Ray's looker

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Ray's looker

Postby Ray/FDK » 26 Dec 2007, 21:42

Hey Guys,

Hierbij ook maar een topic over mijn dailydriver..


Image

Image
Last edited by Ray/FDK on 27 Nov 2008, 23:09, edited 2 times in total.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 26 Dec 2007, 22:06

Ik heb hem al in Chimay gezien, maar het is een mooie auto Ray! :thumright:

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 26 Dec 2007, 22:56

Thanks Sander... klopt inderdaad, thanks for posting the pics your the :king:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 26 Dec 2007, 23:42

Mooi Kever Ray.

@Harry,mijn ondertiteling doet het niet.
Wat the fuck schrijf jij allemaal?

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 27 Dec 2007, 01:14

Thanks quys... some specs: 8)

Colour: Diamond blue L50B

Year: 1969

Body: Front fenders with upright headlights
12 v electronics
T-bars (customized)
American licenseplates and surround

Chassis: Stock IRS swingaxle
Adjustable Puma axle
Short gas shocks
Stock disck brakes up front
Repro 5.5” Riviera wheels on 145/65/15 Maxxis
Repro 5.5” Rivierawheels on 205/65 Firestone F560

Interior: Stock
Empi shifter
Original VW Radio + Radio/ cd player (glove compartment)

Engine: Type 1, 1500 automatic, stock engine
34 pict3 Solex carburettor
Merged header and custom made turbo muffler
Last edited by Ray/FDK on 27 Nov 2008, 23:11, edited 1 time in total.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 27 Dec 2007, 13:28

Ik vond nog wat,Ray @ Budel 2007.
Heb je verder nog plannen Ray?
Bijvoorbeeld de motor?

Image

Image

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 27 Dec 2007, 16:18

[quote="Jeepee/DVK"]Ik vond nog wat,Ray @ Budel 2007.
Heb je verder nog plannen Ray?
Bijvoorbeeld de motor?

Als de fondsen het toelaten 1776 met progressieve weber op de automaatbak!!!! Is slechts door weinigen gedaan.of wellicht in een later stadium ombouwen naar schakel en dan met een close ratio 1200 bak.

Ben nog op zoek naar baby burners en kuipstoelen, uiteraard met harnassen. Heb kuipstoelen gekocht (via Dennis ECHTE VRIEND!) zijn Simca rally 2 stoelen. Maar ben nog in dubio of ik ze ga monteren.

ps. uiteraard heb ik geen swingaxle maar irs... foutje... heb je wel eens :drunken:

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 27 Dec 2007, 22:03

1776 met prog webers moet het goed doen Ray :twisted:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 27 Dec 2007, 23:45

Daily! gaaf joh..

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 28 Dec 2007, 23:27

Ray/FDK wrote:Als de fondsen het toelaten 1776 met progressieve weber op de automaatbak!!!!


Hé Raymond, waarom zou je voor mono gaan als je ook voor stereo kan gaan? :D

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 29 Dec 2007, 15:37

Hé Raymond, waarom zou je voor mono gaan als je ook voor stereo kan gaan?


ik ga voor mono als ik met de automaatbak blijf rijden, aangezien er dan min of meer een gebrek aan plaats is in de motoruimte en ik met 2 dus waarschijnlijk niet wegkom... :wink:

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 29 Dec 2007, 15:57

minder motorruimte door een automaat?
rijdt dat trouwens een beetje lekker? het waren toch semi-automaten of zoiets?

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 29 Dec 2007, 16:53

Wat ik weet is dat een halfautomatische versnellingsbak is uitgevoerd met een drieversnellingsbak, een conventionele koppeling en een koppelomvormer...Dit systeem is niet geheel automatisch omdat de pook nog altijd bediend moet worden, de pneumatische koppeling maakt een koppelingspedaal overbodig...De vacuumklep die in de linkerzijde van de motorruimte zit wordt via een schakelaar op de versnellingspook en een relais bekrachtigd...

het verschilt niet veel van een schakel maar toch zal een en ander moeten worden omgelegd of verplaatst (als dat al mogelijk is) wil je met dubbele carbs gaan rijden op de automaatbak, Verder rijdt het (zeker binnen de kom) super relaxt... alleen het burnen blijft wat aan de zwakke kant :albino:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 29 Dec 2007, 18:21

het verplaatsen zal moeillijk worden en het zal waarschijnlijk makkelijker zijn om hem gewoon om te bouwen naar handgeschakeld.
het laatste heb ik ook gedaan met mijn automatic, maar ik ben zeer benieuwd naar jouw oplossing om het toch te proberen met dubbele carbs.
verder heb je helemaal gelijk, het rijd super maar het burnen :? :? :wink:

grtz jos

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 29 Dec 2007, 19:36

Dat is dan meer wat voor de oudste bezoeker hier. 8)

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 01 Jan 2008, 21:29

Old racers never die... they just strip their gears...

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 28 Jan 2008, 22:53

Yes... nieuwe bullit/ talbot spiegel (met zicht achteruit, jawel) en nieuwe nice-ass uitlaat... awesome sound... :glasses7:

Verder iemand interesse in een set originele Simca rallye 2 stoelen...??? 100% original en in super conditie.. real Cal-look....

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 28 Jan 2008, 23:04

Cool!

Foto's?? :D

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 29 Jan 2008, 09:07

Ray kijk op de cal-look.no forum en vraag speedwell of hij die artikel in de volksworld heeft met de 2+liter motor op een automaat.

Mischien als hij het kan vinden krijg je een idee voor jouw blok.

Suc6 dude

Stanford :twisted:

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 29 Jan 2008, 16:18

Goeie tip Stanford... thanks

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 30 Jan 2008, 09:04

welcome dude 8)

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 18 Feb 2008, 21:01

foto's van de spiegel en uitlaat en van het hele plaatje....... :shaking2:

Image

Image

Image

Image

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 18 Feb 2008, 22:16

Very NICE Ray !! 8) En wat een Huge demper :D

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 18 Feb 2008, 22:55

inderdaad jah! wel mooi!

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 18 Feb 2008, 23:56

thanks dudes...

ook van de week nog een leuke dikke ouweschool Bosch ontsteking uitgehaald (was super cheap)... helaas geen 010 :cry: maar je weet niet wat nog komen gaat natuurlijk en voorlopig ideaal voor de 1500 :wink:

Image

Image


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest