Addie's '72

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Addie/DVK
DVK / Moderator

Re: Addie's '72

Postby Addie/DVK » 23 Aug 2012, 21:15

Vandaag een sessie gehad op de dyno bank bij Tovami (dynojet Goes).1e run zonder afstellen kwam uit op 112 pk en daarna de ida's goed synchroon gezet, sproeier bezetting aangepast en nog diverse run's gemaakt met als resultaat 122,6 pk en 167 Nm aan de wielen wat neer komt op zo'n 140 pk! Ik ben hier erg tevreden mee, auto trekt goed vanaf lage toeren en het koppel is mooi vlak! :D

Nu nog linksvoor nieuwe lagers erin en dan eerst maar eens gaan genieten na al het werk.... DDD here we come!!

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 24 Aug 2012, 10:17

super mooi resultaat addie!

lekker ervan genieten en knallen op ddd!

levis

Postby levis » 02 Sep 2012, 21:24

mooi resultaat!

hoe doen de remmen het overigens?

Addie/DVK
DVK / Moderator

Postby Addie/DVK » 03 Sep 2012, 21:03

Ja gaat prima, is wel nodig ook! 8)

Addie/DVK
DVK / Moderator

Postby Addie/DVK » 18 Jan 2014, 21:38

Zo weer een update van mijn kever! Ik heb een tijdje geleden last gehad van een olielekkage wat vrij lastig te vinden was in eerste instantie.... Maar na wat zoeken kwam ik erachter dan het van de oliekoeler vandaan kwam :scratch:

Dat werd dus weer sleutelen! Ida's, dynamo en koelhuis etc. demonteren en nieuwe o-ringen gemonteerd. Proefgedraaid en stukje gereden, alles ok! :cheers:

Vanmiddag had ik zin om even een stukje te gaan rijden maar toen ik de auto starte en wat gas gaf om van de brug af te rijden weer olielekkage....... :? :?
Gelijk weer gekeken en weer de o-ring van de oliekoeler er van tussen, ik krijg nu het idee dat er iets mis is met de plunjers van de oliedruk regeling (blijven hangen ofzo)

Omdat ik de oliedruk bij een warme motor toch iets te laag vond naar mijn zin besloten om de motor compleet de demonteren en gelijk maar even open te maken ter controle.
Zo gezegd zo gedaan, motor hangt in de motorbok en is inmiddels gedeeltelijk gedemonteerd (koppen en cilinders zitten er nog op)
Nu de motor er toch uit is ga ik gelijk een paar dingen aanpassen/veranderen oa. de olieslangen naar mijn oliefilter toe vervangen, bedrading wegwerken en motorbeplating spuiten.

Al met al toch weer aardig wat werk, terwijl ik eindelijk aan de Ghia was begonnen.. Maar komt allemaal goed!

Nu nog even wat plaatjes bij de praatjes.

Image[/URL]

Image[/URL]

Image[/URL]

Image[/URL]

JeePee

Postby JeePee » 19 Jan 2014, 01:35

wel balen Addie,maar beter toch FF repareren

VWGlassee

Postby VWGlassee » 21 Jan 2014, 12:45

Dat is minder! Maar zo te zien komt dat wel goed! ;)

Addie/DVK
DVK / Moderator

Postby Addie/DVK » 17 Feb 2014, 21:28

Carter is gesplitst en alles ligt schoon op de werkbank, geen gekke dingen te zien gelukkig!
Ga wel nieuwe lagers monteren nu die toch open is en monteer nu ook een instelbare oliedrukplunjer.

Heb ook al een nieuwe brandstofdrukregelaar gemonteerd in de motorruimte, moet alleen even kijken hoe ik uitkom met het koelhuis ben bang dat de drukmeter hier tegenaan komt..... als het niet past dan stel ik de druk af en haal ik de meter er weer af of monteren op een tussenstukje tussen de koppeling.

Ik zal van de week wel ff paar foto's posten..

Return to “Member Rides”