CalCo's '72

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

CalCo

CalCo's '72

Postby CalCo » 16 Sep 2008, 11:17

Dit is onze kever : een 1300 uit '72, het blok is een oude revisie van een 1500 uit '67 (enkelpoorts dus)

Mijn vriendin heeft deze kever in 1987 gekocht van een amateur-restaurateur (ahum) en de eerste 3 jaar als dagelijkse auto gebruikt. Daarna heeft hij nog 3 jaar buiten gestaan in weer en wind, wachtende op de komst van een garagebox. Tegenwoordig staat hij er dus warmpjes bij.
Door de slechte kwaliteit van de restauratie icm 6 jaar buitenstaan hebben we aardig wat problemen met roest e.d.
Een grondige restauratie zit dan ook in de planning voor 2010.
Tot die tijd proberen we nog van ons kevertje te genieten en ondertussen veel inspiratie op te doen.

Hij gaat waarschijnlijk technisch behoorlijk verbeterd worden met een ander blok (100-120pk), schijfremmerij, verlaging, bredere banden, e.d. Bedoeling is om er een FastStreet van te maken, dus vlot met goeie rijeigenschappen en af en toe eens een sprintje trekken.
Optisch willen we voor een originele look gaan : waarschijnlijk vroege jaren '60 plaatwerk monteren en binnenin mooie retro-kuipjes. Voor de rest zal er wel e.e.a. aan chroom aan blijven zitten, dus een rasechte CalLook zal het wel niet worden, meer een CoolLook dan :wink:
De kleur zijn we het nog niet over eens : Candy-Apple-Red of gewoon diep-diep-zwart.

Image
Image

CalCo

Re: CalCo's '72

Postby CalCo » 16 Sep 2008, 11:25

Sinds kort ben ik gestopt met de autosport en had ik natuurlijk een vangnet nodig ; we hebben ons daarom nu volledig op de kever gestort. eerder was daar niet vaak tijd voor. Zo komt het dat mijn vriendin en ik afgelopen weekend onze eerste gezamenlijke kevermeeting hebben bezocht : KCN regiomeeting Flevoland.

Ik wilde jullie dit niet onthouden, want dit is echt humor : hebben ze daar dus een concours d'elegance, waarbij elke bezoeker een formulier in mag leveren.
Ons roestige kevertje heeft nog gewonnen ook : "mooiste kever" !! :cheers: haha. We snappen er geen bal van. :roll:
Behalve dat het een van de beter gepoetste wagens was, heb ik er geen verklaring voor.

Image
Image

Return to “Visitor's Rides”