Jesse's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 16 Mar 2008, 17:41

Ja, met Pump Gas... dat is niet bepaald voor straatgebruik, wel dan?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 16 Mar 2008, 17:56

pump gas is gewoon van de pomp.
geen race gas dus.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 17 Mar 2008, 09:21

Pump gas is idd gewoon die je bij de benzine pomp tankt,alleen in amerika heb je nog 91 euro loodvrij benzine.

Ik zou idd de scheur laten lassen voorday het erger word vooral omdat je waarschijnlijk met een hogere compressie gaat rijden Jesse.

De standaard koppen wat bewerken en je hebt prima koppen.
Deckheight rond 1.5-1.1mm houden en gassen maar.

Denk voor een screamer die je wilt bouwen Jesse je niet hoger moet gaan dan 1776 met de w120-125 cam,maar je moet zelf ff kijken wat je wilt. :twisted:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 17 Mar 2008, 10:11

Kun je die scheur laten lassen? Waar? En is dat betrouwbaar?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 17 Mar 2008, 13:23

voor +/- 280 euro heb je 2 nieuwe mex koppen met grotere kleppen.. Misschien iets duurder dan lassen, maar dan heb je nieuw spul.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 17 Mar 2008, 14:51

Ben met Martijn eens,als je iets gaat lassen wat gescheurd is blijft het een weakspot.

Of je kijkt op een meeting voor een 2nd hand kop :twisted:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 17 Mar 2008, 18:36

Martijn/DVK wrote:voor +/- 280 euro heb je 2 nieuwe mex koppen met grotere kleppen.. Misschien iets duurder dan lassen, maar dan heb je nieuw spul.


Dacht ik zelf ook aan, de koppen moeten opgeboord worden, nieuwe kleppen en veren etc. Dan ben je ook zo 200 eur kwijt aan materiaal.

Dan liever Los Banditos koppen.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 17 Mar 2008, 18:59

Los Banditos? Daar was laatst kritiek op :lol:

Anders SCAT Pro Street? $340 per 2

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 17 Mar 2008, 19:03

67-indeed/DVK wrote:Los Banditos? Daar was laatst kritiek op :lol:


Ja waar is geen kritiek op?
Die 1 vindt dit,de ander dat. :cry:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 17 Mar 2008, 19:12

Precies dat blijf je altijd houden, maar ik bedoel dus Los Banditos, DRD heads, SCAT etc. Dus een standaard kop met grote kleppen en milde porting.

Verder wil ik zo'n setje van SCAT aanschaffen, 850 eur voor 1915cc. Een set met gesmede krukas, drijfstangen zuigers en cilinders, lifter, nokkenas, lifters, pakkingen, lagers, oliepomp en stoterstangen. Daar kun je met losse spullen niet tegenop.

Trouwens wat zijn de meningen over de carb kits van EMPI? Die HPMX en nu ook een soort 48 IDA carb. Over die HPMX heb ik eentest staan in een oude hotvw's. Kwam er beter uit dan een standaard Weber 40IDF.. En ze zijn niet duur. http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... l_kits.htm

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 17 Mar 2008, 19:33

67-indeed/DVK wrote:Los Banditos? Daar was laatst kritiek op :lol:


Die had jij toch ook? :lol:

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 17 Mar 2008, 20:09

Inderdaad, Sander :lol:
Maar niet zonder bewerking gelukkig...

En de kritiek was van hier op het forum. Volgens mij op het topic van mijn broer :wink:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 17 Mar 2008, 20:16

Jesse/DVK wrote:Precies dat blijf je altijd houden,

Trouwens wat zijn de meningen over de carb kits van EMPI?


Maar je vraagt er zelf om. :wink:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 17 Mar 2008, 20:36

Jesse/DVK wrote:Verder wil ik zo'n setje van SCAT aanschaffen, 850 eur voor 1915cc. Een set met gesmede krukas, drijfstangen zuigers en cilinders, lifter, nokkenas, lifters, pakkingen, lagers, oliepomp en stoterstangen. Daar kun je met losse spullen niet tegenop.


hoe is hier de kwaliteit van??
heb er zelf ook aan lopen denken om van de winter te gaan doen met mijn blok.
tezamen met andere koppen, die van mij zijn al een keer gelast nadat ze te ver waren uitgeboord :roll: :twisted:
grtz jos

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 18 Mar 2008, 09:11

Net als Jeepee zegt waar is er geen kritiek op en dit geld ook voor de EMPI carbs.

In vw trends had je een artiekel over en waren de meningen positief en de ander vind het weer bagger.

Het is en blijft trail and error met onderdelen.Dit ook met de 92mm cylinders mythe :twisted:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 18 Mar 2008, 11:49

josjegroenendijk wrote:
Jesse/DVK wrote:Verder wil ik zo'n setje van SCAT aanschaffen, 850 eur voor 1915cc. Een set met gesmede krukas, drijfstangen zuigers en cilinders, lifter, nokkenas, lifters, pakkingen, lagers, oliepomp en stoterstangen. Daar kun je met losse spullen niet tegenop.


hoe is hier de kwaliteit van??
heb er zelf ook aan lopen denken om van de winter te gaan doen met mijn blok.
tezamen met andere koppen, die van mij zijn al een keer gelast nadat ze te ver waren uitgeboord :roll: :twisted:
grtz jos


Ik heb gisteren uit betrouwbare bron gehoord dat ze niet je van het zijn, de nokvolgers, lagers en pakkingen zijn van mindere kwaliteit. Ook zit er standaard een gegoten krukas bij, voor 150 eur extra heb je een gesmede. Ik ga dus denk ik voor losse onderdelen van de bekende merken. Dan ben ik wel wat meer kwijt maar ik heb mezelf als deadline Budel 2009 gesteld dus dat maakt niet veel uit.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 18 Mar 2008, 11:52

Jesse/DVK wrote:
josjegroenendijk wrote:
Jesse/DVK wrote:Verder wil ik zo'n setje van SCAT aanschaffen, 850 eur voor 1915cc. Een set met gesmede krukas, drijfstangen zuigers en cilinders, lifter, nokkenas, lifters, pakkingen, lagers, oliepomp en stoterstangen. Daar kun je met losse spullen niet tegenop.


hoe is hier de kwaliteit van??
heb er zelf ook aan lopen denken om van de winter te gaan doen met mijn blok.
tezamen met andere koppen, die van mij zijn al een keer gelast nadat ze te ver waren uitgeboord :roll: :twisted:
grtz jos


Ik heb gisteren uit betrouwbare bron gehoord dat ze niet je van het zijn, de nokvolgers, lagers en pakkingen zijn van mindere kwaliteit. Ook zit er standaard een gegoten krukas bij, voor 150 eur extra heb je een gesmede. Ik ga dus denk ik voor losse onderdelen van de bekende merken. Dan ben ik wel wat meer kwijt maar ik heb mezelf als deadline Budel 2009 gesteld dus dat maakt niet veel uit.


Kijk,dat is praat.
Ik denk dat dit een goeie keus is Jesse.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 18 Mar 2008, 13:43

Mijn idee 8)

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 18 Mar 2008, 13:54

Goed idee idd :twisted:

josjegroenendijk
Posts: 155
Joined: 31 Mar 2007, 10:09
Location: steenwijk

Postby josjegroenendijk » 18 Mar 2008, 18:08

ga je dan nog wel voor een 1915 setup of voor een 2015??

wat voor onderdelen ga je nu anders bestellen dan in zo'n kit??
ben zeer benieuwd, ben zelf van plan om volgende winter zelf mijn blok om te bouwen, dus vandaar.
ben zeer benieuwd naar je specs.

grtz jos

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 19 Mar 2008, 00:43

Eey guys, naja heb ongeveer de setup in gedachte. Als jullie tips of aanmerkingen hebben let me know.

AS21 Case
DPR 69mm welded C/W
Standaard drijfstangen gebalanceerd
Engle W-125
Mahle 94mm cilinders/zuigers
Gene berg nokvolgers
Gene berg stoterstangen
40x35.5 koppen (merk weet ik nog niet, SCAT, CB etc.)
Gene Berg HD klepstoteras
Standaard 1:1 klepstoters
Gene Berg oliepomp
Weber 40 IDF of Dell'orto 40mm (hangt ervanaf wat ik op de sloop vind)
1-2-3 ignition
Merged header + empi phatboy

Verder zal ik nog wel wat vergeten maar dit is het globaal geloof ik.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 19 Mar 2008, 09:22

nu nog een verlicht vliegwiel en je hebt een mooie combo Jesse :twisted:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 19 Mar 2008, 09:22

Ik weet niet of dit zo verstandig is Jesse.
De 1 weet het toch beter dan de ander.
Dat wordt een oneindige discusie. :wink:

User avatar
woody's notch
Posts: 39
Joined: 21 Jun 2007, 22:30

Postby woody's notch » 19 Mar 2008, 09:52

Mij lijkt, gewoon een blok bouwen en tijd zal leren. Want soms zijn we net championen. Kept in the dark and fed a lot of bullshit :D

Wayne

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 19 Mar 2008, 21:58

Hoe werkt een pressure relief cover??


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest