Martijn's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby Jesse/DVK » 06 May 2010, 15:18

Dan weet je toch niet of je temp te hoog is?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 06 May 2010, 17:20

Het belangrijkste is te weten wat je temp van de olie is die je krukas OP GAAT. :D De hete olie die er vanaf komt wil ik de temp niet van weten, de gekoelde en gefilterde olietemp is wat ik wil weten... Als je onder het planken ziet dat de ingaande temp té hoog op gaat lopen kun je ff van het gas af. Als je de temp meet die onderin je carter zit kan wel goed 20/30grdn verschil in zitten met de olie die je krukas af komt.

Bescherming van je lagers is bepalend van de olietemp die daar op komt. 8)

Motor zit er weer in, e.a. afgesteld.. zaterdag nog ff poetsen, en afstellen :pirat: Heb de koeler aangepast, hij koelde té veel :drunken: hij zit nu op gewoon toeren 80-85grdn en planken 90-95grdn.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn's '64

Postby Sander/DVK » 06 May 2010, 22:15

Martijn/DVK wrote:Gisteren en vandaag weer blok geheel uitgebouwd en axiaal speling beter afgesteld, stond iets te ruim.. wel een heel werk met die IDA's dat gepiel..


Waarom heb je die niet aan de krukas poulie gemeten? Dan hoefde je je motor er niet uit te halen.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 06 May 2010, 23:11

haha, had ik al lang gedaan, die was té veel dus de motor moest er wel uit. Is nu goed.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 12 May 2010, 18:12

Guys, motor is verder goed.. geen rare schade door die tik. Nokkenas wil ik vervangen, de w120 was iets té tam.

Wat zal ik erin gooien? 'k wil eigenlijk wel de 1.1:1 behouden, dus zit zelf aan een W130 of VZ30 te denken...

De VZ14-15 hebben wat steilere 'ramp' van de nok, op de lounge hebben ze het er over dat deze de kleppentrein wel veel meer belast, en noisy zijn dan de Wserie..

http://img46.imageshack.us/img46/1215/engle.jpg
Image

Wat zou je doen met 1776 en 48IDA en 9:1 c/r? (die misschien nog opkrikken?)
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn's '64

Postby Sander/DVK » 12 May 2010, 18:23

Ik zou toch echt voor een Fk, of een Webcam (86b of 86c) gaan Martijn. Nokkenassen die bedoeld zijn voor 1:1.4 tuimelaars hebben een minder stijle lift, waardoor ze minder slijtage geven op de nokvolgers, maar wel hetzelfde resultaat geven doordat de klep langer geopend blijft.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby 67-indeed/DVK » 12 May 2010, 19:20

ik zou voor een vz-30 gaan, maar dat is mijn keuze. :wink:
stuur glenn gaskey eens een PM, die heeft een vz-30 in z'n 1915cc.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 12 May 2010, 19:39

'k weet het nog niet..., 'k weet wat de W serie ongeveer doet, en het moet nog wel 'cruise' baar zijn op de snelweg/stad. De VZ30 is inderdaad ook een mooie, maar die lift van die cam op 1.1:1 is nog meer dan de W140, misschien iets té. Duratie is ongeveer hetzelfde.

W130 = 11.7mm
VZ-30 = 12.8mm 10graden minder duratie t.o.v. de w130

Toch is de Vz-30 ook een mooie, en niet zo commericieel he ;)
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby 67-indeed/DVK » 12 May 2010, 21:38

daarom, maar je moet kijken naar lift @.050 dan verschelen ze niet veel van elkaar.
heb je die kerel al gePBt? :wink:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 15 May 2010, 17:31

Probleem oa. van de tik gevonden, een nokvolger bus van het carter is té ver uitgelodderd dus té veel speling. Vooral met de dubbele klepveren was dit dus hoorbaar. En nog paar andere kleine dingen die niet 100% waren na meten draagden bij aan het getik.

Ben dus bezig met een Mex FI carter (zonder brandstofpompgat) maar die moet gelijnboord worden, jullie nog een carter liggen dat ik over kan nemen? kotteren geen probleem, graag goede, die niet gelijnboord hoeft te worden.

Word weer krap aan met sleutelen zo voor budel ;) zoals gewoonlijk :pirat:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby Jesse/DVK » 15 May 2010, 17:37

Pff wat een gedoe allemaal? Waarom investeer je niet ff in een goed nieuw carter? Neem dan alu voor je nokvolgerboringen blijven beter met die Wnokkenas.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 15 May 2010, 19:08

I know.. maar heb zo 123 ff geen zin in om 680euro voor een alu carter uit te geven en nog eens 100 voor andere nokkenas. Geen geld voor in deze situatie...
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Martijn's '64

Postby JeePee » 15 May 2010, 19:14

Bij ons in Lopik is een bekend en oud gezegde:
Namelijk:Goedkoop = Duurkoop. :scratch:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 15 May 2010, 19:33

Inderdaad, dat vind ik zelf ook.. alleen als ik nu voor 200,- oid een goed recht/netjes carter heb dan spaar ik zo'n 400euro uit, heb geen geld voor nieuw carter. Hoop dat ik maandag nog een ander carter kan krijgen... :pale: Heb nog paar carters bekeken, maar die waren allemaal slecht. Heb nu een goed Mex injectie carter, dan moet ik die nog lijnboren, wassen, fullflow ombouwen. Dan is het blok binnen dag weer klaar.

PS, met die losse nokvolger waren de gevolgen nog groter misschien, gebroken nokkenas met een motor die in puin vliegt.. gelukkig dat ik het zo ontdekte!
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby Jesse/DVK » 15 May 2010, 20:01

Maar 3x zo'n oud carter en je hebt het eruit. Zo'n alu carter is bijna voor je leven..

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Martijn's '64

Postby JeePee » 15 May 2010, 20:50

Jesse/DVK wrote:Maar 3x zo'n oud carter en je hebt het eruit. Zo'n alu carter is bijna voor je leven..

Volgens mij Sleuteld Martijn liever dan dat hij rijdt. :scratch:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 15 May 2010, 22:41

Idd J.P! vind dat super leuk ja, 'k MOET wat te frotten hebben :lol: :lol: Als alles werkt gaat het toch weer niet hard genoeg ;) 'k vind het ook allemaal gepiel met die ouwe meuk, maar tis nu ff niet anders.

Oude carters zijn vaak de beste, die verlopen niet meer in waardes en 'blijven op hun plaats'. Deze lekken ook stukken minder dan de gegoten alu carters, 'k herinner me dat die dingen wel eens willen lekken.
Als je een niet verrot oud carter hebt en het is gelijnboord, dat is echt super hoor, doet niet veel onder aan een nieuw vw carter, vroeger deden ze niet anders! (402m-11sec in 30hp carter!) De Alu carters van tegenwoordig hebben wel al de paspennen en raised roof etc, dat is wel weer mooi.

(carter kan ik uitzoeken, kost niets verder.. kotteren is ook 'in huis')
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Corally
Posts: 6
Joined: 21 Jan 2010, 18:34
Location: Deurne

Re: Martijn's '64

Postby Corally » 21 May 2010, 23:37

[quote="Martijn/DVK"]
Oude carters zijn vaak de beste, die verlopen niet meer in waardes en 'blijven op hun plaats'. [/quote]

Dit is een van de redenen voor sommige "grote tuners" om oude carters te gebruiken. Echter zijn hun na alle bewerkingen net zoveel kwijt als een nieuw carter. Wil je niet al die bewerkingen doen ben je mijn inziens beter af met een nieuw carter.. Kost wat, heb je ook wat.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 11 Jun 2010, 17:06

We rijden weer... even in rijden nog ;). De rest van het inrijden nog op Budel doen :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=JoX_dArdHbM
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Martijn's '64

Postby 67-indeed/DVK » 11 Jun 2010, 17:14

ha! mooi. wordt tijd voor een setje propere remmen :wink:
hoe bevalt de w130? als ik al m'n spullen weer heb dan hoop ik er ook eindelijk aan te kunnen geloven.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Martijn's '64

Postby Martijn/DVK » 11 Jun 2010, 17:21

super, is de nokstok die er echt in hoort. Het feest begint bij >3000rpm. Rond toeren in z'n 2-3 kan ook nog gewoon. :D
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Martijn's '64

Postby Sander/DVK » 11 Jun 2010, 21:26

Dat "begint erop te lijken" Martijn :D Klimt héél mooi in toeren. Super!

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Martijn's '64

Postby JeePee » 11 Jun 2010, 23:07

Martijn/DVK wrote:We rijden weer... even in rijden nog ;). De rest van het inrijden nog op Budel doen :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=JoX_dArdHbM


Mooi man,tijd voor Burn outs en wheelies. :cheers:

User avatar
Patrick/DVK
DVK / Moderator
Posts: 334
Joined: 07 Apr 2008, 22:07

Re: Martijn's '64

Postby Patrick/DVK » 12 Jun 2010, 20:51

Mooi hoor martijn. Klinkt erg lekker!!!!!

User avatar
Paulus
Posts: 184
Joined: 29 Mar 2007, 23:38

Re: Martijn's '64

Postby Paulus » 13 Jun 2010, 19:41

Ik heb er vandaag even in mogen rijden...... Mooi aggregaatje Martijn! :D Klinkt erg lekker!


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests