'67er old school 2017cc

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

streetstroker

'67er old school 2017cc

Postby streetstroker » 04 Feb 2009, 19:39

hallo, jesse hier op het forum had mij een pb gestuurt op keversite (daar ben ik double t) dat ik hier eens een kijkje moest komen nemen

voor mijn 67'er heb ik al een een 74er gehad, en ik ben ook in het bezit van een karmann ghia
Image
Image
Image

het verhaal van mijn kever begint enkele jaren terug, toen heb ik deze gekocht en was deze volledig gedemonteerd,en in dozen gestopt, samen met onderdelen van 3 andere kevers
deze kas en chassis was in zeer gezonde staat en er was al eens een andere bandenbak in gezet
alles is op blootmetaal gezet: dorpels, binnenkant, kattenbak, voorkopper, binnenkant spatborden, kortom alles wat je niet ziet, en behandeld en geschilderd, hierbij was maar op paar kleine plaatsjes (1op1) laswerk aan. alles vernieuwt en zo het hele verhaal vindt je hier: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=25883&start=0

zo heb ik hem afgehaald:
Image
Image

tijdens:
Image
Image
Image

zo staat hij nu:
Image
Image
Image
Image

interieur:
Image
Image
Image
Image
Image

streetstroker

Re: '67er old school 2017cc

Postby streetstroker » 04 Feb 2009, 19:51

verder ben ik aan een 2017cc type 1 bezig
spec's van mn blokje:
- 78.4mm krukas 4340 chro-mo cbperformance
- 90.5mm mahle cilinders en pistons
- total seal 2de segmenten
- 5.5" h-beams 4340 chro-mo cbperformance
- steve tims stage 2 koppen met match ported spruitstukken, 42*37.5 kleppen, dubbele klepveren, bewerkte kamers, gemaakt naar mn spec's
- engle w120 nokkenas
- dell'orto drla 45
- rechte vertanding cbperformance
- verlicht STD vliegwiel, 5.8kg
- lichte racing nokvolgers bugpack
- 1.25 tuimelaars empi
- kennedy stage 1 drukgroep
- daikin solid disc
- scat std poulie
- 30mm oliepomp shadeck
- harde geschroefde tuimelaarassen (duitse kwaliteit EnginePlus)
- full flow ijzeren deksen met pressure relief (duitse kwaliteit Engineplus)
- scat extra oliecarter
- chromo vliegwielbout + rondsel cbperformance
- jaycee leakproof pushrod tubes
- elephant feet (porsche style) cbperformance
- vw181 koelkap
- 1 5/8 spaghetti gestraald, lambda plug ingebracht en terug gespoten
- phatboy demper
- wideband controller techedge
- oil filler breather cbperformance
- porsche 3 liter starter
- gene berg linkage
- bosch 010 delco
- alles is gebalanceerd
- carters zijn gelijnboord en pasbussen geplaatst op de middelste lagers
- ...

img]http://i160.photobucket.com/albums/t198/karmann72/DSC01749.jpg[/img]
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

voila dat is het zowat ongeveer voorlopig
Mvg, Toon

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 04 Feb 2009, 20:07

Hey Toon, ook welkom hier! leuk project, en mooi nog wat geschiedenis erbij :sunny: :cheers: Top!
1776cc - Happiness is a hot VW!

streetstroker

Postby streetstroker » 04 Feb 2009, 20:44

bedankt martijn, sewwes het forum eens wat verkennen

vandaag nog de 010 delco volledig opgekuist en gespoten

Image
Image
Image

Mvg, Toon

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 04 Feb 2009, 22:26

Mooi! je werkt netjes zie ik al! let je wel dat je wat vet op het asje doet ;)
1776cc - Happiness is a hot VW!

streetstroker

Postby streetstroker » 04 Feb 2009, 23:20

yep martijn, is zelfs gebeurt met bosch stroomverdeler vet :wink: dit had ik nog liggen op het werk
greets, Toon

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 06 Feb 2009, 01:03

Ziet er goed uit Toon! Maar dat wist je al, ga je de kever nog restaureren of laat je deze ratlook?

streetstroker

Postby streetstroker » 07 Feb 2009, 16:53

nee, deze is eigenlijk grotendeels gerestaureerd, enkel niet gespoten.
maar ik rij er zo te graag mee, moet je niet oppassen voor een krasje, ....
achterkant is ook volledig demonteerbaar.
de vloegroest op de lak is behandeld zoda het niet verder roest, dus als ik ooit wil moet ik hem gewoon afschuren, strak zetten en laten spuiten, maat ik vindt t vet zo

Mvg, Toon

Paulus

Postby Paulus » 09 Feb 2009, 23:09

Woow Dude !!..... Mooi wagen ! en je blok wordt biijjjnnaaa precies hetzelfde als die van mij :D

Heb je mischien een betere foto van hoe je de stoelen hebt gemonteerd ? Ik heb namelijk dezelfde stoelen voor in mijn resto maar ben er nog niet over uit hoe ik ze ga monteren....

Nice work !! :cheers:
SIXTYNINE JUICE

streetstroker

Postby streetstroker » 10 Feb 2009, 19:32

zoals je gemerkt hebt zijn de simca's te breed om zo tussen de middentunnel te gaan, die zijkanten van het polyester moet je een deel versmallen, maar niet te smal zodat je er nog een paar boutjes in krijgt
dan heb ik een grondplaat gemaakt uit inox en de stoelen hierop gemonteerd met boutjes.

dan had ik een setje oude (kever) stoelen en die heb ik uiteen gehaald en alles eraf geslepen zodat ik enkel de onderkant over had, en hier bovenop heb ik de inox plaat met stoel op gemonteerd, op deze manier blijf je de orginele rail gebruiken en kan je je zetel nog makkelijk verzetten, en dit is zeer stevig ook

ik heb ook de voorkant van het orginele onderstel een stuk tussenuit geslepen en terug vastgelast, want anders lag de zetel te veel achter over, op deze manier zit je op de orginele hoogte zoals orgineel, dus heb je een goede zithouding, en deze kan je naar je smaak aanpassen.

als je wil zal ik in het weekend eens een stoel eruit nemen en wat foto's trekken als ik de tijd heb

Mvg, Toon

Paulus

Postby Paulus » 11 Feb 2009, 00:34

streetstroker wrote:zoals je gemerkt hebt zijn de simca's te breed om zo tussen de middentunnel te gaan, die zijkanten van het polyester moet je een deel versmallen, maar niet te smal zodat je er nog een paar boutjes in krijgt
dan heb ik een grondplaat gemaakt uit inox en de stoelen hierop gemonteerd met boutjes.

dan had ik een setje oude (kever) stoelen en die heb ik uiteen gehaald en alles eraf geslepen zodat ik enkel de onderkant over had, en hier bovenop heb ik de inox plaat met stoel op gemonteerd, op deze manier blijf je de orginele rail gebruiken en kan je je zetel nog makkelijk verzetten, en dit is zeer stevig ook

ik heb ook de voorkant van het orginele onderstel een stuk tussenuit geslepen en terug vastgelast, want anders lag de zetel te veel achter over, op deze manier zit je op de orginele hoogte zoals orgineel, dus heb je een goede zithouding, en deze kan je naar je smaak aanpassen.

als je wil zal ik in het weekend eens een stoel eruit nemen en wat foto's trekken als ik de tijd heb

Mvg, Toon

Super ! harstikke bedankt :) lijkt zo een stuk makkelijker als ik dacht...... Ze zijn inderdaad erg breed onderaan.
Fotos zijn welkom :D alvast bedankt !

Mvg, Paul
SIXTYNINE JUICE

streetstroker

Postby streetstroker » 14 Feb 2009, 13:07

vanmorgen een cilinders met "b" pistons gaan halen
juist total seal ringen over gezet, en wat aan het meten geweest
wsl gaat het juist uitkomen zonder shims omdat de pistonpen +- 7mm hoger staat , ook leuk om weten, de b piston wegen +- 55gram minder
nu de pistons in de week terug allemaal op gelijk gewicht brengen, en carters uiteen halen om binnen 2 weken bussen te laten plaatsen voor 8mm draadstangen (kwestie van bezig te blijven :roll: )

van het setje pistons en cilinders en dell'orto's die ik nog over heb wordt binnenkort een 1776 gemaak met de bewerkte carters en std verlichte drijfstangen die ik nog liggen had, voor een maat

@paulus, ik post de foto's van de zetels zodra ik de digicam van mn vriendin hier nog eens heb
Mvg, Toon

Dirk

Postby Dirk » 14 Feb 2009, 14:24

Mooi project :thumleft: goed dat je de zuigers na weegt, bij mij zat er 6 gram verschil in.

Return to “Visitor's Rides”