Kever van kevin

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 11 May 2007, 19:09

nu had ik vandeweek dat ik stapvoets achter een tractor op een rotonde afreed en hij afsloeg, na een paar tellen starte hij weer.
vandaag stond ik in de file en hij sloeg een keer of 6/7 af.
het vreemde is dat hij niet langzaam ging sputteren en olie lampje ging flikeren maar heel abrupt. alsof iemand de stekker eruit trok....
en soms start hij dan vrij vlot en soms bijna niet (duurde keer zo lang dat ik hem al naar de vluchtstrook duwde en toen starte hij wel weer in 1 keer natuurlijk.....)
nu heb ik het idee dat dit misschien aan de ontsteking zou kunnen liggen?
heeft iemand misschien een idee?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 11 May 2007, 19:30

volgens mij zou dat zeker kunnen.
welke onsteking heb je? standaard?

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 12 May 2007, 03:39

ik heb er een 009 op zitten met 2 enkele dell orto carbs een spagetti uitlaat en 1641 cc zuigers en cilinders

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

kever van kevin

Postby Kevin » 07 Jun 2007, 12:44

Hallo allemaal,

Ik ben de vriendin van Kevin en zat me te vervelen en zat ff wat rond te koekeloeren.
Helaas voor Kevin wil ik geen kever, maar hij heeft het geluk een handige vriendin getroffen te hebben, wie het niet gelooft mag de foto's op zijn site bekijken, onder andere die waar het blok er weer in moet, en uiteraard gister waar aan de bus van boy en Martijn gesleuteld werd.

Nou dat was het voor nu.
Groetjes
Valesca

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 07 Jun 2007, 13:02

Hoi!
Ik ben meteen even kijken naar de foto's, en inderdaad je ligt er lekker onder met gereedschap en al!
En je was ookal van de wegenwacht toch?
:wink:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 07 Jun 2007, 18:26

Waren gister bij een maat van me aan de down under bus aan het sleutelen komt ze uit der werk helpen in een wit shirt... niet slim haha ik was nooit zo schoon gebleven trouwens want haar shirt was nog wit!

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/52147.jpg
Last edited by Kevin on 09 Oct 2007, 08:28, edited 1 time in total.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 08 Oct 2007, 21:19

compressie al getest kevin?
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 09 Oct 2007, 08:40

Nop nog niet getest... wordt denk ik zaterdag ochtend pas. Ga misschien zaterdag mijn uitlaat (streetsport) ophalen in Tilburg breng hem misschien dan al wel terug.

Kan meteen de rest van mijn plannen wel bekent maken,

1) wat ik met de carburateurs doe weet ik nog niet precies, of reviseren en anders dubbele ipv de enkele erop (36ers of 40ers??)

2) Voor de ontsteking zit ik aan de 010 te denken, heb nu 2x een 009 erop gehad en met alle twee problemen gehad (kan je een 009 testen of hij het nog doet, zonder hem op de motor te hebben? (aangezien deze nu niet loopt)

3) Als uitlaat ga ik voor de streetsport, heb nu een spagetti mexico frikandel, maar boven de 90 kan je niet normaal meer met elkaar praten... omdat ik geen echte racer hoef blijven de kachelkanalen wel gewoon zitten zodat ik in de winter gewoon kan blijven rijden.

4) Er komt een versnellingsbak onder met lange eind overbrenging. Zodat ik op de snelweg iets minder in toeren rij, er zit nu een korte bak onder.

5) Het blok ga ik voorzien van carter ontluchting.

6) Ik heb nu zo'n chrome 30 pk koel huis... is lekker bling bling maar na een jaartje heb ik hem al wel weer gezien (en genoeg ervan om dat ding elke keer te poetsen)
Ga nu dus de motor ruimte en alle beplating in de kleur van de auto spuiten, beige dus.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 09 Oct 2007, 09:19

Met dubbele cars bereik je altijd meer pk's.de 36ers zijn een goede keus gezien de benzine prijzen.(Nooit gehoord van enkele dells moet ik zeggen btw)

De 009 is geen slechte dizzy,convert hem naar elec.ontsteking en weg zijn je problems.

De streetsport is een goede keuz hoewel ik de geluid wel erg g...l vind van een uitlaat :lol:

Bak met lange overbrenging is thumbs up vooral met de doel die jij voor ogen hebt,freeway cruizin

Carter ontluchting raad ik ook iedereen aan als je blok wat kietelt

Was nooit een voorstaander van chroom op je blok,op curacao werd mijn blok er heter van dus heb ze gouw weg gegooid toen en gewoon zwart gebruikt.
In de kleur van je auto vind ik altijd wel erg neat.

Suc6 dude :twisted:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 09 Oct 2007, 10:08

Er zijn volgens mij ook niet veel enkele dells want in NL zijn de pakkingen bijna niet te vinden... bij CB hebben ze de pakkingen voor deze carb wel dus kan hem wel reviseren...

in de 009 heb ik elec ontsteking gehad en dat was waarschijnlijk de oorzaak dat de ontsteking zo uit viel... deze was van Empi misschien zijn er betere merken? met de contactpuntjes er weer in waren de problemen even weg maar nu weer nieuwe dus...

en wat is neat? :lol:

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 09 Oct 2007, 11:19

Compu fire is een goede :twisted:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 09 Oct 2007, 11:46

Petronix setje erin (100,-) zie paruzzi.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 09 Oct 2007, 16:50

Petronix is ook een goeie :twisted:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 10 Oct 2007, 21:11

is een externe olie koeler erbij trouwens aan te raden?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 10 Oct 2007, 22:38

zou niet nodig mogen zijn.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 11 Oct 2007, 08:15

Nah voor je standaard blokkie is het niet echt nodig maar kan geen kwaad :twisted:

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 13 Oct 2007, 10:43

compressie is volgens mij wel erg aan de hoge kant... vooral nummer 2 maar heb hem 3 keer gemeten en het is echt zo..

Cil 1 : 9,4
Cil 2 : 11,5
Cil 3 : 9,8
Cil 4 : 10,2

De meting was wel met koude motor trouwens omdat hij nu zo beroerd loopt dat ik hem niet wilde laten draaien. En met alle bougies eruit, luchtfilter eraf en vol gas

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 13 Oct 2007, 11:17

De compressie is goed, alleen 2 bar onderling verschil is wel aan de hoe kant. Dit kan natuurlijk ook komen door dat het carter niet op alle cilinders gelijk is.

Ik zou toch nog eens met de afstelling van je carbs aan de gang gaan. Stel ze eens GOED af met vucuümmeters. Dit scheelt héél veel.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 13 Oct 2007, 11:29

ik dacht dat je maximaal 10 mocht hebben?

De carburateurs zijn aan een flinke revisie toe, er zit speling op het asje welke de klep bedient en de pakkingen van de carburateur zijn ook niet heel goed meer.

misschien kan ik aan een setje dubbele 36ers komen met stangen stelsel zoals paul heeft. Deze heeft net 1000 km geleden revise gehad.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 13 Oct 2007, 20:28

vandaag mijn uitlaat opgehaald mooi in rvs dus geen hitte lak erop (welke er toch weer af knapt!)

Image
Image
Image
Image

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 13 Oct 2007, 20:30

Mooi, gefeliteerd.

Nu wordt kleppen stellen een groot karwei.

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 13 Oct 2007, 20:41

ach ja je moet jezelf een beetje bezig houden he!
Van de uitlaat welke ik heb zijn de flenzen (zo heten ze toch?) krom tussen uitlaat en kop en daar kan ik steeds nieuwe pakkingen tussen zetten... verder kan je elkaar niet meer verstaan als je op de snelweg zit

en ik wilde wel graag de pijpjes op de orginele plek naar buiten dan was deze de enigste optie he!

Hij is trouwens van Ron van de boxer geweest

User avatar
mcdronkz
Posts: 77
Joined: 01 Apr 2007, 13:27

Postby mcdronkz » 13 Oct 2007, 23:53

Kevin wrote:en ik wilde wel graag de pijpjes op de orginele plek naar buiten dan was deze de enigste optie he!


Niet helemaal waar:

http://www.turbothomas.com/mufflersframe.html

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 14 Oct 2007, 11:43

na even snel schoonmaken en poetsen ziet 1 demper er al heel anders uit:
Image

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 26 Oct 2007, 19:08

ik kan ook aan een setje 36mm IDA komen, maar zijn deze ook geschikt voor een straat auto of beter een setje DRLA/IDF kopen? deze heb ik 40ers op het oog


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests