Diederick's 67

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

Scarface/DVK
DVK / Moderator

Re: Diederick's 67

Postby Scarface/DVK » 11 Apr 2011, 10:21

valt altijd weer tegen ff een motortje erin hangen.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 11 Apr 2011, 10:30

het was wat vervelend dat de motor op 1 cm na niet in de bak wilde, na alle opties gecheckt te hebben, startmotor, speling van 200mm vliegwiel en drukgroep (chris z'n spullen gebruikt ter vergelijking), onderste draadeinde op motor vervangen, bemerkten we dat we een dag eerder de koppeling net een tikkie scheef hadden zitten. dit kostte veel tijd.

ondanks het feit dat we die wel met zo'n tool hadden gemonteerd, ach ja. gelukkig was het niets dat niet verholpen kon worden. daarnaast kost deze motor er in hangen met alle tierelantij behoorlijk meer tijd dan een 1500tje :wink:

maar ik ben te spreken over het resultaat tot nu toe :D

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 11 Apr 2011, 12:56

Was aardig wat werk ja! Maarja komt goed zaterdag.

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 11 Apr 2011, 23:29

Lekker bezig daar bij de Zeelen Bros.
Volgend weekend rijden Died, leuk!

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 12 Apr 2011, 10:43

Thanks Sander. Tis jammer dat de kever (relatief) ver weg staat. Anders kan ik ook vanavond nog ff aan de bak, maarja het is bijna af. :wink:

Dirk

Postby Dirk » 12 Apr 2011, 20:08

kan je hem mooi inrijden op tweede paasdag in elst :wink:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 12 Apr 2011, 20:17

Dirk/DVK wrote:kan je hem mooi inrijden op tweede paasdag in elst :wink:

hebben ze daar ook een quarter mile? wat vet! :clown:

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 12 Apr 2011, 20:39

juist dirk! tis een race om m af te krijgen daarvoor. tis ook meteen een goed excuus voor jessica dat ik dagen op rij in de garage hang: tja, zij heeft ons ingeschreven, moet ie wel rijden, haha :wink:
je wil dan vast ook wel ff mee kijken of ie een beetje goed staat afgesteld.
vrijdagmiddag/avond ga ik weer aan bak en dan moet ik zaterdag met jesse toch echt weer de sleutel in het contact stoppen en wat benzine verbranden :D

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 01:51

thanks gasten, ik zal even hier reageren.

geen foto geschoten vanwege de teleurstelling :roll:
als ik morgen weer naar de auto ga dan zal ik dat wel doen.

ik heb al in "the bible" zitten bladeren voor het gasstangstelsel. mijn spruitstukken komen gewoon zo ver naar binnen!! het "linkage" dat ik heb (Bugpack/Tayco) is weer net een tikje anders dan dat van Dave Rhoads of van Keith Goss (choptop) voor als je mee wilt bladeren :wink:
daarom zal ik even kijken of ik misschien iets zelf kan veranderen of iets anders maken :?:

het probleem is dat de buis die overdwars staat ten eerste goed scheef staat vanwege de boxer positie maar ook nog eens korter is dus daarom nog schuiner. en daardoor komt de bevestiging voor het carb. armpje (identiek aan die van Dave Rhoads voor de meelezers) met het achterkantje tegen het koelhuis aan...

wat betreft de stoterstangen is het gewoon dom. hopelijk passen die van Jesse zodat ik daarna met een verstelbare chromoly stoterstang de juiste lengte kan meten en die van mij kan laten inkorten. die verstelbare moet van chromolybdeen zijn omdat ik anders vrees dat de standaard alu die ik wel heb bezwijkt onder de druk van de dubbele klepveren.

als jesse na de eerste kilometers zijn trammelant kreeg met de 1915 hoop ik dat ik dadelijk mijn portie wel gehad heb :oops: :wink:

JeePee

Postby JeePee » 17 Apr 2011, 08:58

Dat is vervelend,als zulke dingen tegen zitten.
Ik zou graag willen helpen,maar zou niet weten hoe.
Ik kan alleen zeggen:Sterkte ermee,en geef niet op. 8)

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 17:27

dank je Jan!

tis weer kwalitatief uitermate teleurstellend gegaan, linkage hadden we niet nodig voor break-in. daarentegen waren de stoterstangen van jesse te kort maar ze passen wel, korte termijn oplossing.

toen we de auto uit de garage haalden en de benzine aanzetten stroomden de IDAs over van de benzine, daarentegen staat de vlotterhoogte correct. ook lekten de banjo's ondanks de space shuttle aansluiting, dure t*f*szooi en vervolgens draai ik de banjo een tikkie aan en breekt de alu banjo...

geen idee of ik de juiste banjos en bouten heb gekregen van een amerikaanse lounger die allerlei fittingen verkoopt. de bouten die hij verkocht hebben ander draad de banjo bouten van nu komen van ritsjie wep.

ziet er best aardig uit:

Image

ik heb op de lounge een topic geplaatst, maar als jullie advies hebben hoor ik het graag. ik ga ff m'n zinnen op iets anders zetten.

oja, op verzoek... zo loopt de gasstang aan:

Image

fabian stuurt morgen iets anders naar me op dus wellicht ga ik voor een ander stelsel als dit niet werkt...

JeePee

Postby JeePee » 17 Apr 2011, 17:40

Dat is zeker balen,zal je altijd zien. :scratch:

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 17 Apr 2011, 18:28

kl*te Diederick. Is het stangenstelsel van alu of van metaal?
Mss zou het nog te lassen zijn. Kun je het beugeltje niet een beetje ombuigen zodat ie dat wel vrij loopt?

Scarface/DVK
DVK / Moderator

Postby Scarface/DVK » 17 Apr 2011, 18:37

wat doet dat beugeltje?

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 17 Apr 2011, 19:12

Beugeltje voor naar de stangetjes naar de carbs. Zou lekker draaigas erop zetten. Ff nieuwe banjos bestellen met bouten. Dan nog alleen ff kijken waarom de carbs lekken.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 19:28

stelsel is van verchroomd ijzer. jesse heeft gelijk, die loopt richting de carbs en daarop zit dan het "armpje" naar de IDA. op de Keith Goss choptop is het iets anders maar daar zijn de 3 dingetjes naar IDA-Gaskabel-IDA gelast. alleen blijft het zo dat de stang echt flink schuin komt de staan. als ik die van Fabian ontvang gaat er ff draaigas op.

de echte oplossing is om de linker "U" om de stack opnieuw te maken en het tapgat waar de kogel uit komt naar voren te halen als je snapt wat ik bedoel dit zou wel te lassen zijn als je een stukje van dezelfde dikte hebt.

waarom de IDAs overstromen is mij nog een raadsel...

die banjo's en banjobouten kun je die ook in NL ergens nieuw kopen? anders ga ik gewoon terug naar 8mm slang met klemmetjes vanaf de Holley Regulator. ik word helemaal gek van die kl*te fittingen, ze lekken gigantisch en zoals nu: als je te hard draait -> KRAK!

Sander/DVK
DVK / Moderator

Postby Sander/DVK » 17 Apr 2011, 20:02

Pas sowieso op met het strak aandraaien van bouten in aluminium onderdelen.
Met even de diameter van de fitting op, en meet de spoed op. Dan zou ik evt. volgende week zaterdag 2 (of meteen maar 6 ;) ) nieuwe fittingen meenemen.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 20:09

hehe, hulp zaterdag a.s. is sowieso welkom. mijn ouders wonen voor jullie bijna op de route naar middelharnis. alleen even het water over bij gorinchem. ik ben inmiddels weer in breda, aan het brainstormen. geen idee wat er aan de hand is met de vlotterkamer maar zouden verkeerde maat banjo's en bouten dit kunnen veroorzaken? de bouten zijn hetzelfde draad, misschien te lang... ik heb al eens de verkeerde ontvangen en die gaan niet verder naar binnen dan 1/8 draai.

je hebt gelijk met te hard aandraaien. maar als het of lekt of weer te strak is snap ik het na een tijd ook niet meer. daarentegen staat het vast dat ik beter staal met staal of alu met alu banjo's bouten kan hebben...

Addie/DVK
DVK / Moderator

Postby Addie/DVK » 17 Apr 2011, 21:00

kl*te voor je Diederick zul je altijd zien, wil er lekker tegen aan gaan en alles in orde maken loop je toch weer tegen allerlei problemen aan! Komt wel weer goed even doorzetten!

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 17 Apr 2011, 21:05

die verstelbare moet van chromolybdeen zijn omdat ik anders vrees dat de standaard alu die ik wel heb bezwijkt onder de druk van de dubbele klepveren.

Vandaag bij Paulus is het wel gelukt met dubbele veren, was hoop geklooi maar het ging, we hadden een goede verstelbare stang gemaakt dus dat ging nét :) Paulus heeft nog chromo stangen liggen van grotere slag, misschien passen die voor jou, hij gaat voor alu's dus die zijn over. Als ze niet helemaal passen dun shimmetje onder je tuim as.

Verder denk ik dat jou gasstangen bedoeld zijn voor in-line spruitstukken, en jij hebt nu spruitstukken die niet inline zijn? wat ik zo zie..

Weet je zeker dat je naald in de carb de boel afsluit? lijkt mij dat daar iets is blijven plakken door het lange liggen? denk ik zo. Even erop blazen.

Banjo koppelingen zijn aan te komen, ik heb er ook tijd naar gezocht toen en had ze gevonden maar niet meer nodig. Ze zijn er wel, zoek even op banjo oog op sites zoals agrarisch of pirtek oid. Als je de spoed/maat weet kun je er nog altijd een slangtule in zitten voor het laatste moment als je écht wilt rijden. (edit: http://www.bootparts.nl/brandstof-delen ... 6ivj19egi0 )

Alu en gietwerk altijd heel voorzichtig mee zijn, is zo dol.

Ik kan evt aankomend weekend spul meenemen via henk, heeft ook draaigas spul evt liggen of tules of banjo-ogen (niet goede maat denk ik) laat maar weten als je korte termijn nog iets wilt regelen.
1776cc - Happiness is a hot VW!

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 21:20

dank je! ik ga even kijken wat ik zo snel kan regelen voor de benzine aansluiting.

de stoterstangen jesse (271mm) passen net. de geometrie is nu niet goed, de shim onder tuimelaar as is weg en de adjusters staan wat ver naar binnen. als de motor in gebroken is zal ik kijken hoe ver ik die van mij (280mm) moet inkorten.

tis alleen steeds zo dat wanneer we het ene euvel overkomen hebben we op het volgende stuiten.
welke naald bedoel je? de naald die door de vlotter bediend wordt? die loopt prima. misschien dat de vlotter lek is, maar beide? en ze kwamen volgens mij boven drijven toen de kamer vol stond en de top van de IDA af kwam. of niet jesse?

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 17 Apr 2011, 21:33

Dat is motoren bouwen he ;) haha, maar komt wel goed, het is geen meccano bouwpakketje he :)

Wat je kunt doen als je het zeker wilt weten, even ida deksel eraf en dan de afsluiter met de hand bedienen en ff blazen weet je zeker dat die afsluit. Dat is de enige manier waar het wél of niet naar binnen mag. En je vlotter meteen checken.

Eigenlijk zou je kever in Zeeland moeten staan, kon je volgende week sleutelen met stukkie vlees en pintje erbij :P :lol:

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 17 Apr 2011, 21:40

dat hebben we gedaan. de naald gaat prima en de vlotter staat goed, dat is het gekke.
kever in zeeland is niet zo handig, jesse woont op flakkee (zuid-holland) :wink:

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 17 Apr 2011, 21:46

bedoel ik ja, haha is zeker heilig schennis daar ;) haha.. zelfde als dat ik uit limburg kom (not!) haha. Maar dat is dan raar dat die overloopt ja. Em, dan moet je het zoeken richting vlotter. Succes.

Scarface/DVK
DVK / Moderator

Postby Scarface/DVK » 17 Apr 2011, 22:11

allemaal kleine probleempjes.Tussen de banjo bouten moeten koperen ringen zitten of een koperen met een rubber ringetje erin. zo bij ons op werk op voorraad. zelfde ringetje als tussen dop van carterplug. dicht altijd.

De carbs van vroeger en nu zit een verschil in the flooter en die koperen punt met balletje erin. Die zijn verschillend van italiaanse en een vernieuwde ida dus als je alles door elke kaar mengt werkt niet.

Return to “Member Rides”