Chris' 69

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Chris' 69

Postby CHR!S/DVK » 29 May 2007, 14:19

Ik heb mijn 1200 'spaarkever' uit april 1969 in januari 2005 gekocht.
In january 2005 I bought my 1200 'economy beetle' from april 1969.

De volgende twee foto's laten zien hoe hij was toen ik hem kocht.
The following two picture's show the way the car was when I bought it.

Image

Image

Ruim een jaar laten draaide de versnellingsbak in elkaar, en met het vervangen is hij rondom verlaagd.
Over a year later the gearbox got stuck, and while fitting the new gearbox the car was lowered at both front and back.

Image

Image

Die zomer heb ik een set originele Empi 4 steeks Sprintstars gekocht, heb ze laten poedercoated, maar de 195/65 banden liepen aan tegen het achterscherm.
The following summer I bought a set original Empi 4lug Sprintstars, got them powdercoated, but the 195/65 tyres didn't literally fit within the backfenders.

Image

Dus heb ik achter dempers met hulpveren gemonteerd en de voorkant wat verder verlaagd. En een handje vol accesoires en 12volt ombouw verder is de resto-cal van nu ontstaan.
So I fitted shockabsorbers with springs at the back and lowered the front some more. A handful of accesories and a 12volts modification later the present resto-cal arose.

Image

Image

Image

Ik heb niet zoveel plannen voor de toekomst, behalve om de lak op een aantal nodige plaatsen aan te pakken en verder wat leuke accesoires te verzamelen. Misschien komt er op de lange termijn nog een stevige motor in. Ik ben nog niet genoeg overtuigd om de cal-look zoals mijn broer(67-indeed, DVK member) te volgen.
I haven't got many future plans, except for some neccesary paint spots and collecting nice accesories. Perhaps I'll build in a more powerful engine in the long term. Anyway, I'm not yet convinced enough the follow the real cal-look like my brother(67-indeed, DVK member).

Image

User avatar
Kevin
Posts: 98
Joined: 02 Apr 2007, 17:37
Location: Didam
Contact:

Postby Kevin » 29 May 2007, 19:31

Gaaf wagentje hoor! En je moet vooral doen wat je zelf mooi vind!

lijkt wel een beetje op die van mij (ben op het moment de lemmerz aan het op knappen komen bredere banden op achter en plattere voor)

Image

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 01 Jun 2007, 23:07

Hoi Cris,
Ik vindt het wel een mooi Kever,maar ik ben een cal-looker.
Dus heb je 3 punten gegeven.
Je weet zelf wel wat je er aan moet doen om een 5 te scoren. :wink:
Ik heb vorige week mee gereden,maar ik heb 2 beurse knieën en
een hernia.
Wat stuiterd hij zeg. :bounce:

User avatar
Jordy/DVK
DVK / Moderator
Posts: 380
Joined: 25 Mar 2007, 20:31

Postby Jordy/DVK » 21 Oct 2007, 15:10

69-4sure wrote:vandaag is een belangrijke dag voor mij, er wordt mogelijk beslist wat voor motor in gaat komen en wat er verder mogelijk verandert aan de looks..


You got me hooked! Vertel!!

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 21 Oct 2007, 15:47

Je maakt mij ook nieuwsgierig!

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 22 Oct 2007, 08:19

Iedereen hier verstaat nederlands hoor,haha :lol:

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 22 Oct 2007, 20:25

En? Wat komt erin?

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 22 Oct 2007, 20:50

ik ga een 1600 opbouwen met dubbele weber idfs(36 of 40mm) en een mooie demper eronder hangen, maar ik weet nog niet welke.
ik ben nu de plannen aan het maken, ik moet nog veel hebben, eigenlijk bijna alles, cilinder/zuigers, koppen, webers, oilsump, uitlaat+spruitstuk en misschien ook nog op terwijl 010 ontsteking.
maar ik moet ook nog een toerenteller en andere tellertjes kopen.

in eerste instantie ga ik aan de stance nog wat verandere, dropped spindles kopen, waarschijnlijk 145 firestones voor en 165 firestones achter, de achterkant dan op goede hoogte krijgen.

verder over de looks weet ik het nog niet, als ik hem op een mooie hoogte heb en mn motor vordert ga ik daar verder over denken.

een drukke winter dus..

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 22 Oct 2007, 20:59

Leuk.

En wat gaat de basis worden? Een oude 1600 motor, of neem je een willekeurig carter, en maak je daar je motor van?

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Postby Dokke/DFL » 22 Oct 2007, 21:02

Hoi Chris,

Weet je echt niet wat voor "looks" je wil ???
Natuurlijk wel ... toch ???

Cheers

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 22 Oct 2007, 21:17

ik gebruik died zn oude blok, to finish what he started(or alike)

natuurlijk, ik weet wel wat ik met mijn looks wil, ik zal toch cal-look worden uiteindelijk. alleen als mijn mistlampen werken net, en alle die mooie dure accessoires eraf halen doet pijn.. :cry:
het komt wel goed dokke! eerst een goeie stance met rijcomfort(he jeepee?) en mooie banden.

en ook nog de nodige roest bij de rubbers van de koffer- en motorklep, en op andere plaatsen ook even aanpakken.. waarover ik later advies zal vragen trouwens :)

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 22 Oct 2007, 21:30

je wordt besmet met waar je mee omgaat.
bezint eer gij begint.
:twisted:

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 22 Oct 2007, 22:02

69-4sure wrote:ik gebruik died zn oude blok, to finish what he started


Ga je die ook splitsen, of zet je er een paar koppen op en klaar.
Misschien is een andere nokkenas wel de moeite waard.

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 22 Oct 2007, 22:54

ik weet niet of ik hem ga splitsen, eerst maar zien hoe de financien mee spelen..
wat voor een nokkenas zou jij de moeite waard vinden?

User avatar
Jordy/DVK
DVK / Moderator
Posts: 380
Joined: 25 Mar 2007, 20:31

Postby Jordy/DVK » 22 Oct 2007, 23:01

Engle W110 wordt er meestal in gegooid. Daarna de originele koppen een beetje poorten, dubbele carburateurs erop en 't schijnt te vliegen... ;)

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Postby Dokke/DFL » 22 Oct 2007, 23:18

67-indeed/DVK wrote:je wordt besmet met waar je mee omgaat.
bezint eer gij begint.
:twisted:


YEP ... !!!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 22 Oct 2007, 23:24

we moeten alles nog even op een rijtje/papier zetten.
probleem is nu eenmaal dat al het machinaal werk (koppen uitdraaien) aardig wat kost. dus dan moet je een nokkenas afwegen etc.

w-110? iets te verspelbaar, misschien verzinnen we een leukere :wink:
maar je hebt gelijk het zal hopelijk lekker doorkarren. we moeten alleen de onderdelen afstemmen op zo'n max 5000 rpm.

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 22 Oct 2007, 23:51

precies, ik heb t al aardig op een rijtje..
alleen zal ik 36 of 40mm idfs doen? hoeveel schelen ze in prijs?

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 23 Oct 2007, 00:19

Goed om te horen Chris, ik loop ook nog met plannen voor een wilde 1600 in me hoofd.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 23 Oct 2007, 08:27

69-4 sure,hangt vanaf wat je wilt met je 1600 anders gooi een w100 erin.
Is minder voorspelbaar of een w120.

Ik zou gaan voor de 36ers als carbs,denk dat 40ers iets te radical zijn voor een milde 1600 zeker met een w100 of w110 nokken as :twisted:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 10 Feb 2008, 11:52

Hey Chris,
Ook van jou lang niks gehoord.
Hoe gaat het? 8)

User avatar
CHR!S/DVK
DVK / Moderator
Posts: 365
Joined: 15 Apr 2007, 02:55
Location: Amsterdam

Postby CHR!S/DVK » 11 Feb 2008, 11:49

het gaat goed met mij.
gister begonnen bij volksaddiction met de spindles enzo.
de dropped spindles zijn gemonteerd, maar de banden laten toen het spatbord bij het sturen, dus de as moet versmald worden. hij wordt ongeveer 2,5 inch versmald.
we hadden ook al de rechter achterkant verhoogd.
hij gaat er dinsdag en volgende week zaterdag aan werken.. en kan ik m die dag ook ophalen als het goed gaat.

tevens in mijn gene berg pook onderweg en heb ik al mijn race trim oil sump ontvangen.
maar vooral ben ik aan het sparen voor de andere motor onderdelen, en begint de grote opbouw steeds dichter bij te komen.

dat was t zo'n beetje :)

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 13 Feb 2008, 22:37

Ik las op the Lounge dat je 196/65 banden wilt monteren. Daar heb ik nog een set van liggen... en van Firestone (F590).
Let er wel op dat deze banden lager zijn dan de standaard kever banden.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 14 Feb 2008, 02:25

chris had 195/65/15, maar nu 165r15 firestones.

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Postby Scarface/DVK » 14 Feb 2008, 08:44

dus gewoon terug naar orginele maat? niet echt mij smaak


Return to “Member Rides”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest