Levis his '67

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Levis his '67

Postby 67-indeed/DVK » 25 Jun 2009, 18:09

stuurdemper eraf heeft toch niet echt zin? ik weet wel dat als DIE kapot is dat je van links naar rechts gaat over de weg.
1 slag los op de schroef van het stuurhuis is toch de norm? weet jij vast wel, martijn ;)

succes i.i.g.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Levis his '67

Postby Martijn/DVK » 25 Jun 2009, 18:30

'k doe dat op gevoel, je moet nét voelen dat het wormwiel pakt, niet te strak maar niet te los. :albino:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 03 Jul 2009, 13:15

Omdat ik wat nieuwe plannen heb had ik een vraag betreffende de remtrommels.

ik wil graag de 5x205 steek vervangen door 5x130 porsche steek. nu zijn er gewoon porsche steek remtrommels te verkrijgen, maar kan ik deze zo omwisselen met wat ik nu heb?

ik neem aan van wel, maar wilde het even zeker weten

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Levis his '67

Postby Addie/DVK » 03 Jul 2009, 15:10

Heb ik wel gedaan, trommels bij paruzzi besteld met Porsche steek en gemonteerd. Geen probleem :D

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Levis his '67

Postby 67-indeed/DVK » 03 Jul 2009, 17:32

ga je naar andere velgen levis?

als ik het goed heb kun je 5x205 trommels alleen vervangen met 181 trommels vanwege de verschillende achterplaten tussen 5x205 en 4x130. maar ik heb hier zelf nooit wat mee gedaan. jeroen weet het vast wel, die heeft het al 2x gedaan :wink:

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Levis his '67

Postby Scarface/DVK » 03 Jul 2009, 23:05

nope geen probleem kan je gewoon trommels op knallen

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 04 Jul 2009, 22:56

hey

bedankt jeroen.

ja heb wat nieuwe ideeeën voor de winter. dus ff wat info aan het inslaan. ben net weer van budel en wilde een paar fuchs velgen halen, maar waren me nog net iets te duur. heb wel een nieuwe einddemper gekocht en die gaat er deze week hopelijk onder.

Image

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 30 Jul 2009, 08:09

Vorige week de uitlaatspruitstuk gemonteerd, daar moest nog een verloopstuk voor worden gemaakt, om de einddemper er netjes onder te krijgen. die had ik gisteren af en direct maar even gemonteerd. staat goed en er zit een lekker geluidje in.

Image

Image

ik had ook een nieuwe verdelerkap gehaald, maar daar loopt de motor echt bagger mee. zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt. dus weer de oude erop en hij liep weer als een zonnetje.

achterbumer gaat er wel weer op. :)

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Levis his '67

Postby Jesse/DVK » 30 Jul 2009, 09:03

Ziet er goed uit! Ben je ook op KZF?

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 30 Jul 2009, 09:58

niet met de kever in ieder geval, is me net tever!

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 05 Aug 2009, 12:12

gisteren nog een stuk gereden met de kever, wat een geluid komt er uit de uitlaat en voor een 1300 met 44 pk looopt ie toch best rap.nu kriebelt het wel om een sneller motorblok te bouwen, hopelijk kunnen we met die droom volgend jaar verder.

het interieur heb ik sinds een week ook helemaal af, en ik moet eerlijk zeggen dat het er echt strak in zit voor aftermarket spul.

plannen die ik deze winter heb is om de voorkant te voorzien van schijfremmen en dan wel met porsche 944 remmen. mijn broer heeft hetzelfde gedaan bij zijn kever, ik hoop alleen dat het ook kan bij dropped spindels. daarnaast ook porsche fuchs velgen met bredere banden voor en met name achter om de kever iets meer body te geven. ook zal door de et waarde van de wielen de banden beter onder de achterschermen passen.

een nieuw stuurhuis omdat ik toch mijn twijfels heb mij het stuurhuis wat er nu onder zit. de kever moet gewoon goed sturen voor de veiligheid en zeker als er een snellere motor in gaat.

en twee gelijke voorschermen. heb er nu twee verschillende op zitten en daar zit veel verschil in.

ook wordt de kever dan omgebouwd naar 12 volt. :afro:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Levis his '67

Postby Martijn/DVK » 05 Aug 2009, 14:43

hehe 'paar' kleine plannen ;) :lol: :lol: wel gave plannen!
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Levis his '67

Postby Sander/DVK » 05 Aug 2009, 20:22

Mooie plannen hoor, maar ik zag dat je je velgen, en nu je banden te koop aanbied. Je gaat er toch geen germanlook van maken ofzo?
levis wrote:en twee gelijke voorschermen. heb er nu twee verschillende op zitten en daar zit veel verschil in.


Dat heb ik ook. Zit rechts het claxon gat hoger dan links? Mss kunnen we dan wel ruilen :mrgreen:

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 06 Aug 2009, 11:25

plannen zijn er en moet je ook zeker hebben, heb je tenminste wat om handen.

wees niet bang, germanlook wordt het niet, maar ga wel eens even de 17 inch porsche velgen van mijn broer bassen uiteraard.

wat betreft de verschillende schermen, komt omdat ik 1 origineel scherm heb en 1 immitatie scherm. de ene kant lijkt de kever veel lager als de ander kant. het claxongat heb ik nog niet eens opgemerkt. de ronding is ook lang niet zo mooi als het origineel.

