Late looker updates (dennis)

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Late looker updates (dennis)

Postby Dennis/FDK » 12 Dec 2007, 20:35

Afgelopen jaar ben ik begonnen met het "sprokkelen"van onderdelen voor de nieuwe motor van mijn kever, hieronder het complete engine plan. Een aantal onderdelen staan en liggen al opgebaard op het "altaartje" op mijn slaapkamer. De rest wordt met en met aangeschaft. Hopenlijk kan ik volgende winter beginnen met assembleren!!! :lol: foto's van sommige "lekkernijen" volgen..... Hoor graag jullie mening en ideëen!!!!! :D :D :D

Stroker engine;
· As 41 case, full flow, 8mm studs.
· 76 mm CB performance crank
· Lightened flywheel.
· Gene Berg equalizer pulley.
· Total seal piston rings.
· 90,5 cilinders.
· Teflon buttons.
· CB performance race rods (H beam).
· 043 heads with 35.5/40 mm valves.
· Gene Berg triple valve springs.
· 44IDF Webers.
· Gene Berg linkage.
· Webcam #### .
· Double trust cam bearings.
· Scat pushrod tubes.
· Gene Berg chromoly pushrods.
· Gene Berg solid rocker shaft.
· 26 mm high performance pump(GENE BERG).
· Gene Berg oil pump cover with pressure relief.
· 3.5 quart oilsump (GENE BERG).
· CB performance straigt cut timing gears.
· Gene Berg swivel feet screws.
· CB performance merged header.

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Late looker updates (dennis)

Postby Paulus » 12 Dec 2007, 20:46

Heey Dennis,

NICE man !!! Dat is nog eens een mooi lijstje :twisted:
Ik zie je op KWF....

Groeten !

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 12 Dec 2007, 20:54

Ja, is inderdaad een aardig lijstje. Gelukkig heb ik een groot aantal onderdelen kunnen kopen toen ik nog full time werkte. Nu als student heb ik echt een stuk minder te makken :( Maar we komen er wel....

Hoe is 't met de plannen voor de RVS rolkooi?

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 12 Dec 2007, 21:09

Nice! Dat lijkt een beetje op de motor van Jeroen. Die heeft ook een 1955cc.

Maar waarom ga je triple (nog nooit van gehoord overgens :oops: ) klepveren gebruiken? Ben je van plan zoveel toeren te gaan maken?

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 12 Dec 2007, 21:23

Hey Sander! Tripple valve springs is de beschrijving van Berg voor dubbele klepveren. De motor die ik ga bouwen zal vermoedelijk wel 8000 toeren gaan draaien, en vanaf 7000 toeren is het verstandig deze te gaan monteren. Eigenlijk wil ik ook gewoon op "safe" spelen. Heb net koppen besteld bij kaag en heb er zo'n setje veren bij laten doen....

Heeft Jeroen die 1955 zelf gebouwd? Ik zou wel eens willen weten hoeveel ruimte er is in het carter voor de 76mm krukas (heb ik nog niet aangeschaft). Met de H-beams schijn je al een hoop te winnen.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 12 Dec 2007, 21:39

Geen idee. De motor is (waarschijnlijk) door Gene Berg gebouwd, en er zitten gewoon I-beams in. Maar met 76 slag hoef je je nog geen zorgen te maken of er iets aan gaat lopen?

Maaruh... 8000 Rpm, dat is een echte screamer 8)

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 12 Dec 2007, 22:20

Ja, hopen dat ie dat gaat halen! Maximaal toerental is mede afhankelijk van hoe goed je motor is gebalanceerd.

CB claimt dat je een 76mm krukas met gebruik van H-beams zonder bewerkingen van je carter kan monteren. Terwijl het artikel van Hot VW's beweerd dat je toch iets moet gaan bewerken. greets D!

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 13 Dec 2007, 01:05

76 crank met H-beam moet je iets bewerken je carter,tis mieniem maar moet iets,kijk ook of je cam ook niet geraakt word door de drijfstangen.

Sander je hebt triple spings,ik heb in mijn pro stocker autocraft koppen met Chevy triple spings.

Dennis,wat voor rockers ga je gebruiken bij de webcam,1:25?
Webcam word C46? :twisted:

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 13 Dec 2007, 01:43

Tx voor de feed back over de crank!

Ik heb nu 1.1:1 tuimelaars (standaard 1600) liggen, is de bedoeling om dit "mild" te houden. Een grotere kleplift betekend ook dat je klepveren meer te lijden krijgen. Maar het kan zijn dat ik nog van plannen verander!!! :lol:

Kwa nokkenas denk ik dat ik ook niet te scherp ga. Een "scherpe" nokkenas wil niet zeggen dat je meer "pony's" crieëert. De kracht (koppel) van de motor wordt alleen maar naar een bepaald toerental verplaatst, en hoe scherper je nokkenas des te hoger in de toeren je vermogenscurve loopt. Zelf zat ik te denken aan een nokkenas met +/- 294 graden opening, vergelijkbaar met de Engle w120 (weet de aanduiding van Web Cam niet) :oops: . Ik ga in ieder geval voor een brede powerband.

Heb niet de wijsheid in pacht, maar heb de afgelopen jaren wel veel over type 1 motoren gelezen. :study: :idea: :D

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Postby Scarface/DVK » 13 Dec 2007, 20:42

hey dennis,

Ik ook als arme student kon toen ook maar net die 1955cc betalen maar
heb hem niet zelf gebouwd maar zo gekocht ooit van iemand uit amerika.

Er zitten veel gene berg spullen op er hem er een hoop schik mee.

Veeeel koppel onderin. echt super.dus goeie keus.
Rij nou met 44 dncf carb. met gene berg spruitstukken maar ga
in de zomer met IDA's rijden.

greetz jeroen

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 13 Dec 2007, 20:47

Jeroen, heb jij de specs nog van jouw motor? Misschien leuk om hier te vermelden.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 13 Dec 2007, 21:06

Ding van Jeroen is echt mooi aggregaatje :) :rendeer:

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 13 Dec 2007, 21:13

Mild en dan met w120 rijden?? haha

Voor echt mild neem dan e w110.

Met dubbele klepveren kan je gerust de 1.25 rockers gebruiken,lift met die rockers is niet zo extreem groot dan met bijv 1.4 :twisted:

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 13 Dec 2007, 22:11

Dennis/FDK wrote:Ja, is inderdaad een aardig lijstje. Gelukkig heb ik een groot aantal onderdelen kunnen kopen toen ik nog full time werkte. Nu als student heb ik echt een stuk minder te makken :( Maar we komen er wel....

Hoe is 't met de plannen voor de RVS rolkooi?


Haha :D We hebben elkaar afgelost dan !.....Jij bent nu student en ik ben gaan werken :P

Maar mijn rolkooi gaat niet van Rvs gemaakt worden. De reden: Het risico dat de buis gaat plooien, en een glanzend zwarte rolkooi vind ik net zo mooi en is goedkoper ook !

Dus ik ga er een van Klasse A pijp maken.

Groeten !

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 13 Dec 2007, 22:38

Bewitched wrote:Mild en dan met w120 rijden?? haha

Voor echt mild neem dan e w110.

Met dubbele klepveren kan je gerust de 1.25 rockers gebruiken,lift met die rockers is niet zo extreem groot dan met bijv 1.4 :twisted:

Over een w110 heb ik inderdaad ook nog nagedacht maar die Web Cam nokkenas die Harry noemde zit een beetje tussen de w110 en w120 in. Denk dat ik voor deze ga! En die 1.25 rockers zijn inderdaad het overwegen waard, toch weer 10% meer vermogen!!! :twisted:

@ Jeroen: allereerst, wat een coole auto! 8) Nog steeds erg zeldzaam een late looker cabrio, respect!!!!!! Kleur en velgen zijn helemaal goed! Zou inderdaad nog wat meer over de specs van jouw 1955 willen weten (mits je deze wilt prijsgeven natuurlijk). :mrgreen:

@ Paul: gaaf dat je een baan hebt! Het is fijn als je niet meer zo op de kleintjes hoeft te letten! Zelf werk ik ook nog wel veel naast m'n studie maar t wordt wel passen en meten met de tijd! Wat ga je met de kooi doen, spuiten of powdercoaten?

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 14 Dec 2007, 20:48

De 1.25 rockers geven je geen 10% vermogen hoor Dennis :twisted:

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Postby Scarface/DVK » 14 Dec 2007, 21:34

thanks voor de complimenten.
ja de spec van me motor! zijn toen door ABC tuning allemaal een
keer netjes opgeschreven maar waar!

er zit een scat C25 nokkenas in. compressie 1:9

-043 koppen van steve tims
-nieuw as41 cater

en een hoopje gene berg stuff en het is een super motor want rijd er
echt niet rustig mee hier in veenendaal

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 15 Dec 2007, 02:17

Bewitched wrote:De 1.25 rockers geven je geen 10% vermogen hoor Dennis :twisted:
Heb ik ergens gelezen, wat zijn jou ervaringen dan?

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 19 Dec 2007, 13:44

Hurry said it all Dennis :twisted:

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 19 Dec 2007, 13:44

Compressie 1:9 Scarface?? :D

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Postby Scarface/DVK » 19 Dec 2007, 18:17

sorry zie het al :roll:

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 23 Dec 2007, 13:07

Weer een hoop geleerd, thanx guys 8) !!!

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 23 Dec 2007, 13:59

Zo even een paar foto's geplaatst.
Voor diegene die je kever niet kent.


Image

Image

Image

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 23 Dec 2007, 14:43

Thanx JeePee! Had zelf ook al eens wat pogingen ondernomen maar is niet gelukt :? Hoe heb jij ze gepost :?:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 23 Dec 2007, 15:03

Hoi Dennis,
Foto's in de galery plaatsen kan je al zag ik.
Als je dat gedaan hebt,klik je de foto met rechts aan.
Dan ga je naar eigenschappen,dan maak je het adres(URL) blaauw.
En je kopieert het.
Dan plaats je dit adres tussen:[img]en[/img]
Via je de preview knop kijk je of het gelukt is.
Succes ermee,en ik zie wel of het je lukt. :wink:


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest