Jesse's '64

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby 67-indeed/DVK » 19 Dec 2011, 17:52

de plunjers (voor en achter) zijn 2 verschillende!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 19 Dec 2011, 22:11

Bij een oliedruk verhogingsset zijn er 2 verschillende, de champignon versie moet aan de poulie kant en de gewone bij t vliegwiel.

Origineel zijn ze beide gelijk, de korte veer bij 't vliegwiel en de lange bij de poulie. Bij de oliedruk verhogingsset is de lange veer iets langer dan origineel.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby 67-indeed/DVK » 19 Dec 2011, 23:28

ik heb uit een standaard 1600 2 verschillende gehaald. en in mijn carter zaten ook 2 verschillende...

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 20 Dec 2011, 09:05

Mm bedankt! Nog wat zitten zoeken en je hoort beide. Dichte en met een groef. Niemand weet het eigenlijk :D haha.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 24 Dec 2011, 00:21

Hier ook weer verder. Vnv ff de olieleidingen gemaakt.

Van en naar filter / thermostaat
Image

Oliekoeler
Image

Motor zelf nog maar is :)

Image

De spullen die er nog op moeten. Morgen eerst oliedruk krijgen op het syteem en daarna afbouwen.

Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Jesse's '64

Postby JeePee » 24 Dec 2011, 09:55

ziet er netjes uit,ben benieuwd naar de PK's.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby 67-indeed/DVK » 24 Dec 2011, 13:03

ziet er heel goed uit!

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: Jesse's '64

Postby Dirk » 24 Dec 2011, 13:22

JeePee wrote:ziet er netjes uit,ben benieuwd naar de PK's.



ja ik ook , eens kijken wat het verschil is :salut:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 24 Dec 2011, 22:47

Zo vandaag weer lekker bezig geweest. Electraprobleempje gefixt, oliedruk starten ging goed. 2,5 bar op de startmotor alleen al :). Daanra de rest opgebouwd. Hij wilde net bijna starten maar de accu is leeg dus morgen verder.

Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Jesse's '64

Postby JeePee » 25 Dec 2011, 10:44

Je weet de spanning wel op te bouwen Jesse. :scratch:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 25 Dec 2011, 15:24

Anders is het ook zo stil op het forum he :)

En hij doet het :)

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 04 Jan 2012, 11:50

Cabrio klep erop met snelsluiters en alles afgewerkt en schoongemaakt. Klaar voor het KWF. Morgenavond hopelijk iets beter weer dan afstellen.

Image

Image

Image

User avatar
Eddie
Posts: 134
Joined: 21 Apr 2007, 10:25

Re: Jesse's '64

Postby Eddie » 23 Feb 2012, 12:23

Jesse,
zag op lounge dat je op de dyno ging, waar ga je dat doen?

Mvg Edgar

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 23 Feb 2012, 15:41

Jep klopt. Samen met JP bij HR Engineering in Doesburg. 10 maart is de dag :p

User avatar
Eddie
Posts: 134
Joined: 21 Apr 2007, 10:25

Re: Jesse's '64

Postby Eddie » 26 Feb 2012, 11:21

ok cool,
hoop op mooie cijfers voor je motor (en die van JP natuurlijk).

mvg Edgar

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 27 Feb 2012, 11:38

Bedankt!

Vrijdag een afneembare trekhaak laten monteren op de leasebak. Geeft toch wat rust bij meetings zoals DDD etc. Gewone meetings wel gewoon rijdend natuurlijk.
Image

Verder nog een klein filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=uAcuzTcFrZI&list

Ga nog even wat idle jet holders bestellen en die meenemen naar HR. Schijnt dat die erg veel schelen met het rijdbaar maken van IDA's. De transition vooral.

User avatar
Patrick/DVK
DVK / Moderator
Posts: 334
Joined: 07 Apr 2008, 22:07

Re: Jesse's '64

Postby Patrick/DVK » 27 Feb 2012, 21:41

Ziet er erg goed uit Jesse dat beloofd wat! Je kijkt wel er angstig bij in je spiegel. Wel grappig dat weggetje is bij de oom en tante van Marlous, daar kun je idd mooi blazen. Trekhaak Is ook super!

Grts,

Patrick

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 01 Mar 2012, 15:31

Ja blijf goed kijken ivm politie. En het gaat toch ook wel hard :D.

Nog ff een update. Acceleratiesproeier bleven sproeien bij stationair en half gas etc. Even de carbs eraf gehaald en bleek dat de vlotterhoogte niet goed stonden. Daarnaast lijkt alsof de pomp ook net iets teveel druk levert. Pakking van de IDA was nat en er stond ook benzine in de ruimte naast de vlotterkamer.

Heb dus een benzinedrukregelaar besteld en ga die nog ff monteren voor de dynodag

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Jesse's '64

Postby Addie/DVK » 01 Mar 2012, 22:10

Hopen dat het opgelost is dan. Heb je ook nog een meter op je drukregelaar Jesse?

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 01 Mar 2012, 22:13

Jep!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Jesse's '64

Postby Martijn/DVK » 01 Mar 2012, 23:13

was ook het probleem bij die van bierderick toen.. :drunken: vlotterhoogte en brandstofdruk.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Eddie
Posts: 134
Joined: 21 Apr 2007, 10:25

Re: Jesse's '64

Postby Eddie » 12 Mar 2012, 20:07

En, en???
zag al wat voorbij komen op keversite.

Mvg edgar

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Jesse's '64

Postby Jesse/DVK » 12 Mar 2012, 23:08

De meesten weten het al :). Maar zaterdag op de dyno bij HR geweest. 187.9 pk en 231nm. Ben echt helemaal blij ermee! Trots op een zelfgebouwde motor die het nu perfect doet en prachtvermogen al zeg ik het zelf.

Filmpje :)

http://www.youtube.com/watch?v=2yUrsgSl ... AAAAAAAAAA

User avatar
pieter
Posts: 143
Joined: 25 May 2007, 22:56
Location: W brabant

Re: Jesse's '64

Postby pieter » 13 Mar 2012, 00:09

goed bezig lijkt me.

User avatar
Eddie
Posts: 134
Joined: 21 Apr 2007, 10:25

Re: Jesse's '64

Postby Eddie » 13 Mar 2012, 11:03

Tering, dat zijn echt mooie waardes Jesse, gefeliciteerd.

Mvg Edgar


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest