Addie's '72

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Addie's '72

Postby Addie/DVK » 23 Aug 2012, 21:15

Vandaag een sessie gehad op de dyno bank bij Tovami (dynojet Goes).1e run zonder afstellen kwam uit op 112 pk en daarna de ida's goed synchroon gezet, sproeier bezetting aangepast en nog diverse run's gemaakt met als resultaat 122,6 pk en 167 Nm aan de wielen wat neer komt op zo'n 140 pk! Ik ben hier erg tevreden mee, auto trekt goed vanaf lage toeren en het koppel is mooi vlak! :D

Nu nog linksvoor nieuwe lagers erin en dan eerst maar eens gaan genieten na al het werk.... DDD here we come!!

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Re: Addie's '72

Postby CHR!S/DVK » 24 Aug 2012, 10:17

super mooi resultaat addie!

lekker ervan genieten en knallen op ddd!

User avatar
levis
Posts: 179
Joined: 06 Sep 2007, 18:30

Re: Addie's '72

Postby levis » 02 Sep 2012, 21:24

mooi resultaat!

hoe doen de remmen het overigens?

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Addie's '72

Postby Addie/DVK » 03 Sep 2012, 21:03

Ja gaat prima, is wel nodig ook! 8)

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Addie's '72

Postby Addie/DVK » 18 Jan 2014, 21:38

Zo weer een update van mijn kever! Ik heb een tijdje geleden last gehad van een olielekkage wat vrij lastig te vinden was in eerste instantie.... Maar na wat zoeken kwam ik erachter dan het van de oliekoeler vandaan kwam :scratch:

Dat werd dus weer sleutelen! Ida's, dynamo en koelhuis etc. demonteren en nieuwe o-ringen gemonteerd. Proefgedraaid en stukje gereden, alles ok! :cheers:

Vanmiddag had ik zin om even een stukje te gaan rijden maar toen ik de auto starte en wat gas gaf om van de brug af te rijden weer olielekkage....... :? :?
Gelijk weer gekeken en weer de o-ring van de oliekoeler er van tussen, ik krijg nu het idee dat er iets mis is met de plunjers van de oliedruk regeling (blijven hangen ofzo)

Omdat ik de oliedruk bij een warme motor toch iets te laag vond naar mijn zin besloten om de motor compleet de demonteren en gelijk maar even open te maken ter controle.
Zo gezegd zo gedaan, motor hangt in de motorbok en is inmiddels gedeeltelijk gedemonteerd (koppen en cilinders zitten er nog op)
Nu de motor er toch uit is ga ik gelijk een paar dingen aanpassen/veranderen oa. de olieslangen naar mijn oliefilter toe vervangen, bedrading wegwerken en motorbeplating spuiten.

Al met al toch weer aardig wat werk, terwijl ik eindelijk aan de Ghia was begonnen.. Maar komt allemaal goed!

Nu nog even wat plaatjes bij de praatjes.

Image[/URL]

Image[/URL]

Image[/URL]

Image[/URL]

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Addie's '72

Postby JeePee » 19 Jan 2014, 01:35

wel balen Addie,maar beter toch FF repareren

VWGlassee
Posts: 56
Joined: 02 Aug 2012, 19:07
Location: Beerse, Belgium

Re: Addie's '72

Postby VWGlassee » 21 Jan 2014, 12:45

Dat is minder! Maar zo te zien komt dat wel goed! ;)

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Addie's '72

Postby Addie/DVK » 17 Feb 2014, 21:28

Carter is gesplitst en alles ligt schoon op de werkbank, geen gekke dingen te zien gelukkig!
Ga wel nieuwe lagers monteren nu die toch open is en monteer nu ook een instelbare oliedrukplunjer.

Heb ook al een nieuwe brandstofdrukregelaar gemonteerd in de motorruimte, moet alleen even kijken hoe ik uitkom met het koelhuis ben bang dat de drukmeter hier tegenaan komt..... als het niet past dan stel ik de druk af en haal ik de meter er weer af of monteren op een tussenstukje tussen de koppeling.

Ik zal van de week wel ff paar foto's posten..


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests