jos zijn 1302

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 24 Sep 2007, 22:05

bij de bak had ik hem ook opgehangen maar we komen niet weg met de leiding aansluitingen en wouden het dan maar op deze manier doen, vandaar.
in de auto lijkt niet ideaal, maar door het geheel af sluiten met een rvs kap, komt de lucht niet in de auto en wordt direct afgevoerd naar de motorruimte.
nou is mijn vraag dus eigenlijk, zijn er mensen die dit op een soort gelijke manier gemonteerd hebben en wat zijn hun ervaringen hiermee???

p.s. deze motor is slechts een eerste opzet, ik wil eerst rijden nu, na 12500 euro te hebben uitgeven aan de dit deel van de resto, maar er is nog veel meer in de maak :wink: , maar nu eerst maar rijden en dan stukje bij beetje meer dingen aanpassen(rolkooi, porsche remmen rondom, andere motor ooit :roll: enz.enz.)

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 25 Sep 2007, 19:15

nou vandaag de gaten geboord, en de oliekoeler zal van de week worden aangesloten.
het zal geheel afgesloten worden met een rvs box, waar ook de benzinepomp en de oliefilter worden geplaatst.
dit zal makkelijk demontabel worden ivm eventuele uitbreiding.
voor sommige is dit misschien overkill, maar in de toekomst zal er nog wat aangepast worden en dan is dit al klaar daarvoor.
grtz jos

Image
Image
Image
Image

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 25 Sep 2007, 19:23

Mooi hoor.
Wel gewaagd om zoveel gaten in je vers gespoten kever te boren.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 25 Sep 2007, 20:35

Sander/DVK wrote:Mooi hoor.
Wel gewaagd om zoveel gaten in je vers gespoten kever te boren.


Haha, dat dacht ik ook.. maar netjes gedaan!
1776cc - Happiness is a hot VW!

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 27 Nov 2007, 18:20

hij heeft apk, van de winter verder afwerken en dan op naar assen in maart.
Image
Image

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 27 Nov 2007, 18:34

Mooi hoor.
De stance is ook helemaal goed.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 27 Nov 2007, 18:46

De stance is ook helemaal goed


tnks, is niet de orginele hoogte, 1 tand verlaagd maar wel zoals ik het het mooist vind.
net nog een helmpje besteld.
Image

hier nog een filmpje van mijn eerste meters
http://www.youtube.com/watch?v=1FY7WJUPyFY

grtz jos

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 27 Nov 2007, 21:37

Externe olie cooler is geen must op een 1776,tis wel aan te raden natuurlijk.
Heb zelfs een 1835 gereden zonder externe cooler :twisted:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 27 Nov 2007, 22:40

Vette bak Jos! mooie wigvorm inderdaad

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 29 Nov 2007, 01:01

dit blok blijft er niet in.
dit is een tijdelijk blok totdat ik genoeg geld heb gespaard voor een wat zwaarder blok, 1915/2110.
en dan zeker op naar de 175 pk en dan zal ik deze koeling zeker nodig hebben dus vandaar dat het er al in zit.
maar eerst nu rijden en kijken wat dit blok kan :lol: .
anders rijd ik pas over 2 jaar en dat was niet mijn bedoeling.
dus almetal een mooie tussen oplossing dacht ik.
ik moet me nog echt verdiepen in de preciese specs voor mijn nieuwe blok, maar als ik zover ben zal ik het laten weten.
grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 03 Dec 2007, 23:39

@hurry,

hoe heb jij het probleem opgelost met de externe oliekoeler in je kattebak, dat de olie van je systeem weer terug loopt in je carter en je daardoor 2 liter te veel olie in je carter hebt zitten.
heb jij daar een terugslagklep tussen gezet of hoe heb jij dat opgelost??

ik ben zeer benieuwd naar de passende oplossing.

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 04 Dec 2007, 10:10

tnks voor de tips, alleen wat is er mis met de hp1 filters, ik heb een beetje rond gebled met wat keverzaken en rondgekeken maar bijna iedereen gebruikt deze.
wel heb ik vernomen dat sommige problemen hebben gehad met deze, maar dan alleen met type4 motoren.
heb je misschien wat verdere uitleg??

en wat betreft de gaten in firewall heb je helemaal gelijk in maar we hebben de coolvin omgedraaid en die blaast de lucht naar beneden, dus niet meer de motorruimte in.

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 04 Dec 2007, 23:46

geef het maar een naam, als het maar hard gaat straks :wink:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 06 Dec 2007, 00:48

zeker genoeg info.
ik heb nu eerst de standaard filter weer terug gemonteerd en ga dit even testen en dan ga ik ban het voorjaar op zoek naar filter zoals jij hierboven hebt beschreven.
maar zeer duidelijke info, thanks :thumleft: .
grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 10 Dec 2007, 17:01

gisteren proef gereden met de orginele filter er weer onder, en heb geen problemen meer ondervonden.
ik ga zeker nog uitzoeken hoe ik het ga aanpassen met een andere filter, maar ik denk dat de tip van hurry, wel de uiteindelijke oplossing gaat worden.
het palletje van mijn gaspedaal heb ik ook weggevreesd ivm dat ik niet vol gas kon geven, nu kan mijn pedaal iets verder naar achter en maak ik ook optimaal gebruik van het gas.

ook mijn gordels gisteren uitgebreid naar 4 punts, dat vond ik nets iets veiliger, en het staat ook niet verkeerd.
van het voorjaar aluminum deurpanelen erin, zwarte kuipstoeltjes en dan begint het toch een beetje vorm te krijgen.
Image


grtz jos

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 10 Dec 2007, 17:03

gave gordels!!
waar heb je ze vast gemaakt??

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 10 Dec 2007, 17:33

achter de achterbank, zitten 2 gaten voor je heupgordels achters, daar op zijn gemonteerd.
dus tussen de rugleuning en de ztting door zegmaar.
ik zal wel wat foto's maken.

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 10 Dec 2007, 17:45

ImageImage

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 16 Dec 2007, 18:15

vanmorgen mijn kever gestart en wat the fuck, de olielamp ging weer branden.
ik direct de motor uit en naar achter kijken en ja hoor, weer een olie vlek, nog effe en je kan hier naar olie gaan boren :twisted: .
nu is de orginele gaan lekken en die %^&%HP1 filter, ligt nog in drachten, dus ik kan niet testen of het nu aan de filter ligt.
de drukmeter is besteld en krijg ik volgende week binnen en kan ik eindelijk wat waarde's gaan vergelijken.
wat is een "normale"druk bij een koude motor?? en bij een warme??

na de kerst toch maar kijken naar zo'n canton filter, ik ben dit toch wel zo zat.

@ hurrry, op je foto zit je oliekoeler op een box gemonteerd, waar diend deze voor??
ik vroeg het je ook al op budel, maar kreeg toen zo'n laim antwoord dat het je verwarming was :roll: :roll: .
ik was eigenlijk wel benieuwd, het ziet er uit als een carter ontluchting o.i.d. en hoe het in elkaar zit.

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 29 Dec 2007, 20:50

ik heb vanmiddag mijn uitlaat ingetaped en nu, als ik hem uitzet na stationair gelopen te hebben, komt er een enorme knal uit mijn uitlaat.

dit heeft ie eerder, zonder tape nog niet gedaan.
kan dit komen door dat de hitte nu in het spruitstuk blijft en met een restje benzine wat er nog in komt??

en zo ja, kan dit kwaad, lees motorschade opleveren???

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 01 Jan 2008, 22:12

niemand???
zou een beetje zonde zijn als ik mijn kleppen hierdoor er uit blaas o.i.d.
sorry, maar ben nog een leek op dit gebied :oops: :oops:

grtz jos

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 01 Jan 2008, 22:17

Je kunt natuurlijk je demper ermee opblazen, maar loopt je motor niet veel te rijk dan?

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 01 Jan 2008, 22:21

ja, loopt hij ook, zit een elektrische benzinemeter tussen, zit alleen te twijfelen aan een drukmeter.
in principe loopt hij wel heel mooi zo en op de strip kan hij het wel geod gebruiken.
en wat betreft de demper, dat is nu nog empi crap, is iets anders moois voor in aantocht.....
dus als dat het enige is wat kwaad kan?????

dan laat ik het nog effe zo,

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 01 Jan 2008, 22:34

die oliekoeler snap ik wel, maar die bak waar het op zit, vroeg ik mij af, waar die voor diende.
kon het zelf niet thuisbrengen, wou je niet beledigen, maar vind het altijd zo jammer dat als je echt serieus wat wilt weten op zo'n meeting dat altijd direct zo neerbuigend en geheimzinnig wordt gedaan, vandaar.

grtz jos

alvast bedankt. :wink:

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 01 Jan 2008, 22:51

Misschien een stomme vraag, maar heb je alle aansluitingen vanaf de oliepomp wel ingetaped met isolatie tape oid? Misschien dat ie daar op lekt. Was bij mij nemalijk het geval :oops:


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest