mcdronkz' 1960 Jade Green

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

mcdronkz' 1960 Jade Green

Postby mcdronkz » 04 Apr 2007, 22:43

Introduction
Since my bug not yet a callooker I had a few doubts if I would post the car here. But because I have some concrete changes in mind on what to do with this Swedish example I would like to share the car with you guys down here.

Photos
ImageImageImage
More pics here.

Todo list
  • Change all window seals, door seals, etc.
  • Fix hole behind heater channel
  • Paint window wiper silver instead of black

Wish list
  • Adjustable axle, narrowed 2"
  • Wide 5 disc brakes (for the future)
  • Enkei 5 spokes
  • Seatbelts
  • Early (correct) taillights
Last edited by mcdronkz on 05 Apr 2007, 14:36, edited 2 times in total.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Apr 2007, 22:55

With the wish list you're getting there! :D
1776cc - Happiness is a hot VW!

donder
Posts: 18
Joined: 04 Apr 2007, 21:11
Contact:

Postby donder » 12 Apr 2007, 10:53

what about that stroker engine? :D

Looking good, keep posting updates of your ride.
Hope mine is ready at the end of the summer and on the road by next spring.

see you at EBI :wink:
Last edited by donder on 03 May 2007, 18:27, edited 1 time in total.

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 12 Apr 2007, 19:00

donder wrote:what about that stroker engine? :D

Looking good, keep posting updates of your ride.
Hope mine is ready at the end of the summer and on the road by next spring.

see you EBI :wink:


That stroker engine sure is on my wish list, but has not such a high priority now since my 36 HP is such a fine engine.

I'll keep you posted dude !

See ya at EBI, DDD, etc ;).

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 12 Apr 2007, 22:21

gave wagen!

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 09 May 2007, 11:23

Some built in audio @ 6 volts:

Image

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 23 Oct 2007, 20:13

Deze foto doet me toch weer twijfelen:

Image

Enkei's of 356 velgen...

Het blijft echt een old school look. Ik vind het ook wel een cool idee dat m'n auto in de jaren 60 ook op dat soort Porsche velgen had kunnen rondrijden.

De achterkant misschien iets verbreden zodat er 205's op passen, ziet er wel superdik uit dan. Misschien een beetje zoeken, maar een setje Lemmerz zou wel tof zijn.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 23 Oct 2007, 21:48

dit is juist gaaf, inderdaad!!
maar waarom 205s? ik vind 165/15 of 185R15 juist heel erg goed passen op een old school look als deze!!

vooral doen! en porsche nipple caps zijn ook erg cool!

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 23 Oct 2007, 23:01

67-indeed/DVK wrote:dit is juist gaaf, inderdaad!!
maar waarom 205s? ik vind 165/15 of 185R15 juist heel erg goed passen op een old school look als deze!!

vooral doen! en porsche nipple caps zijn ook erg cool!


205 ziet er fat-ass uit, maar nu ik er zo over nadenk is dat echt van belang op og. Lemmertz wielen.

Nipple caps zijn cool inderdaad, maar dan denk ik dat ik zonder caps ga rondrijden. Maar dat weet ik nog niet.

I'll keep ya posted.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 02 Feb 2008, 21:42

Wel lang geleden zeg,Willem-Aart.
Plaats eens wat nieuws?Velgen?

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 02 Feb 2008, 21:47

Vandaag effe die beugels voor m'n achterrek van de bumpersteunen gehaald, spatlappen eraf en egglights erop.

Er is alleen iets van een massa probleempje, knipperlicht werkt niet echt lekker. Maar dat moet makkelijk op te lossen zijn.

Verdere plannen voor dit jaar:

- Dropped spindles monteren
- OG. 356 velgen monteren
- Beetje laswerk
- Beetje spuitwerk
- Rubbers vervangen

Image

Image

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 02 Feb 2008, 21:52

Vette velgen dude, hoop dat je de doppen er op houdt!
En post een paar pics als er wat veranderd!

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 02 Feb 2008, 21:56

67-indeed/DVK wrote:Vette velgen dude, hoop dat je de doppen er op houdt!
En post een paar pics als er wat veranderd!


Doppen zijn al verkocht ;).

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 02 Feb 2008, 21:58

Zo,jij reageert snel Willem-Aart.
Maar het ziet er goed uit man.

