Martijn's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 14 Mar 2010, 18:31

:lol: nee hoor.. waarschijnlijk drupje olie op de plaat of de kabel niet goed :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Patrick/DVK
DVK / Moderator
Posts: 334
Joined: 07 Apr 2008, 22:07

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Patrick/DVK » 14 Mar 2010, 21:43

Ach ja altijd weer wat. Wanneer win ik de loterij??????

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 17 Mar 2010, 21:26

Image

Nieuwe treeplanken, heb de sierstrip er nog even af gelaten.. ziet er zo ook wel dik uit. Ja toch?

Blok loopt redelijk goed, nog wat kleine afstellingen doen aan deellast...

Probleem met koppeling is ook opgelost, kabel stond te strak :shock:

:sunny:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Dirk » 17 Mar 2010, 21:49

Ziet er goed uit man, nu eerst maar eens een seizoen rijden en genieten van alle arbeid :cheers:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 17 Mar 2010, 22:07

Thanks! de andere vooras hangt al in de bankschroef, 2inch versmallen :P moet toch wát te doen hebben he ;)
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Sander/DVK » 17 Mar 2010, 22:11

Staat er mooi bij hoor!!

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Dokke/DFL » 17 Mar 2010, 22:42

Echt mooi Martijn !!!

Als ik jouw was laat ik gewoon zo staan, niet je vooras versmallen.
That's how cal-look looks like !!! Perfect !!!

En ga nou eerst genieten ...

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Sander/DVK » 17 Mar 2010, 23:00

Vooras versmallen??? :scratch:

Ga je er (weer) een German Folks auto van maken ...

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 17 Mar 2010, 23:50

Hij heeft nu de originele vooras, mét verlaagde (die verbreedden het geheel) spindels, icm met de empi's en ongunstige ET is de spoorbreedte voor te breed. Met 2 man erin loopt hij aan in de spatbord randen, en het ziet er zo echt té breed uit. Die van jeroen is nog stukken smaller hoor ;) en nee, het word geen resto/gfk auto hoor :) had je toch wel moeten zien sander dat het te breed is. Het is maar 2 inch hoor. Geen 5inch!!
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 20 Mar 2010, 18:10

Ontsteking staat nu netjes op +/_ 33grdn en hij loopt nu perfect. At last! :sunny:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Martijn/DVK » 17 Apr 2010, 22:02

Het gaat weer eens niet hard genoeg :lol: :drunken:

Image

Nog voor budel gelukkig!
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Sander/DVK » 17 Apr 2010, 22:56

Leuk, gefeliciteerd.

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Dokke/DFL » 18 Apr 2010, 09:30

Ja, cool Martijn ...

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: Martijn/Type1 1964 Black Cal-Look

Postby Dirk » 18 Apr 2010, 10:18

verry nice ! 8) , vrooaaaapp :D

Korte spruitstukken trouwens.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 23 Apr 2010, 23:02

Image

Nu mag ik ook met de grote jongens in de speeltuin spelen :lol: :pirat: :drunken:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Martijn's '64

Postby JeePee » 24 Apr 2010, 08:42

Martijn/DVK wrote:Image

Nu mag ik ook met de grote jongens in de speeltuin spelen :lol: :pirat: :drunken:

Hoezo,ben je dan al geslaagt in het zandtaartjes bakken in zandbak? :tongue:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 26 Apr 2010, 20:30

Dokke, weet jij je sproeierbezetting nog van je oude 1776?

Ik heb nu op de IDA's

120airtube op 60 idle
140mains
190airs
F7s

Thanks!
1776cc - Happiness is a hot VW!

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby Dokke/DFL » 26 Apr 2010, 22:19

Exact het zelfde ...

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby Dokke/DFL » 26 Apr 2010, 22:20

Behalve de F7s, weet ik niet

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 28 Apr 2010, 21:46

Zo! van 9 tot 21u constant aan gewerkt, zoals gewoonlijk paste niets de eerste keer.. cilinderplaatwerk nog aan moeten passen.. grr

Maar! het zit erin! en loopt al goed, moet nog finetjoene :bounce: Merk dat er minder koppel is onderin (niet veel maar wel merkbaar), maar hij krijgt meer lucht er door heen dus trekt verder door waarna de echte power komt. Ook het klappen/roffel in de webers was bij de 36IDFs íets harder, maar de IDA's verschillen niet veel, klinkt ook super hoor!

Image

Image

Ook meteen een elektrische pierburg gemonteerd en veel loodgieterswerk gedaan.

Morgen verder, maar het loopt al super! 'k kan dus hopelijk naar Arnhem toe 2mei. :sunny:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 29 Apr 2010, 20:28

Even copy paste van het blog:

Today:

And also mounted a oil cooler setup with self made air scoop. Bent from sheetmetal and painted black, got some small fans on top for cooling when a traffic jam occurs but the wont cool that much i think... we'll see..

Oil lines rerouted and insulated with alu-tape for heat shielding around the exhuastpipes. The oil FIRST passes through the cooler and after that trough the filter, my oiltemp-sensor is mounted on top of the filterhousing, so ideal for checking the oil temp that goes onto the crankshaft!

Image
Image

Aankomende zaterdag testrit, en afstellen..
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Corally
Posts: 6
Joined: 21 Jan 2010, 18:34
Location: Deurne

Re: Martijn's '64

Postby Corally » 04 May 2010, 23:34

Je hebt er dus geen thermostaat tussen zitten. Erg vreemde keuze dit systeem, eerst door de koeler dan door de filter dan door de motor.... verklaring?

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: Martijn's '64

Postby thehanz » 05 May 2010, 18:08

martijn,

waarom de keuze van de temperatuur meter net voor de olie retour gaat het blok in ? het lijkt me belangrijker om te weten hoe warm de olie is als het uit het blok komt nu kan de olie te warm de motor uit komen waarna het goed gekoeld word en weer op juiste temp de motor in gaat, maar is dat wat je wilt ?

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Martijn's '64

Postby Scarface/DVK » 05 May 2010, 18:44

daarom gewoon andersom gemoeten. eerst oliefilter. had je de belangerijkste olietemp geweten en daarna oliekoeler

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 06 May 2010, 15:03

Hehe, daarom doe ik het anders dan jullie :)

Gisteren en vandaag weer blok geheel uitgebouwd en axiaal speling beter afgesteld, stond iets te ruim.. wel een heel werk met die IDA's dat gepiel..

Ik heb zo gekozen omdat ik nu precies zie wat de temp van de olie is als hij daarna direct de krukas op gaat. Dus eerst aanzuigen, koelen, en daarna filteren, de sensor zit daar op het uitgaande kanaaltje, dus 20cm aan olieslang daarna gaat hij de krukas op.

:salut:
1776cc - Happiness is a hot VW!


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests