Page 1 of 5

winter update late looker( Eddie)

Posted: 18 Nov 2007, 13:22
by Eddie
Ik zal hier ook maar is een topic beginnen..

Winter update 2007/2008
Eindelijk wat geld vrij kunnen maken voor een motor
en wat spullen die er voor moeten zorgen dat hij wat beter ademt.
Een lange bak.
En ben bezig een cupbrace aan het fabriceren.

Image
Image
Image
Image

Posted: 18 Nov 2007, 13:43
by JeePee
Goed bezig Eddie,
Je foto's waren niet te zien,daar heb ik wat aan gedaan.
Want ik hou wel van foto's kijken.
Ga zo door. :thumright:

Posted: 18 Nov 2007, 13:43
by Sander/DVK
Ziet er erg goed uit Eddie.
Wat voor bak heb je daar?


Ps. Om een foto te plaatsen in het forum klik je op de foto in dit fotoalbum met de rechtermuisknop. Klik op eigenschappen, en kopieer het url adres.

Edit: Jeepee, jij ook al? :wink:

Posted: 18 Nov 2007, 13:51
by JeePee
Sander/DVK wrote:

Ps. Om een foto te plaatsen in het forum klik je op de foto in dit fotoalbum met de rechtermuisknop. Klik op eigenschappen, en kopieer het url adres.

Edit: Jeepee, jij ook al? :wink:


Tuurlijk. :wink:

Maar je moet de foto nog een keer aanklikken zodat hij wat groter wordt.
En dat had Eddie niet gedaan.
Dus hij zat op de goede weg. :wink:

Posted: 18 Nov 2007, 16:05
by Eddie
Bedankt JeePee...
dat met die foto s lukte niet echt, is weer op elk forum anders.

Die bak is een standaard AO bak, heb wel een versterkt deksel
geplaats en komt met zwaarder ophang rubbers op z n plek te hangen.......


mvg Edgar

Posted: 18 Nov 2007, 17:16
by snader
wat voor een blok word het? en heb je ook foto's van de hele auto?

gr.sander

Posted: 18 Nov 2007, 17:36
by JeePee
Image

Posted: 18 Nov 2007, 18:44
by Michel
zo een gezonde doos filter cigaretten heb ik nog nooit gezien.
Ik wordt nieuwsgierig

Posted: 18 Nov 2007, 20:50
by Eddie
Bedankt jeepee voor plaatsen van een foto van m n auto..
De motor, ja das een beetje vloeken in de kerk hier.....
Gaat namelijk een 2.0 liter typ 4 worden.....
wel met opstaande typ 1 koeling.(geen DTM)
Wat nu allemaal gedaan is, carter opgemeten, draad en pluggen in oliekanalen, nieuwe lagers voor alles, 316 nokkenas, verlicht vliegwiel,
drijfstangen op maat gemaakt voor typ 1 94mm 'B' zuigers,
cilnders gehoond.
Moet alleen alles nog 'even' in elkaar zetten..
en beslissen wat voor kleppen ik in m n koppen wil..
41/34 of 42/36.
Hoop dit wel rond mei af te hebben...
maar ben volop bezig...

Mvg edgar

Posted: 18 Nov 2007, 21:48
by mcdronkz
Hey Edgar, leuke wagen man ! Vind 'm lekker eigenwijs.

Posted: 18 Nov 2007, 22:32
by JeePee
Nou dan nog 2 foto's.
De rest mag jij doen Eddie,succes. :lol:

Image

Image

Posted: 18 Nov 2007, 22:40
by Eddie
De rest mag jij doen Eddie,succes. :lol:


Haha bedankt JeePee.

He deze had ik nog niet, mooie foto.
Image

Mvg Edgar

Posted: 18 Nov 2007, 22:53
by JeePee
Ik heb hem ook nog groter,ik kan hem je mailen?

Posted: 19 Nov 2007, 09:31
by Bewitched
Zo telidails,die zie je niet zovaak meer onder een kever.
Staat wel cool :twisted:

Posted: 19 Nov 2007, 23:36
by Eddie
Dank je bewitched,
Ja teledails zijn niet echt de keuze van Callookers...
Vind het zelf wel gaaf staan...
maar ben toch wel van plan na de motor plannen om
of fuchs of gasburners te plaatsen...
ach ja toekomst plannen...

Mvg Edgar

Posted: 20 Nov 2007, 00:10
by 67-indeed/DVK
gasburners zouden niet misstaan.
de kleur komt ook mooi terug in de spiegel :wink:

succes met je winter bezigheden!

Posted: 20 Nov 2007, 09:49
by Bewitched
Eddie er is geen vaste regel wat betreft wielen voor callookers.
Ga gewoon met wat je gaaf vind,vroegr had men een beperkte keuze vandaar dat de meeste vroegere callookers bepaalde wielen hadden zoals BRM's,fuchsen,centerlines etc.

Hoewel men hier op de forum meer richting oldskool 70's neigt zal je toch je eigen guts moeten volgen.

Maar Fuchsen zullen ook niet misstaan :D

Posted: 04 Dec 2007, 22:46
by Eddie
M n cupbrace is klaar..
moet er even bij zeggen ik werk bij een scheepswerf
en dit is gemaakt uit alleen "afval materiaal"..
Image
Image

voor details bekijk foto s in album
Ps krijg niet meer foto s geupload....

Posted: 04 Dec 2007, 23:10
by Sander/DVK
Niet verkeerd!


Als je niet meer foto's geupload krijgt moet je ze kleiner maken, of minder tegelijk uploaden.

Posted: 04 Dec 2007, 23:22
by Eddie
Kreeg de foto s hier niet geupload dus heb ze maar in m n keversite map gezet.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=2990

Heb eerst een knietje gemaakt deze aan een verlengingsmoer gelast. Daarna een stuk pijp (leuningen van hekwerk aan boord van onze schepen)gepakt, een verlengingsmoeren in de pijp geslagen, deze vastgelast daarna een draadeind gebruikt om de boel te kunnen verstellen en en hier weer op zo n u ding (weet de naam niet) met draad erin gebruikt om aan de moeren met knietjes te bevestiging.
Et voila...

Image
Image
Image
Image
Image

Sommige foto s zijn een beetje wazig, sorry

Mvg Edgar

Posted: 04 Dec 2007, 23:47
by snader
maak je de cupbrace alleen daar vast? of maak je hem ook nog aan de versnellingsbakophanging vast?

Posted: 04 Dec 2007, 23:56
by Eddie
maak je de cupbrace alleen daar vast? of maak je hem ook nog aan de versnellingsbakophanging vast?


Ben van plan hem ook nog vast te maken aan de versnellingsbakophanging. Maar niet op de manier zoals de andere cupbraces, die van mij komen loodrecht van de bovenstaande pijp naar de versnellingsbakvorken te staan.

Maar daar ben ik momenteel mee bezig zo foto s later..

Mvg edgar

Posted: 05 Dec 2007, 00:12
by Eddie
Thanx,

vind hem zelf ook wel aardig gelukt, ben zeer tevreden.

Mvg Edgar

Posted: 10 Feb 2008, 11:46
by JeePee
Hoi Edgar,
Tijd niks van je gehoord hier?
Hoe gaat het? 8)

Posted: 11 Feb 2008, 21:31
by Eddie
He Jeepee,

Alles gaat goed hoor.
Kom hier af en toe even kijken hoe het gaat.

Heb het rond de kerst en oud en nieuw erg druk gehad
dus heb niet echt veel kunnen klussen.
Ben ook nog even een weekje in de oostenrijkse bergen geweest.

Maar ben nu weer bezig geweest met half lange bak monteren maar had wat problemen met het terugmonteren van de assen en buizen.
Heb een versterkt deksel gekocht alleen nu heb ik een pakking of 10(papieren dingen) nodig om de assen zo te monteren dat ze nog vrij kunnen bewegen (iemand bekent met dit fenomeen).

Zodra ik met de bak klaar ben ga ik aan m n motor beginnen.
Heb nu bijna alle onderdelen bij elkaar, alleen nog de carbu s, uitlaat en
moet de koppen nog wegbrengen voor grotere kleppen.

Hoop het allemaal wel af te krijgen voor het nieuwe seizoen begint.

Heb zelf geen digitale camera, dus foto s blijven even achterwege.

Mvg Edgar