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 08 Aug 2009, 09:30

de kever heeft wat start problemen, hij start namelijk heel slecht. ik dacht eerst dat de kever verzoop, maar dat is het niet. gisteren wilde de kever slecht starten dus heb ik hem aangesleept en dan start ie direct. de kever is nog 6 volt en waarschijnlijk trekt de startmoter te veel stroom waardoor er te weinig overblijft om een sterke vonk te creeeren. ik heb echt geen idee waar ik het zoeken moet?

iemand aanwijzingen?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Levis his '67

Postby Martijn/DVK » 08 Aug 2009, 10:12

massa/overgangsweerstand of bekabeling. OF je startmotor gaar. :drunken:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: Levis his '67

Postby pieter » 09 Aug 2009, 00:48

KLopt probeer volgende ,en je bent er gelijk vanaf

Plaats maar een relais tussen de start motor,startcontact en de accu.
Inplaats van dat , als je start de stroom eerst helemaal naar voren moet en dan via startcontact naar de startmotor,gaat als je start een stuur stroom naar het relais en die regelt dat er rechtstreeks stroom van de accu naar de strartmotor gaat.(simpel geen verlies door weerstand)

Op deze manier start hij 300% beter.
Hieronder een verwijzig naar een artikel met aansluitvoorbeels.

http://www.wolfsburgwest.com/wired/wired_03_01/wired_03_01.htm
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 09 Aug 2009, 10:50

bedankt, snel eens uitproberen na de vakantie.

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 10 Aug 2009, 12:20

zou de bobine ook versleten kunnen zijn? deze is al rvij oud en misschien aan vervanging toe.

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 28 Nov 2009, 18:16

Het is alweer lang geleden dit ik wat heb gepost, maar er zijn veranderingen genoeg.

Ik heb momenteel de spatborden eraf liggen om de boel eens goed schoon te maken en te preserveren. daarnaast heb ik een tijd geleden de kraalranden verwijderd en netjes gemaakt. ik moet die delen alleen nog nieuw in kleur spuiten.

heb de vooras gedemonteerd omdat het stuurhuis gaar was. nieuwe besteld, blijkt deze in back order te staan, dus dat zal nog wel even duren.

de remmen moesten ook opgeknapt worden en omdat ik die trommels 3x niks vond ga ik ze vervangen voor schijven. morgen haal ik een setje porsche 944 remmen (schijven, naaf en klauwen) op. deze moet ik pas gaan maken op de kever spindel. de achterkant wordt uiteraard ook omgebouwd naar porsche steek.

omdat ik naar porsche steek ga, moesten er ook porsche velgen komen en heb ik deze besteld.

Image

Het zijn wel replica's (gepolijst), maar ze zien er erg mooi uit.

ben benieuwd hoe dit allemaal gaat staan.

vandaag de 944 remmen opgehaald.

van de week demonteren en laten stralen.

Image

Image

zo kunnen ze er weer uitzien.

Image

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Levis his '67

Postby Sander/DVK » 29 Nov 2009, 13:28

De fuchsen van flat4 is een goede keuze. Je ziet geen verschil tussen echt en repro.
Mooi hoor, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 02 Feb 2010, 23:21

Vorige week de onderdelen opgehaald nadat ik ze had laten galvaniseren. heb ook de remschijf laten galvaniseren, het ziet er nu dus een beetje goudkleurig uit, maar het roest nooit weer.

Vanavond de remklauwen opgebouwd. zaterdag breng ik de remklauwen weg zodat er een adapter gemaakt kan worden voor de remklauwen. nu de naaf aanpassen zodat deze gaat passen op de kever spindel.

Image

Image

Image

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Levis his '67

Postby Martijn/DVK » 02 Feb 2010, 23:26

haha, dat laagje rem je er zo weer vanaf.. PS, zie ik dat ze al gesleten zijn? 'k zou er anders gewoon nieuwe op zetten.

Maar goede plannen! gaat lekker daar. :cheers:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Levis his '67

Postby levis » 02 Feb 2010, 23:35

dat laagje rem je er zo weer af inderdaad. maar de rest blijft wel goed. vaak zie je dat dat ook gaat roesten en kijk je er lelijk in, als je snapt wat ik bedoel. nu ziet er alles weer fris uit en blijft het er fris uitzien.

zijn inderdaad wel iets versleten, maar voorlopig rij ik hier even op. die paar kilometer per jaar en nieuw zijn ze vrij duur. heb nog andere belangrijke uitgaven. worden ooit nog wel vervangen

nieuw stuurhuis gekocht en de gehele vooras weer gemonteerd. ben benieuwd hoe dat straks gaat sturen wat betreft het nieuwe stuurhuis. het gietwerk van het stuurhuis moest natuurlijk wel even strak gespoten worden.

Image

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: Levis his '67

Postby thehanz » 07 Feb 2010, 20:38

is wel een gave combi hoor witte 67ér met gepolijste fuchsen....of ga je nog met zwart aan de gang ?


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest