Chris' 69

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Re: Chris' 69

Postby 67-indeed/DVK » 26 Jun 2011, 23:59

ff over chris z'n "geluid":
zou een beetje erg toeval zijn als hetzelfde krassende/aanlopende geluid met 2 motoren aanhoudt. bakrubbers, druklager en alles aan de motor zijn vervangen/anders. Tis alsof er een zware spijker over het asfalt trekt. Maar het versnelt niet als je harder rijdt volgens mij. Misschien de versnellingsbak, te weinig olie?

voor de rest loopt die als een zonnetje, ontsteking netjes op 30* @ 3,000rpm en kadrons lekker rustig. alleen nog ff 1x extra kleppen stellen.

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 27 Jun 2011, 00:03

Ja, erg toevallig. Heb je de vliegwiel bout overgezet? misschien is het lager daarin kapot, maakt ook raar geluid. Of anders in de bak/diff.
1776cc - Happiness is a hot VW!

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 27 Jun 2011, 00:09

Nope, zelfde bout als in mijn 1500 tijdens vorige DDD en KWF.

Denk wellicht de bak, zou te weinig olie kunnen? Anders vult hij het ff bij...
Ook al lekte z'n bak nooit, altijd die 1200 hehe :lol: :wink:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 27 Jun 2011, 09:50

helaas geeft de gallery een foutmelding bij mij als ik upload, ook in firefox.

het teken dat ie gereden heeft, foto op de bekende plek bij de benzinepomp aan het einde van de straat
Image

hij loopt heel goed! kadron aardig afgesteld, 010 goed getimed. alleen qua details kan ik de motor nog wat mooier maken met een zwarte dynamopoelie enzo. verder erg blij mee!
Image

hoe died en ik ons beider successen hebben gevierd. fles 3 jaar geleden gekocht en nu mocht ie eindelijk open!
Image

en over mij geluid. het geluid hoor je echt IN de auto, en voelt het ook aan de tunnel als je rijdt. dus ik weet niet zeker of het aan de koelfan kan liggen..

het geluid wordt wel harder als je gaat rijden, maar niet als ik in zn vrij gas geef, dus ligt misschien wel in de bak.
het geluid was er volgens mij toen de bak 3 of 4 jaar geleden is vervangen, ik hoorde het als eerste toen ik m startte en in zn vrij had. leon, die de bak had ingebouwd, zei toen dat het het druklager was (als ik me goed herinner).

zou de bakolie vervangen zin hebben?

het bijvullen kan je zelf prima doen (dat heeft died bewezen) maar is het eruit halen van oude olie ook eenvoudig?

Scarface/DVK
DVK / Moderator

Postby Scarface/DVK » 27 Jun 2011, 10:13

v-snaar er even af kijken of geluid er nog is met rijden.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 27 Jun 2011, 10:53

misschien ff checken door 100 a 200 meter zonder v snaar te rijden.
bakolie aftappen is net zo makkelijk als motorolie aftappen alleen zit het een halve meter verder onder de auto. maar bijvullen zou genoeg moeten zijn. geen idee of het helpt...

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 27 Jun 2011, 18:27

Even kijken in de bakolie, goed bekijken of even laten bezinken.. die vertelt alles. Zal wel lager oid uit liggen schat ik.. maar is moeilijk bepalen zo.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 30 Jun 2011, 11:24

gister bakolie vervangen, jeetje wat was dat een vieze modder! 2,5 liter nieuwe 80w90 er in. zoals je misschien op facebook gezien hebt is chris onderweg naar Rock Werchter.

helaas smste/belde hij zojuist dat de bak bijna op z'n eind is. blijft niet meer in de versnelling etc. dus hij moet nog 12 km naar werchter en rijdt over binnenwegen. hopelijk komt hij veilig aan, maar de terugweg zit er niet meer echt in. wordt WEER een nieuwe bak zoeken dus!

hopelijk heb ik morgen meer geluk :wink:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 03 Jul 2011, 08:51

67-indeed/DVK wrote:gister bakolie vervangen, jeetje wat was dat een vieze modder! 2,5 liter nieuwe 80w90 er in. zoals je misschien op facebook gezien hebt is chris onderweg naar Rock Werchter.

helaas smste/belde hij zojuist dat de bak bijna op z'n eind is. blijft niet meer in de versnelling etc. dus hij moet nog 12 km naar werchter en rijdt over binnenwegen. hopelijk komt hij veilig aan, maar de terugweg zit er niet meer echt in. wordt WEER een nieuwe bak zoeken dus!

hopelijk heb ik morgen meer geluk :wink:

hier even een bericht vanaf rock werchter.
klopt helemaal wat je zegt died, hij blijft niet goed in de versnelling dus ik heb de laatste kilometer voorzichtig met mijn voet op de koppeling gereden. het slijpende geluid was langzaam erger geworden en dit is een serieus intern probleem dus. ik had wel heel graag een dagje heen en weer naar chimay willen komen en de motor liep net lekker! morgen dus lekker met de takelwagen naar huis en dan snel iets voor mijn bak vinden!

is het repareren van een bak duurder dan een nieuwe bak? dan bedoel ik een originele (misschien met kleine aanpassing) bak.

als iemand iets weet van waar een goede bak ligt ofzo hoor ik t graag!

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 07 Jul 2011, 01:08

boys, mijn bak gaat vervangen worden. ik heb een bak gevonden op MP die ik zaterdag ga ophalen. hij is deels gereviseerd door een auto technicusvriend van de verkoper.

het is een korte AB bak en de synchroommesringen, geleiderbus, doorvoerkoppelingsvork en neus zijn vervangen. de facturen van de onderdelen heeft hij nog.

hij zei dat ik hem kon nalopen voordat ik m ging installeren omdat hij niet wilde dat ik m in verkeerde staat zou overnemen. wat zijn de dingen die ik kan nalopen?

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 07 Jul 2011, 11:59

ik ben even as hoezen en pakkingset aan het bestellen.

er zij as hoezen die uit 1 deel zijn of met een een snee erin, welke zijn de beste?

en wat zijn dingen waar ik ff op moet letten met als ik bak ga halen??

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 07 Jul 2011, 12:17

geen idee wat we moeten checken, hopelijk kunnen anderen ff wat laten weten...

ik weet dat die one-piece hoezen lekdicht zijn maar vrij bits om te installeren. je moet ze volgens mij binnenste buiten over de as glijden en dan omdraaien en op de zijdeksels monteren.

heeft iemand betere input? :wink:

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 07 Jul 2011, 18:28

1delige zijn mooi, maar lastig te installen. Mooiste is als het eindstuk van de buis af is.

Verder kun je kijken of het messing busje er ''nieuw uit ziet' in het neusstuk. En verder moet je hem maar geloven, ik zou het wel ruwe gok vinden om zoiets te kopen... stel dat......... snap je.. Let even op of de assen goed op en neer gaan, niet te los en niet te strak.

Grt

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 07 Jul 2011, 18:38

martijn, er zitten nog geen assen op, die moeten we van chris z'n huidige bak overzetten. vandaar ook die nieuwe hoezen. het wordt best een missie voor de eerste keer :wink:

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 07 Jul 2011, 21:42

Goed vastzetten in de bankschroef, en de pin eruit rammen. Daarna de buis eruit, ''leuk werk'' als het vast zit :)

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 07 Jul 2011, 22:44

neusstuk is vervangen (door kaag) :wink:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 08 Jul 2011, 11:47

thanks voor je antwoord martijn.
het is inderdaad wel een beetje een gok maar het is een minder grote gok van een "echt oude" bak kopen. hij is lang niet zo duur als een volledige revisie van andre van wijlen. met deze bak heeft de verkoper tot recent nog gereden, hij komt tot nu toe betrouwbaar over en ik ga zaterdag kritisch kijken.

iemand anders nog adviezen over de as hoezen en inspectie van de bak?

JeePee

Postby JeePee » 08 Jul 2011, 14:43

Ik zou dichte hoezen nemen,minder kans op lekage.
En goed opletten met het monteren van de assen,dat je de juiste speling hanteerd. :salut:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 08 Jul 2011, 15:13

heeft iemand ervaring met de dichte hoezen monteren?

en wat is het beste om te werk te gaan:

1 - oude bak met assen eruit en assen op nieuwe zetten en daarna plaatsen
2 - idem 1, maar dan assen plaatsen als nieuwe bak erin hangt
3 - assen van oude bak halen, oude bak eruit halen, assen op nieuwe bak monteren en nieuwe bak erin
4 - idem 3, maar dan assen plaatsen als nieuwe bak erin hangt

JeePee

Postby JeePee » 08 Jul 2011, 15:46

Ik denk optie 1.

Die dichte hoezen zitten er bij mij wel op,maar dat heeft ABC gedaan.

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 08 Jul 2011, 22:46

Assen op de bak plaatsen als alles eruit is werkt veel makkelijker! Heb ook dichte hoezen.

Dirk

Postby Dirk » 09 Jul 2011, 11:37

Assen plaatsen als de bak er uit is, je kunt prima gedeelde hoezen gebruiken als je de opening maar aan de bovenkant doet, je bak staat niet helemaal vol met olie.

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 11 Jul 2011, 09:34

zo, heb de bak opgehaald. ziet er goed uit en een betrouwbaar en eerlijk verhaal van de verkoper.
blijkbaar had de bak dezelfde problemen als dat ik nu heb en is toen dus gerepareerd/gereviseerd.

toen hij uit de auto is gehaald is het neusstuk verwisseld (door kaag) met die van de nieuwe bak. het neusstuk is dus (behoorlijk) nieuw en ziet er goed uit. alleen zei de verkoper dat ik moest kijken of de schakelstangen goed waren teruggeplaatst, dus neusstuk eraf halen en dat checken.

ik heb al een beetje in mn haynes handleiding en een vw service manual gekeken, maar daar beschrijven ze alles als de bak uit elkaar is.

kan iemand me helpen hoe ik dit moet checken???

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 11 Jul 2011, 10:39

dat zou ik ook graag willen weten ja. wat valt er te checken aan de schakelstangen?
het enige vreemde is dat die man niet zou zeker was of kaag het neusstuk wel goed vervangen had, beetje vreemd als je zoiets profi uitbesteed.

voor de rest ziet de bak er goed uit, kwestie van assen er in, speling afstellen en rijden denk ik.

Patrick/DVK
DVK / Moderator

Postby Patrick/DVK » 11 Jul 2011, 20:37

Simpel toch ga ff met de bak langs Kaag, maar ik neem aan dat het wel goed is gedaan. Dan weet je gelijk of die bak echt bij Kaag is geweest! Anders even naar Andre van Wijlen.

Ik zou hier niet mee gaan gokken. Waarom heeft deze beste man deze bak zelf niet in gebruik?

Grts,

Patrick.

Return to “Member Rides”