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 02 Feb 2008, 22:01

Thanks JeePee.

Dit geeft trouwens wel een aardig beeld van wat er te wachten staat:

Image
Last edited by mcdronkz on 03 Feb 2008, 02:35, edited 1 time in total.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 02 Feb 2008, 22:09

Wielen verchromen of rat-style?

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 02 Feb 2008, 22:41

Martijn/DVK wrote:Wielen verchromen of rat-style?


Porsche Silver spuiten lijkt me een beter idee :).

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 02 Feb 2008, 23:16

mcdronkz wrote:
Martijn/DVK wrote:Wielen verchromen of rat-style?


Porsche Silver spuiten lijkt me een beter idee :).


:hello1:

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 03 Feb 2008, 21:22

Beetje wezen klussen.

Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 03 Feb 2008, 21:32

Ouwe beunhaas. :bunny:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Feb 2008, 00:56

wow, lache foto! ff in hdr moeten maken joh! maar dat kan nog altijd met nabewerking :)

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 04 Feb 2008, 02:10

Martijn/DVK wrote:wow, lache foto! ff in hdr moeten maken joh! maar dat kan nog altijd met nabewerking :)


Thanks man.

HDR ? Hoezo ? Dan verziek ik de hele belichting. De lucht is erg donker, zoals 'ie s'avonds nou eenmaal is. De auto is aan de linkerkant goed te zien en aan de rechterkant is het lekker donker, net of er links een spotje staat (hey, m'n flitser !).

Het hele punt van dat HDR gebeuren is dat je ALLES wilt kunnen zien in een foto, en voor sommige mensen om de lucht goed belicht te krijgen, en het onderwerp ook. Maar ik denk dat er mooiere technieken voor zijn.

Geloof me, als je een beetje into flitsers wordt stap je snel genoeg van het HDR principe af ;).

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, ik heb een bepaalde sfeer geprobeerd te creeëren, die je met HDR niet kan creeëren. Ik zeg dus niet dat HDR op zichzelf slecht is, maar je moet het op het goede moment en op de goede manier gebruiken. En jouw HDR foto's zijn prima omdat je dus niet in de gaten hebt dat het een HDR foto is, maar de belichting klopt gewoon. De lucht is goed belicht, en het onderwerp ook.

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 04 Feb 2008, 05:24

hele mooie foto inderdaad!
ik vind ook dat je een mooie sfeer hebt gecreeerd, het is niet altijd nodig om alles te kunnen zien. deze opname heeft een karakter.

ik probeer ook heel dingen met flitser te doen, maar ik vind t niet altijd even makkelijk. hoe heb je je flitser dan ingesteld? en je sluitertijd/diafragma? en je hebt zeker ook die filter gebruikt op je lens?

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 04 Feb 2008, 10:25

Thanks man.

Voor deze foto heb ik een "studioflitser" gebruikt, een flitser die op 220v werkt (dat heb ik immers in de garage). Deze wordt dus in gang gezet door een flitsschoentje (zit op m'n camera) met een draad van het flitsschoentje naar de flitser.

De flitser hield ik links van de camera gericht op de auto, zodat het rechter deel een stuk minder belicht werd. Omdat je met een flitser werkt kun je de sluitertijd en diafragma instellen op de lucht, als ik had ingesteld op de auto was de lucht veel te licht geworden. Sluitertijd weet ik niet meer, maar ik denk iets van 1/25, en diafragma was f8 ofzo.

Als je die waarden normaal gesproken zou gebruiken zonder flitser zie je een groot zwart vlak en wat donkerblauwe lucht, met flitser komt er ook een auto tevoorschijn :).

Als je een interne flitser gebruikt lukt je dit dus niet, met een externe flitser bovenop je camera wordt het al beter maar krijg je ook niet dit resultaat. Een externe flitser (220v of op batterijen, maakt niks uit) die je los van je camera gebruikt werkt prima en daarmee kun je ook de mooiste foto's maken.

Als je al een 430ex of 580ex ofzo hebt kun je gewoon een kabeltje of een draadloos apparaatje kopen voor weinig geld waarmee je 'm los van je camera kunt gebruiken.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Feb 2008, 16:46

'k weet er wel het 'een en ander' ;) vanaf... heb btw laatst m'n 430EX verkocht.. heb nog wat digicam spul te koop.


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest