jos zijn 1302

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Ray/FDK
Posts: 65
Joined: 11 Dec 2007, 14:09

Postby Ray/FDK » 02 Jan 2008, 00:08

die oliekoeler snap ik wel, maar die bak waar het op zit, vroeg ik mij af, waar die voor diende.
kon het zelf niet thuisbrengen, wou je niet beledigen, maar vind het altijd zo jammer dat als je echt serieus wat wilt weten op zo'n meeting dat altijd direct zo neerbuigend en geheimzinnig wordt gedaan, vandaar.

grtz jos


Helaas zijn er vaak veel mensen op Budel die niet zo serieus zijn en eigenlijk komen voor andere dingen dan naar mijn mening zou moeten op zo een treffen, maarja ieder zijn ding, gelukkig hoor jij daar niet bij Jos...

maar als je veel van die mensen daar treft worden je antwoorden al snel laim om dat veel het toch niet (willen) snappen...

verder is Harry het tegenovergestelde van geheimzinnig en neerbuigend, hij zou zelf eigenlijk eens wat meer credit moeten nemen voor wat hij maakt en bedenkt... (keep on the crazy shit dude)

(FDK "the professor"... T-shirt??)

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 02 Jan 2008, 08:48

de oliepomp moet ik nakijken, deze zat al in het blok en ik heb hem niet gecontroleerd op merk en type.
de olieaansluitingen zitten allemaal goed en lekken zeker niet.
het type olie is van castrol, 15 W40.

kan het type oliepomp zoveel verschil maken dan??
grtz

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 14 Jan 2008, 15:11

na het opnieuw stellen van motor is het geknal ook afgelopen.
maar toch maar een andere demper gekocht :lol:

grtz jos
Image
Image
Image
Image

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 14 Jan 2008, 15:58

nice! :flower:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 21 Jan 2008, 12:16

helaas is gisteren mijn spruitstuk overleden, na wat wikken en wegen heb ik toch maar besloten om een street sport van csp te kopen.
dit is gewoon kwalitatief een goede uitlaat en past gewoon goed.
die empi crap ga ik gewoon niet meer monteren.
helaas van mijn header, maar dit is voor mij ook een mooie oplossing.
grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 28 Feb 2008, 09:09

hier de foto's van de gemonteerde uitlaat, de oude uitlaat nog goed kunnen verkopen en een vriend van mij gaat de mondodemper monteren van het weekend.

Image
Image
en het geluid.
http://nl.youtube.com/watch?v=1S5BZ0Zf4lM
grtz jos[/img]

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 08 Mar 2008, 15:25

gisteren aan het oefenen geweest met starten en het zo snel mogelijk weg rijden.
viel best wel tegen om het juiste toerental te vinden en zonder wheelspin weg te rijden.
maar binnenkort maar eens met een stopwatch gaan oefenen en kijken wat het snelst is.
we hebben hier een perfecte testbaan voor 1/4 mijl te oefenen zonder ander verkeer e.d.
wel een paar testruns gemaakt tegen een andere kever met een 1641, dat was ook zeer leerzaam, ik was gelukkig wel sneller 8) 8)
heb je direct een beetje vergelijkings materiaal.
ik zal snel aan het werk gaan met een stopwatch en dan proberen wat tijden op te nemen.
als er iemand nog tips heeft of aanwijzingen :roll: :roll:
grtz jos

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 09 Mar 2008, 19:49

Dat is wel netjes toch? De 1302 is toch ietsjes zwaarder dan de gewone kever.
Snel schakelen en reactie zijn de belangerijkste factoren.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 09 Mar 2008, 19:57

gisteren een wedstijdje gedaan tegen een mercedes e-classe, was wel intressand, hij had veel moeite om ons bij te houden op de eerste meters en op hogere snelheden bleef ie makklijk bij, maar hij stond er wel van te kijken dat we van hem weg reden met optrekken :lol: :lol: aangezien de desbtreffende meneer een 2.3 v6 in zijn loche mercedes heeft.
ik verbaasde mezelf er ook eigenlijk over, het voelt wel snel aan maar ik had nog wel twijffels of ie ook echt redelijk snel was.volgende week ga ik op assen rijden en dan maar kijken of ik daar een beetje mee kan komen en eindelijk mijn eerste echte tijden gaan neer zetten.
heeft iemand nog tips, bandendruk, olieniveau wel hoger dan normaal of juist niet.
ben nog nieuw hiermee, dus als iemand nog wat tips heeft voor een startende "racer" :roll: :roll: .

grtz jos
Last edited by josjegroenendijk on 09 Mar 2008, 20:01, edited 1 time in total.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 09 Mar 2008, 20:01

Ligt eraan hoe lang de baan is, anders je v-snaar eraf :wink:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 09 Mar 2008, 20:03

ik heb geen oliekoeler in mijn koelhuis zitten, dus maakt het dan ook nog uit??

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 09 Mar 2008, 20:05

Uiteraard!! Je koelvin zorgt ook dat de cilinders maar vooral de koppen gekoeld worden.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 09 Mar 2008, 20:11

dus het mooiste is dus eigenlijk om te zorgen dat je motor een goede temp. heeft en te zorgen dat hij tijdens de 1/4 mijl niet gekoeld word, ik kan mijn externe koeler ook uitschakelen, dus dat zal dan wel praktisch zijn natuurlijk, alleen moet ik op letten dat het weer niet te heet word waarschijnlijk.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 09 Mar 2008, 20:17

ik heb ook wel ergens gehoord dat het slim was om je bandendruk achter te verlagen voor wat extra grip??
is dat echt zo of is dit alleen van toepassing op slicks.
ik rijd op 185/65 zomerbanden van bridgestone achter en voor 145/65.
sorry veel vragen, maar alle kleine beetjes helpen.
ik wil graag een boel leren op dit gebied, dus het spijt als ik een beetje dom overkom met deze vragen.
grtz jos

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 09 Mar 2008, 21:06

Heb je dan veel wielspin als je wegtrekt? Anders zou ik het niet doen.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 09 Mar 2008, 21:17

josjegroenendijk wrote:ik heb ook wel ergens gehoord dat het slim was om je bandendruk achter te verlagen voor wat extra grip??
is dat echt zo of is dit alleen van toepassing op slicks.
ik rijd op 185/65 zomerbanden van bridgestone achter en voor 145/65.
sorry veel vragen, maar alle kleine beetjes helpen.
ik wil graag een boel leren op dit gebied, dus het spijt als ik een beetje dom overkom met deze vragen.
grtz jos


Dit schijnt idd te helpen bij het wegrijden, deed ik ook met het scootersprinten. Maar niet teveel want dan werkt het weer tegen op hogere snelheden. Ik zou me eerst vooral focussen op goeie toerental en hoe je je koppeling laat opkomen, ideale schakelmomenten etc.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 10 Mar 2008, 18:32

tnks voor de info, ik ga het gewoon proberen en zien wel wat de relutaten worden.
gewoon veel oefenen denk ik, dan moet je vanzelf een keer sneller gaan.

grtz jos

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 12 Mar 2008, 11:12


josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 12 Mar 2008, 20:08

zeer leerzaam thanks.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 24 Mar 2008, 14:14

weer een vraag,

als ik een burn-out probeer te maken gaat mijn auto stuiteren aan de achterzijde.
ik krijg dus geen vlakke burn-out voormekaar.
kan dit liggen dat ik geen torsiebar aan de achterzijde heb??
ik heb wel verzwaarde motorrubbers.
kan ik dit oplossen met een motortraverse??
zoals deze?http://frankys.nl/winkel/index.php?cPath=7969_8003
het gaat dus wel om een irs ophanging (1302 he :wink: ) love it or hate it :roll:

grtz jos

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 24 Mar 2008, 14:27

Ik begrijp je niet helemaal. :oops:
Als je de link volgt die jij hier vermeld.
En je lees dan het verhaal erbij.
Dan staat daar toch het antwoord op jou vraag? :|

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 24 Mar 2008, 15:58

Jos, dat heet een wheelhop, en komt idd doordat de ophanging van je versnellingsbak te zwak is. Je kunt dit oplossen door een Cubstrebe of een motortraverse te monteren.

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 24 Mar 2008, 17:59

bedankt voor de info, @jeepee je hebt gelijk maar kever zaken willen altijd graag dingen verkopen en dat leid soms ook door verkeerde aankopen, helaas doorervaring dat ik dit weet.
ik ga effe kijken wat ik ga doen,

grtz jos

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 25 Mar 2008, 18:46

vandaag verder geinformeerd en ben er achter dat je alleen met een traverse de krachten er zo op brengt dat deze binnen korte tijd stuk zal zijn.
na overleg wordt het nu eerst waarschijnlijk een cup-strebe tezamen met een andere versnellingsbak steun, 1 zonder rubbers, en een strap om de vorken en de bak heen.
dit is voor nu voldoende en dan van de winter een traverse en een baksteun voor de voorzijde eronder.
dan moet het geheel zodoende vast zitten dat je met gemak 200 pk moet kunnen hebben., niet dat ik dat ga halen straks :roll: .
grtz jos

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 27 Mar 2008, 00:16

Klinkt goed Jos, ben je er ook bij 12 april? Wil em wel eens van dichtbij bekijken. Wat voor motorplannen heb je om die 200 pk te krijgen? Of in de buurt te komen :D


Return to “Visitor's Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests