Jesse's '64
Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK
- 67-indeed/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 2277
- Joined: 25 Mar 2007, 21:46
- Location: Breda
- Contact:
Re: Jesse's '64
de plunjers (voor en achter) zijn 2 verschillende!
- Martijn/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 3106
- Joined: 29 Mar 2007, 12:14
Re: Jesse's '64
Bij een oliedruk verhogingsset zijn er 2 verschillende, de champignon versie moet aan de poulie kant en de gewone bij t vliegwiel.
Origineel zijn ze beide gelijk, de korte veer bij 't vliegwiel en de lange bij de poulie. Bij de oliedruk verhogingsset is de lange veer iets langer dan origineel.
Origineel zijn ze beide gelijk, de korte veer bij 't vliegwiel en de lange bij de poulie. Bij de oliedruk verhogingsset is de lange veer iets langer dan origineel.
1776cc - Happiness is a hot VW!
- 67-indeed/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 2277
- Joined: 25 Mar 2007, 21:46
- Location: Breda
- Contact:
Re: Jesse's '64
ik heb uit een standaard 1600 2 verschillende gehaald. en in mijn carter zaten ook 2 verschillende...
Re: Jesse's '64
Mm bedankt! Nog wat zitten zoeken en je hoort beide. Dichte en met een groef. Niemand weet het eigenlijk
haha.

Re: Jesse's '64
Hier ook weer verder. Vnv ff de olieleidingen gemaakt.
Van en naar filter / thermostaat

Oliekoeler

Motor zelf nog maar is

De spullen die er nog op moeten. Morgen eerst oliedruk krijgen op het syteem en daarna afbouwen.

Van en naar filter / thermostaat
Oliekoeler
Motor zelf nog maar is

De spullen die er nog op moeten. Morgen eerst oliedruk krijgen op het syteem en daarna afbouwen.
Re: Jesse's '64
ziet er netjes uit,ben benieuwd naar de PK's.
- 67-indeed/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 2277
- Joined: 25 Mar 2007, 21:46
- Location: Breda
- Contact:
Re: Jesse's '64
ziet er heel goed uit!
Re: Jesse's '64
JeePee wrote:ziet er netjes uit,ben benieuwd naar de PK's.
ja ik ook , eens kijken wat het verschil is

Re: Jesse's '64
Zo vandaag weer lekker bezig geweest. Electraprobleempje gefixt, oliedruk starten ging goed. 2,5 bar op de startmotor alleen al
. Daanra de rest opgebouwd. Hij wilde net bijna starten maar de accu is leeg dus morgen verder.


Re: Jesse's '64
Je weet de spanning wel op te bouwen Jesse. 

Re: Jesse's '64
Anders is het ook zo stil op het forum he 
En hij doet het

En hij doet het

Re: Jesse's '64
Cabrio klep erop met snelsluiters en alles afgewerkt en schoongemaakt. Klaar voor het KWF. Morgenavond hopelijk iets beter weer dan afstellen.



Re: Jesse's '64
Jesse,
zag op lounge dat je op de dyno ging, waar ga je dat doen?
Mvg Edgar
zag op lounge dat je op de dyno ging, waar ga je dat doen?
Mvg Edgar
Re: Jesse's '64
Jep klopt. Samen met JP bij HR Engineering in Doesburg. 10 maart is de dag :p
Re: Jesse's '64
ok cool,
hoop op mooie cijfers voor je motor (en die van JP natuurlijk).
mvg Edgar
hoop op mooie cijfers voor je motor (en die van JP natuurlijk).
mvg Edgar
Re: Jesse's '64
Bedankt!
Vrijdag een afneembare trekhaak laten monteren op de leasebak. Geeft toch wat rust bij meetings zoals DDD etc. Gewone meetings wel gewoon rijdend natuurlijk.

Verder nog een klein filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=uAcuzTcFrZI&list
Ga nog even wat idle jet holders bestellen en die meenemen naar HR. Schijnt dat die erg veel schelen met het rijdbaar maken van IDA's. De transition vooral.
Vrijdag een afneembare trekhaak laten monteren op de leasebak. Geeft toch wat rust bij meetings zoals DDD etc. Gewone meetings wel gewoon rijdend natuurlijk.
Verder nog een klein filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=uAcuzTcFrZI&list
Ga nog even wat idle jet holders bestellen en die meenemen naar HR. Schijnt dat die erg veel schelen met het rijdbaar maken van IDA's. De transition vooral.
- Patrick/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 334
- Joined: 07 Apr 2008, 22:07
Re: Jesse's '64
Ziet er erg goed uit Jesse dat beloofd wat! Je kijkt wel er angstig bij in je spiegel. Wel grappig dat weggetje is bij de oom en tante van Marlous, daar kun je idd mooi blazen. Trekhaak Is ook super!
Grts,
Patrick
Grts,
Patrick
Re: Jesse's '64
Ja blijf goed kijken ivm politie. En het gaat toch ook wel hard
.
Nog ff een update. Acceleratiesproeier bleven sproeien bij stationair en half gas etc. Even de carbs eraf gehaald en bleek dat de vlotterhoogte niet goed stonden. Daarnaast lijkt alsof de pomp ook net iets teveel druk levert. Pakking van de IDA was nat en er stond ook benzine in de ruimte naast de vlotterkamer.
Heb dus een benzinedrukregelaar besteld en ga die nog ff monteren voor de dynodag

Nog ff een update. Acceleratiesproeier bleven sproeien bij stationair en half gas etc. Even de carbs eraf gehaald en bleek dat de vlotterhoogte niet goed stonden. Daarnaast lijkt alsof de pomp ook net iets teveel druk levert. Pakking van de IDA was nat en er stond ook benzine in de ruimte naast de vlotterkamer.
Heb dus een benzinedrukregelaar besteld en ga die nog ff monteren voor de dynodag
Re: Jesse's '64
Hopen dat het opgelost is dan. Heb je ook nog een meter op je drukregelaar Jesse?
Re: Jesse's '64
Jep!
- Martijn/DVK
- DVK / Moderator
- Posts: 3106
- Joined: 29 Mar 2007, 12:14
Re: Jesse's '64
was ook het probleem bij die van bierderick toen..
vlotterhoogte en brandstofdruk.

1776cc - Happiness is a hot VW!
Re: Jesse's '64
En, en???
zag al wat voorbij komen op keversite.
Mvg edgar
zag al wat voorbij komen op keversite.
Mvg edgar
Re: Jesse's '64
De meesten weten het al
. Maar zaterdag op de dyno bij HR geweest. 187.9 pk en 231nm. Ben echt helemaal blij ermee! Trots op een zelfgebouwde motor die het nu perfect doet en prachtvermogen al zeg ik het zelf.
Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=2yUrsgSl ... AAAAAAAAAA

Filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=2yUrsgSl ... AAAAAAAAAA
Re: Jesse's '64
goed bezig lijkt me.
Re: Jesse's '64
Tering, dat zijn echt mooie waardes Jesse, gefeliciteerd.
Mvg Edgar
Mvg Edgar
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests