In january 2005 I bought my 1200 'economy beetle' from april 1969.
De volgende twee foto's laten zien hoe hij was toen ik hem kocht.
The following two picture's show the way the car was when I bought it.


Ruim een jaar laten draaide de versnellingsbak in elkaar, en met het vervangen is hij rondom verlaagd.
Over a year later the gearbox got stuck, and while fitting the new gearbox the car was lowered at both front and back.


Die zomer heb ik een set originele Empi 4 steeks Sprintstars gekocht, heb ze laten poedercoated, maar de 195/65 banden liepen aan tegen het achterscherm.
The following summer I bought a set original Empi 4lug Sprintstars, got them powdercoated, but the 195/65 tyres didn't literally fit within the backfenders.

Dus heb ik achter dempers met hulpveren gemonteerd en de voorkant wat verder verlaagd. En een handje vol accesoires en 12volt ombouw verder is de resto-cal van nu ontstaan.
So I fitted shockabsorbers with springs at the back and lowered the front some more. A handful of accesories and a 12volts modification later the present resto-cal arose.



Ik heb niet zoveel plannen voor de toekomst, behalve om de lak op een aantal nodige plaatsen aan te pakken en verder wat leuke accesoires te verzamelen. Misschien komt er op de lange termijn nog een stevige motor in. Ik ben nog niet genoeg overtuigd om de cal-look zoals mijn broer(67-indeed, DVK member) te volgen.
I haven't got many future plans, except for some neccesary paint spots and collecting nice accesories. Perhaps I'll build in a more powerful engine in the long term. Anyway, I'm not yet convinced enough the follow the real cal-look like my brother(67-indeed, DVK member).
