Kever van kevin

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Kever van kevin

Postby Kevin » 10 Apr 2007, 22:02

Ik zal me ook even voorstellen,

Ik heet Kevin, ben 22 jaar en woon in Didam.
Ik heb een 1300 uit 74.

De 1200 motor die erin zat heb ik vervangen voor een 1600 waar later 2 enkele dellorto carbs op gekomen zijn en een spagetti uitlaat.
Volgens Wouter van hotrod was hij erg snel voor een 1600, dat vind ik ook en ben er ook zeer tevreden mee! (voor de komende tijd :wink: )

De voorste trommel remmen zijn vervangen voor schijfremmen en hij is aan de voorkant verlaagt. Helaas alleen nog met rasterplaatjes maar wil er nog verlaagde spindels op (geld.....)

het interieur heb ik helemaal opgeknapt, de stoelen, deurpanelen en vloer opnieuw bekleed.

verder heb ik nog een setje lemmerz velgen liggen die ik op moet knappen, en van nieuwe banden voorzien (smalle voor en dikke achter)

nog ff een paar foto's:

Image
Image
Image
Image

User avatar
antilogicbass
Posts: 64
Joined: 01 Apr 2007, 13:56
Location: Landgraaf
Contact:

Postby antilogicbass » 10 Apr 2007, 23:32

didam :P
daar ben ik zondag weer, family feestje

looking good!
Fuck the factory...Kustomize!!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 11 Apr 2007, 14:07

ziet er goed uit hoor kevin !.....vooral de velgen 8) mooi motortje ook.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 11 Apr 2007, 18:05

@ paul, leukste is dat ik ook over die velgen van jou aan het onder handelen was! daar waren de ventiel gaatjes dicht gelast en opnieuw geboord! was met de "old vw man" op keversite.
ik wilde alleen niet zoveel aan die velgen uit geven en toen kwam ik het setje wat ik nu heb tegen voor 1/3 van de prijs :lol:
nu heb ik weer ff de orginele velgen er onder binnekort de lemmerz opknappen

@ bass, bij iemand thuis of bij de plok of jan&jan toevallig? kom jij trouwens uit landgraaf?

User avatar
antilogicbass
Posts: 64
Joined: 01 Apr 2007, 13:56
Location: Landgraaf
Contact:

Postby antilogicbass » 11 Apr 2007, 21:17

Kevin wrote:
@ bass, bij iemand thuis of bij de plok of jan&jan toevallig? kom jij trouwens uit landgraaf?


bij family op de geulenkampweg... en ja ik ga voor je kijken voor dii kever ;)
Fuck the factory...Kustomize!!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Postby Paulus » 11 Apr 2007, 22:05

[quote="Kevin"]@ paul, leukste is dat ik ook over die velgen van jou aan het onder handelen was! daar waren de ventiel gaatjes dicht gelast en opnieuw geboord! was met de "old vw man" op keversite.
ik wilde alleen niet zoveel aan die velgen uit geven en toen kwam ik het setje wat ik nu heb tegen voor 1/3 van de prijs :lol:
nu heb ik weer ff de orginele velgen er onder binnekort de lemmerz opknappen[quote]

Haha :o ......Shiiit man ! :lol: wel gave velgen heh !

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 12 Apr 2007, 23:23

vandaag de verstralers maar eens van mijn bumpers gehaald, ergerde me er op foto's elke keer aan... en ik ben er nu al blij mee!

morgen komt als het goed is mijn stuur naaf binnen, kan ik eindelijk mijn nieuwe stuurtje monteren

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 13 Apr 2007, 00:38

dat zijn positieve vooruitgangen baas :wink:
ik hoop het zaterdag te kunnen aanschouwen!

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 20 Apr 2007, 18:34

zoals jullie wel gehoord hebben is zaterdag avond mijn blokje waarschijnlijk warm gelopen...
ik hoop dat morgen de compressie tester binnen is zodat ik dat kan testen en kan kijken hoe de ontsteking staat.

en als het tegen zit en echt schade is gaat het blokje eruit en wil ik er zelf naar gaan kijken. Natuurlijk wel ff een 1200tje scoren zodat ik wel weer naar meetings kan (dus als je nog iets hebt)
Heb er in 1 week al 2 gemist...

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 20 Apr 2007, 23:26

ook van mij nog even een bijdrage van de veenendaal meeting :wink:

foto van op de ambulance, zonder mistlichten en een in het donker genomen foto van me stuurtje (houten rand, zie je op de foto niet zo goed)
Image
Image
Image
Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 21 Apr 2007, 09:14

succes ermee,en hou ons op de hoogte.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 21 Apr 2007, 17:37

Heb het blokje toch maar naar Martijn gebracht (aircooled.nl) Omdat ik gewoon wil kunnen rijden. een redelijk goed blokje vinden voor tijdelijk is lastig en je weet niet of hij heel blijft....
er komt nog wel een blokje bij en deze ga ik dan zelf uit elkaar halen en sneller maken

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 21 Apr 2007, 17:40

Altijd makelijk om een blok reserve te hebben liggen.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 24 Apr 2007, 19:26

het wordt trouwens meteen een 1641 met andere tuimelaars (altijd leuk) en in de nabije toekomst een keer een andere uitlaat
de flens is namelijk te dun gemaakt waardoor je hem met vastdraaien aan de kop iets krom trekt en de pakkingen regelmatig weg branden (volgens wouter van hotrod is dat de oorzaak...)

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 04 May 2007, 19:01

Ik zal maar even in mijn eigen topic reageren:

Sander/DVK wrote:Lekker Kevin!
Is het carter ook open geweest?

Nee het carter is niet open geweest maar er zitten geen spelingen op de as. 2jaar geleden zijn er al allemaal nieuwe lagers en nokkenas in gekomen, dus dat moet ook nog wel goed zitten.
Alleen die plunjers hadden ze toen ook wel mogen vervangen....

67-indeed/DVK wrote:mooi kevin, hou m dan wel heel tot oktober :lol:

heb jij dat trouwens geklust of heeft martijn zijn kostbare tijd in jouw motor gestopt ipv mijn kever? :wink:

Was wel van plan hem iets langer heel te houden hoor!!!!!

Martijn heeft zijn kostbare tijd erin zitten :lol:
Aan het einde van deze week hoopt ie al een eind opgeschoten te zijn vertelde hij, ik zou niet weten of hij al begonnen was, heb er eerlijk gezegt niet op gelet...

Er zitten nu 1:25 tuimelaars op en een 1641 zuiger/cilinder set. dus hij moet morgen toch weer vooruit willen! vandaag het meeste weer ingebouwd en morgen de laatste dingen en afstellen! En dan inrijden!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 04 May 2007, 21:47

Je bedoeld dat hij zijn kostbare tijd in jouw motor heeft zitten of in mijn kever? En met welke van de 2 is hij al opgeschoten? :wink:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 04 May 2007, 23:45

dat was niet helemaal duidelijk nee... maar mijn blok is weer klaar en hij vertelde dat hij aan het einde van komende week een heel eind met jou kever wilde zijn.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 04 May 2007, 23:45

mooi 8)

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 04 May 2007, 23:52

Verhoog je ook meteen de compressie Kevin? Het zijn tenslotte gratis pk's :wink:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 04 May 2007, 23:56

hoe doe je dat dan? en ik wil wel een betrouwbaar blokje houden, weet niet of mijn schoon ma het zo leuk vind als ik volgende week weer bel of ze me op kan halen :wink:

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 05 May 2007, 00:07

Verwijder de spacers onder de cilinders, en laat de koppen eventueel iets dieper uitdraaien. Als je je koppen uit laat draaien moet je dan wel weer je stoterstangen aanpassen, dus het is wel weer wat extra werk.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 05 May 2007, 00:23

ik twijfel nu ook of de compressie nog wel wil verhogen, weet jij misschien hoeveel het kost sander?

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Postby Dokke/DFL » 05 May 2007, 07:41

Compressie verhogen is zeker leuk en klopt wat Sander zegt, gratis PK's.
Maar tot hoe hoog ? Tot hoever wil je gaan ? Wat is je doel met je kever ?
In The State gebruiken ze altijd lage compressie voor het behoudt van de motor, z.g.a.: fast longlife engine ...

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 05 May 2007, 09:45

ik hou het ook maar zoals het nu is, wil dat mijn blokje betrouwbaar blijft.

User avatar
antilogicbass
Posts: 64
Joined: 01 Apr 2007, 13:56
Location: Landgraaf
Contact:

Postby antilogicbass » 05 May 2007, 11:22

kan een beetje hogere copmressie zo veel kwaad op een 1600 dan?
En win je daar eigelijk wel zo veel mee?
Fuck the factory...Kustomize!!


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest