Jesse's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 19 Nov 2011, 20:16

Hoi jesse je hebt nu je koppen laten kotteren maar wat is nu eigenlijk je dynamische c/r
want als die te hoog is zal je motor gaan knocken en dus minder power
wat was je dynamische c/r voorheen ?
ik denk namelijk dat je lack of power niet aan je cr lag.
en dat je er straks weer mee te maken krijgt.
anders post ff je specs dan kan ik het zo voor je narekenen.
Hij ligt nu nog open toch/
gr henri

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 19 Nov 2011, 21:07

Krijg verschillende resultaten met diverse calculators. Maar rond de 7.2:1

Specs:

78.4mm crank, 94mm boring, 48cc koppen, 5.4 inch drijfstangen

Cam
Valve Lift (Inch): 0.585
Valve Lift (mm): 14.86
Advertised Duration: 310°
Duration @ 0.050": 272°
Lobe Center: 108°

Intake
Opens
28°
Before
TDC

Exhaust
Opens
64°
Before
BDC

--------------------------------------------------------------------------------
Intake
Closes
64°
After
BDC

Exhaust
Closes
28°
After
TDC

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 19 Nov 2011, 22:12

hoi jesse ik mis wat
deck hoogte! en swap volume!!
en dit zijn volgens mij
specs van een kaartje
wat ik bedoel zijn de gemeten waardes
door dat niet goed te meten en te berekenen kun je flink nat gaan.
meet hem eens goed na en post dan de specs

gr henri

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 20 Nov 2011, 02:25

Dekhoogte is 1.2mm. Swap volume is?

Nameten moet ik nog doen ja.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Jesse's '64

Postby JeePee » 20 Nov 2011, 09:54

Jesse/DVK wrote:Dekhoogte is 1.2mm. Swap volume is?

Nameten moet ik nog doen ja.

Meten is weten dude. 8)

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 21 Nov 2011, 20:46

Maar een dynamische compressie zegt nog niet veel zonder dat ik het VE van de motor weet..

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 04 Dec 2011, 16:41

Cagero oliekoeler :). Slangen komen deze week.

Image

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 10 Dec 2011, 21:49

Morgen longblock in elkaar zetten.

Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Jesse's '64

Postby JeePee » 10 Dec 2011, 22:10

Doe je dat op Zondag?
Mag dat wel van de kerk? :scratch:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 11 Dec 2011, 23:27

Carter met krukas en nokkenas erin. Ontsteking ook gemonteerd.

Image

En dicht :).

Image

Morgen natrekken en dan cilinders en koppen erop.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 12 Dec 2011, 01:08

Looking good!

Maar wat is dat voor raar carterhelften pasta? en lijkt alsof je stukjes vergeten bent? 'k gebruik altijd Curil, heel fijn spul. :alien En ik smeer het altijd op de ''dode helft'', degene dus zonder de draadstangen, werkt handiger.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 12 Dec 2011, 01:10

Thanks!

Loctite 874, gebruikt Porsche ook dus zal wel goed zijn :P. Ja was nog niet klaar op de foto. Maar het is ook niet nodig om heel veel te gebruiken anders pers je alles er alleen maar tussenuit.

User avatar
Patrick/DVK
DVK / Moderator
Posts: 334
Joined: 07 Apr 2008, 22:07

Re: Jesse's '64

Postby Patrick/DVK » 12 Dec 2011, 18:13

Mooi hoor, je kunt zo onderhand ook wel met je ogen dicht of niet.

Grts

Patrick

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 14 Dec 2011, 00:39

Bijna wel Patrick! Toch altijd goed opletten met cam timing en ontstekingsas.

Longblock klaar :). Van de week beplating erop dan hoop ik em er zaterdag in te hangen. Dan alles komende weken aansluiten voor KWF :).

Image

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Jesse's '64

Postby Scarface/DVK » 14 Dec 2011, 20:03

lekker hoor. looks good

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 16 Dec 2011, 00:37

Thanks Jeroen!

Vnv ff stoterstanglengte nagemeten, pulley en stoterstangpijpjes gemonteerd. Kan die er zaterdag in!

User avatar
Eddie
Posts: 134
Joined: 21 Apr 2007, 10:25

Re: Jesse's '64

Postby Eddie » 17 Dec 2011, 10:05

Ziet er netjes uit hoor..!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 17 Dec 2011, 19:54

Thanks!

Vandaag flink geklust met Diederick en de motor hangt er weer in. Olieleidingen maken en dan kan ik voor oliedruk testen.

Image

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 17 Dec 2011, 20:52

Olieleidingen + AN koppelingen

Image

Oliekoeler op z'n plek

Image

henri
Posts: 13
Joined: 31 May 2010, 21:39

Re: Jesse's '64

Postby henri » 17 Dec 2011, 21:52

Ziet er strak uit dude .
Netjes !
Good luck

Gr henri

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Jesse's '64

Postby Sander/DVK » 18 Dec 2011, 00:58

+1

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Jesse's '64

Postby JeePee » 18 Dec 2011, 13:28

Mooi hoor,niks mis mee.
Maar geen Fram HP1 filter meer?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby 67-indeed/DVK » 18 Dec 2011, 15:40

dit is hetzelfde idee, maar hier kun je een sleutel aan de onderkant zetten om m los te halen, makkelijk als je geen speciale tool hebt. ik zat ook al aan deze K&N te denken.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 18 Dec 2011, 16:27

Thanks allemaal!

JP, de Fram filters zijn lastig aan te komen. Was van de week ff bij Paruzzi en kreeg toen deze mee. Zelfde specs als Fram qua stevigheid etc. We gaan het zien :).

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 19 Dec 2011, 12:36

Guys! Nog ff een snelle vraag. Ik heb voor deze motor de plunjers uit een oud duits VW carter gehaald. Korte en lange veer en 2 dezelfde plunjers. Allebei helemaal dicht. Nu zit ik nog even te zoeken op het probleem van lage oliedruk en lees dat 1 plunjer (volgens mij die voor bij de lange veer (pulleykant) een groef zou moeten hebben? Kan iemand dit bevestigen? En zo ja hoe kom ik hieraan??


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest