Nik's 1302 '72

A place for all visitors to show their lookers...

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Nik

Nik's 1302 '72

Postby Nik » 03 Apr 2010, 08:51

hallo,

mijn naam is nik en heb sinds 3 maanden een 1302 uit '72 in marina blauw (baby blauw)

ik zit sinds die tijd al een beetje rond te kijken op deze site en vond het nu maar eens tijd om me voor ste stellen.

mijn kever nu:
Image

ik heb er al EMPI 8 spoke (replica) en 205/70 r15 achter en 165/65 r15 voor op zitten.
hij is voor 5cm verlaagd door andere veren.

rekje achter zat er al op met de aankoop.

voor de rest heb ik grote plannen met de auto.

aangezien ik mijn vorige project zat was (Nissan 200SX S13)
nu maar een kever :)

JeePee

Re: Nik's 1302 '72

Postby JeePee » 03 Apr 2010, 09:39

Welkom Nik,
Mooie Kever hoor,wat zijn je plannen dan?

Nik

Postby Nik » 05 Apr 2010, 08:57

aan gezien een kever een wegligging heeft als een natte krant. en remmen heeft die op een fiets horen. eerst maar:

schijven rond om.
dikkere swaybars
strutbrace voor.

dat moet al heelveel schelen. zo niet een set coilovers. is ie gelijk goed in hoogte te stellen.

het hoeft uiteraard geen circuit monster te worden. want dan had ik net zo goed mijn sx kunnen houden. en geen 205/70 band achter moeten monteren.

een dikkere motor.
ben nog niet echt goed bekend met de kever blokken aangezien ik alleen japanners met turbo's ken.

de kever komt uit zweden en heeft pas 52k kilometer gezien en dat is te zien aan de bijna punt gave bodem. de boven kant moet een keer weer goed in de lak gezet worden. maar dat gaat geen probleem worden want mijn pa is plaatwerker en heeft +- 18 jaar ervaring in het restauren van kevers. oh en mijn oom is auto spuiter.

interier. wou ik eerst zo laten. maar extra tellers wil ik nu toch wel gaan monteren en dan vooral een tach.en olie temp. en niet z'n nasty monster tach maar eentje in de stijl van de snelheids meter.

de stoelen zitten zeer lekker. een stuk zachter dan de kuistoelen waar ik eerst in reed.

voor de rest komen en gaan sommige plannen weer als ik meer ervaring krijg met de kever

JeePee

Postby JeePee » 05 Apr 2010, 09:08

Nou je hebt plannen zat,lees ik wel.
En dat klinkt allemaal goed.
Het zou leuk zijn als je ons hier op de hoogte houdt van je vorderingen.
Keep up the good work. :salut:

Return to “Visitor's Rides”