Jesse's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 13 Oct 2011, 19:53

Ik heb orginele.

Agh wat is weinig vermogen loopt wel veel harder dan die 1915 hoor :)

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Jesse's '64

Postby Sander/DVK » 13 Oct 2011, 20:32

Martijn/DVK wrote:Vind het anders toch raar als je alles bij elkaar bekijkt, hoge temp, lage druk en weinig vermogen... hoop niet dat er meer aan de hand is, lagers zullen het je vertellen. :pirat:

Dit klopt opzich wel. Olie die te warm is wordt dunner waardoor de oliedruk minder zal worden.

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 13 Oct 2011, 20:48

Jesse heb je de druk al analoog gemeten?

gr henri

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 13 Oct 2011, 21:08

Druk is alleen bij stationair..

Nee nog niet gedaan Henri. Wel goed punt. Wil misschien een analoge ertussen zetten. Iemand een idee hoe los de plunjers moeten zitten dan?

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Jesse's '64

Postby Addie/DVK » 13 Oct 2011, 21:10

Ik heb wel een setje met nippels en een analogemeter voor je.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 13 Oct 2011, 21:22

Ok top!

Nog een vraag. Ik heb alleen de pomp dichtgemaakt voor full flow. Moet het carter ook misschien? Dat ie daar '"lekt" terug het carter in.

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 13 Oct 2011, 21:26

Mijn ervaring is altijd doen vaak lekken ze daarlangs en voorkomen is beter dan.

gr henri

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 13 Oct 2011, 21:27

Zucht :p ken die weer uit elkaar. Moet ik dan nieuwe lagers eigenlijk?

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 13 Oct 2011, 21:31

Dat kan je pas zien als je ze eruuit hebt
jesse heb je wel je lagerspelingen gemeten en wat waren die.
zo niet ik heb de spullen.

gr henri

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 13 Oct 2011, 21:34

Ik hoor het al Henri! Je ziet me wel verschijnen deze winter. Meteen ff de koppen laten bewerken naar minder CC

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 24 Oct 2011, 10:11

Zo gister alvast alles van de motor afgehaald zoals IDA's, demper en alles losgehaald. Van de week de motor er uithalen en daarna demonteren. Bestelling gedaan bij Gene Berg, nieuwe oliepomp etc. Daarnaast bij Cagero een oliekoeler besteld.

Heb over 2 weken een weekje vrij dan ga ik op maandag even langs Henri om een plug in het oliekanaal te zetten en lagerspelingen te meten.

Twijfel nog beetje over de compressieverhoudingen. Wat zitten zoeken op de lounge etc. Meestal met een 86c zit men tussen 10.3 en 11:1. 11:1 wel altijd 98 rijden met 10.3 is 95 ook ok. Dacht zelf om richting 10.7 te gaan zitten. Jullie nog een idee?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 24 Oct 2011, 17:40

10.5-10.7 dan heb je aan beide kanten nog wat speling qua brandstof, maar zoals bij Paulus z'n straat motor mits goed afgesteld geen problemen hoor. Doen wat je zelf graag wil, anders moet ie volgend jaar weer uit elkaar ;) :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 24 Oct 2011, 19:30

Ja precies, Paulus heeft 10.5 maar rijd met 1.3 rockers dus ik zou iets meer kunnen doen.

We gaan het gewoon doen :)

thehanz
Posts: 122
Joined: 01 May 2007, 12:17
Location: zwijndrecht

Re: Jesse's '64

Postby thehanz » 24 Oct 2011, 20:26

ik zit met de 86C ook met 10.5 compressie en 1.5 rockers....

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 07 Nov 2011, 20:28

Zo.

Motor in de auto
Image

En eruit
Image

Allemaal losse zooi
Image

Image

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: Jesse's '64

Postby Dirk » 07 Nov 2011, 22:04

En nog wat bijzonders gevonden?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 07 Nov 2011, 23:27

Mooi werk! lagers nog netjes?
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 07 Nov 2011, 23:54

Dirk/DVK wrote:En nog wat bijzonders gevonden?


Ja, oliekoeler waren 2 moeren los. En de aanzuigbuis van voor de extra sump zat helemaal los!! Begrijp daar helemaal niks van. Zat gesoldeerd.


Martijn/DVK wrote:Mooi werk! lagers nog netjes?


Opzich geen gekke dingen, ga wel die silverline lagers halen morgen bij Paruzzi.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 08 Nov 2011, 12:37

Fijn lagers op zich, heb nog geen setje gezien dat eruit komt. Maar heb nu een carter dicht en draait netjes.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Jesse's '64

Postby Sander/DVK » 08 Nov 2011, 21:09

Silverline heb ik ook in de 1500 zitten. Zware kwaliteit, alleen 1 lagerschaal heb ik aan moeten passen op pasvorm.

Solderen van de olie aanzuigbuis is natuurlijk niet sterk genoeg. Ik zou het even lassen.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 12 Nov 2011, 19:13

Naja hectische week achter de rug maar toch het e.e.a. kunnen doen.

Image

Image

Image

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Jesse's '64

Postby Addie/DVK » 13 Nov 2011, 21:40

Zou de plug die je op de laatste foto ziet het "probleem" van de lage oliedruk bij warme motor kunnen zijn? Weet iemand dat? Ik heb het zelfde bij mijn motor, koud voldoende oliedruk maar warm en stationair maar 0,5 bar..

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby 67-indeed/DVK » 17 Nov 2011, 16:46

voor zover ik weet moet je juist die plug hebben bij full flow!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 17 Nov 2011, 23:53

Nee Addie, dat zit hem in de plunjerveer of je carter.. been there done that.

Ik plug ze beide, heb er al keer problemen mee gehad. :D
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 19 Nov 2011, 12:59

Je spreekt jezelf nu een beetje tegen Martijn. Die plug heeft er niks mee te maken maar je doet het zelf wel want je hebt er problemen mee gehad? :P


Zoals ik het zie lekt er nu olie tussen de oliepomp en het carter. Zeker bij stationair heb je al wat lagere oliedruk en is het effect groter. Het is nu wachten op mijn momentsleutel en vanmiddag ff de koppen ophalen bij John.


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests