleem.

Misschien kun je de venturi's nog even laten zitten, mocht het niet genoeg zijn kun je ze er nog zo in gooien.

Ik heb op de W130, duration 308 en lift. 0.460 (jouw 10,5mm tegen mijn 11,7mm op 1.1) en 267grd op 0.50

FK10 is nog iéts aggressiever dan m'n W130, dus dat zit met die 2017 dan wel snor...:P
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Paul’s ride

Postby 67-indeed/DVK » 27 Sep 2010, 21:28

yup, w130 moet wel werken met een sub 2 liter :wink:

maareh, de CR is afhankelijk van de duration he. de dynamische CR hoeft niet per se hoog te zijn, dus 102 octaan is nog niet echt per se nodig.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 17 Apr 2011, 21:38

Image

Image

Kastje zit dicht, stoterstangen nog en afbouwen. Succes Paul! 86c met 10.5CR dat gaat leuk worden :P

Edit: deze moet je hebben: http://www.coolairvw.co.uk/Item/Shop_by ... asket.html
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Paul’s ride

Postby Martijn/DVK » 08 May 2011, 12:35

Image

:wink:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Paul’s ride

Postby Sander/DVK » 08 May 2011, 14:13

Ik zie een MSD zitten, en nu weer een 009? Waarom?

User avatar
Patrick/DVK
DVK / Moderator
Posts: 334
Joined: 07 Apr 2008, 22:07

Re: Paul’s ride

Postby Patrick/DVK » 08 May 2011, 20:32

je hebt goed doorgewerkt! Ben je tevreden met de uitkomst van je up-date. Heeft het het gewenste resultaat?

Met vriendelijke groet,
patrick

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 10 May 2011, 22:00

He mannen....Thnks!

De 009 was alleen voor het inlopen even makkelijker maar nu gaat de msd erop voor de dyno!
Gelukkig ging het inlopen super! Ik heb vandaag even de kleppendeksels eraf gehaald en gekeken
Naar de tuimelaars en klepstelen, na het in lopen voelde ik met mijn nagel al een klein slijtage plekje
Op 2 klepstelen. Maar ik wil eigenlijk echt geen klepsteelhoedjes gebruiken vanwege het gewicht.
Ik denk dat ik even afwacht tot na de dyno of budel en dan nog maar eens kijken of de slijtage erger geworden is.
Over 2 weken naar de dyno btw! :D

Cheers!
SIXTYNINE JUICE

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Paul’s ride

Postby Jesse/DVK » 10 May 2011, 22:07

Zou je het advies van Pauter niet gewoon opvolgen m.b.t. klepsteelhoedjes?? Die moet je altijd met RVS kleppen gebruik en ratio rockers.

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Paul’s ride

Postby Paulus » 11 May 2011, 21:50

Ik heb het advies inderdaad maar opgevolgd. Vandaag even chromo klepsteelhoedjes gehaald en het verbaasde me hoe licht die dingen zijn (1,8 gram)!
Ik heb een beetje gespeeld met de shims onder de tuimelaaras en ik kan gewoon mijn chromo stoterstangen blijven gebruiken :D

Zometeen 2,5 week vakantie ivm met een nieuwe baan dus dan kan ik lekker vooruit en alles afbouwen! :cheers:
SIXTYNINE JUICE


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests