Jesse's '67 ragtop

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Jesse's '67 ragtop

Postby Jesse/DVK » 09 Mar 2016, 10:41

Mijn '64er heb ik verkocht en heb ik de andere kever opgehaald. Het is een orig. Nederlandse kever uit 1967 geworden. Een standaard model met ragtop! Eigenlijk de ultieme basis voor een Cal-look omdat dit bouwjaar erg populair is en zeker i.c.m. een ragtop.

Hierbij wat foto's.

De bodem
Image

De body
Image

Thuis:
Image

Op de planning staat eerst een inspectie door de RDW om het papierwerk in orde te krijgen. Hierna ga ik de kever strippen en kaalhalen / laten stralen.

Het laswerk ga ik uitbesteden omdat ik hier niet de kundig genoeg voor ben. Verder zal de auto aangepakt worden qua chassis, motor en versnellingsbak. Doel is minimaal 200 pk.

JeePee

Re: Jesse's '67 ragtop

Postby JeePee » 09 Mar 2016, 11:15

200PK?
Dan weet ik waar ik aan toe ben. :scratch:

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 09 Mar 2016, 12:40

Gister bij GWD Weiser een set NOS spatborden gekocht. Komen van een 68'er spaarkever omdat ik graag de '67 USA look wil. 9 Februari naar de RDW daarna kunnen we echt gaan beginnen.

Image

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Gister naar de RDW gegaan omdat er geen papieren bijzaten. Dit vonden alles in orde en chassis is voorzien van een label. Na de restauratie keuren en dan krijg ik het org. kenteken.

Image

Vandaag begonnen met strippen.

Image

Image

Image

Image

Image

Weinig hele gekke dingen tegengekomen. We gaan vrijdag weer verder.

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Ben lekker bezig in mijn vrije tijd om alle tectyl etc van de body af te halen zodat deze naar de lasser kan. Verder al wat achterhoeken en voorhoeken van de ramen uit een donorkever kunnen halen. De straler is ook langsgeweest en heeft een offerte gemaakt.

Image

Return to “Member Rides”