Chris' 69

For all Member Rides showoff..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Re: Chris' 69

Postby CHR!S/DVK » 23 Apr 2012, 14:25

wow, ik wist niet dat ik zo lang niet een update had gestuurd!
dit weekend heb ik weer tijd gemaakt om aan mn kever te werken.

de status was dat de bak er helemaal in zat, het lekken uit de uiteinden van de assen verholpen door de keringen goed te monteren, de motor er weer in gehangen, en die startte niet.. kwam geen brandstof in de carburateur.

dus dit weekend een facet elektrische brandstofpomp geinstalleerd, werkt allemaal goed, drukregelaar ertussen, toen kregen de kadrons weer geen brandstof.

de kadron maar wat uit elkaar gehaald en naar de inlaat naar de vlotterkamers gecontroleerd, na wat klooien kwam er brandstof door de systemen van beide heen, en dus was dat opgelost. en ja hoor, hij vlamde in ene an!

helaas had ik toen niet veel tijd meer om nog het gasstangstelsel aan te sluiten en te rijden. heb wel even met stationaire motor de auto 2 meter achteruit en vooruit gereden, dus dat is een eerste hint dat de bak goed is (en ik de assen goed heb verwisseld).

als dat dus allemaal goed zit mag mn kever weer voor apk (is verlopen, vergeten :scratch: ), alleen de ontluchtingsnippel links voor krijg ik niet los (ook niet met griptang, de hoeken zijn rond..), iemand tips?

daarnaast ben ik ook mijn interieur aan het vernieuwen, heb zwarte porsche 914 stoelen van died overgenomen, heb al een bijpassende achterbank en deurpanelen, dus alleen nog de stoelen op frames passend maken, maar ik heb dit weekend gezien dat addie daar talent voor heeft!

helaas geen foto's, zodra hij de garage uit is zet ik m op de gevoelige plaat!

JeePee

Postby JeePee » 23 Apr 2012, 15:05

goed bezig man,ga zo door.

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 23 Apr 2012, 21:45

thanks!
jij ook jeepee met je motor lessen!
op wat voor fiets zien we jou deze zomer voorbij scheuren?

JeePee

Postby JeePee » 23 Apr 2012, 22:07

Waarschijnlijk een HD Dyna Switchback.
Ga die maar eens Googlen.

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 24 Apr 2012, 17:17

dikke fiets

Image

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 13 May 2012, 20:53

lieve clubvriendjes en lezers van dit topic,

vandaag weer aan mn auto gewerkt, kleppen gesteld, carbs afgesteld en toen gaan rijden.
ging allemaal aardig, alleen miste ik een derde versnelling.
wegrijden in 1 ging prima, daarna 2 goed, en als ik m in zn 3 zet staat ie als het ware in zn vrij, zn vier bestaat dan weer wel, evenals de achteruit.

hoe de f*ck kan dit? ik heb bij het opbouwen van de bak wel het neusstuk los gehad en de schakelvork gezien en ook afgesteld, denk ik mij te herinneren, weet even niet direct meer waarom ik hem eraf had, of om een pakking er tussen te zetten.

ik moet zeggen dat het wel aardig schakelde, maar niet voelde nog niet perfect (naast het feit dat er 1 versnelling ontbreekt).

jesse zei op fb al dat ik de schakelpook misschien moet afstellen..

ik weet het even niet, en laat de discussie maar beginnen! :cheers:

Scarface/DVK
DVK / Moderator

Postby Scarface/DVK » 18 May 2012, 10:26

denk het zelfde als jesse. Zou de pook lossen zetten en dan in ze 3 proberen te zetten.

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 18 May 2012, 20:40

Scarface/DVK wrote:denk het zelfde als jesse. Zou de pook lossen zetten en dan in ze 3 proberen te zetten.

had jesse hetzelfde dan?
ik heb alles geprobeerd, pook los en dan in zn 3 zetten, maar helpt niet.

het probleem is dat hij wel in zn drie gaat, ik zie de koppeling en uiteinde van de hockeystick goed draaien en erin schuiven, zoals hij ook in zn 1 kan schuiven, maar dan kan ik de auto gewoon rollen en dus als ik rij koppel ik en dan is t alsof ie in zn vrij staat..

het moet wel in de bak intern zitten..
of de hockeystick pakt de schakelvork niet.. maarja, waarom werkt de vierde versnelling wel?

Eddie

Postby Eddie » 24 May 2012, 11:28

Chris,

Wat weet je van deze bak heeft hij al in een wagen gezeten...
even meedenkend,
Ik begreep altijd dat de het tandwiel van 3 (en 4e) versnelling om de as gekrompen is en als men
met een veel pk motor 'sportief schakelt'' oftewel met veel toeren de koppeling op laat komen de kan deze door de kracht er op, losraken op de as, vandaar dat je altijd ziet dat 3e en 4e gelast zijn in advertenties van bakken die voor de sprint gebruikt worden.
Misschien dat 3e dus 'los' zit..
Zo niet anders achterdeksel van bak halen, waar hockeystick in zit en kijken of hij alles inschakelt.
Dit is niet zo listig.

Mvg edgar

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 29 May 2012, 08:28

het enige wat ik weet van de bak is dat hij in een baby blauwe 72er heeft gezeten met standaard motor.
ik denk dat er wat mis is gegaan bij de revisie en de derde daardoor los zit.

de bak gaat eruit en ik ga hem laten nakijken en de derde en vierde versnelling laten vastlassen.

over achter het neusstuk waar de hockeystick in zit van de bak halen en kijken of hij schakelt, dat heb ik al gedaan, en toen schakelde hij geloof ik overal in.
ik kon het toen niet testen omdat er geen assen op zaten, misschien kan ik dat dan nu wel doen als ik de bak met assen en al er onder vandaan heb.

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 29 May 2012, 08:40

Image

even een fotootje als teken van leven (liever gezegd dat hij even de garage uit was) met nieuwe 205 achter banden.
achterkant staat nog wel wat hoog, misschien komt door het gebrek van gewicht van de derde versnelling :lol:

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 29 May 2012, 22:50

avon 205/70r15!! 8)

Martijn/DVK
DVK / Moderator

Postby Martijn/DVK » 28 Jun 2012, 22:27

netjes hoor! goed gewerkt
1776cc - Happiness is a hot VW!

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 02 Aug 2012, 12:54

Kleine update:

Op dit moment ligt de nieuwe motor van Chris, Oldspeed 1679cc, in onderdelen bij mij en ga ik in elkaar zetten. Dit weekend wat updates met foto's.

Jesse/DVK
DVK / Moderator

Postby Jesse/DVK » 05 Aug 2012, 22:20

Een kleine update vanuit de SpeedShop.

Vandaag vooral bezig geweest om kleppentrein geometrie goed te zetten.

Image

Op de werkbank shims bepalen, netjes in lijn bij halve lift. (Op de foto niet helemaal maar lastig foto nemen en klep precies op halve lift indrukken :P).

Image

Daarnaast ook de stoterstanglengte bepaald. Addie gaat nog even de aanzuigbuis van de deepsump vastlassen en dan gaat ie deze week in elkaar.

En alle kleppen en veren erweer op.

Image

67-indeed/DVK
DVK / Moderator

Postby 67-indeed/DVK » 08 Aug 2012, 14:06

Waar is de LIKE knop? :wink:

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

Postby CHR!S/DVK » 19 Aug 2012, 11:35

67-indeed/DVK wrote:Waar is de LIKE knop? :wink:

:headbang:

ik ben er heel blij mee jesse, super mooi werk!
ik kom hem snel ophalen!!!

kleine update, net terug van vakantie, een aardige 5500km gereden, mooi om met de kever door de toscaanse heuvels te rijden (nu nog een keer er doorheen blazen..!!). de 8.33 bak rijdt in ieder geval heerlijk!
de motor kreeg wat olie lekkage en spoot wat olie in de motorruimte (denk achter de poelie vandaan), vooral met warm weer.
helaas ging op de terugweg bij besancon de snelheidsmeter raar doen en herrie maken, dus maar kabel los gehaald. even kijken of het de kabel op de teller is.
ook de klaxon hield er op een gegeven moment mee op, dus ook nog fixen.

de moeilijkheden met starten hebben ik denk ik ook achterhaald, goed afstellen van de ontsteking helpt maar vooral voordat de motor uitgaat even de brandstofpomp uit doen (beste is al rijdend dit te doen) en even de vlotterkamers wat leeg laten raken. dan start ie een stuk beter.

nu snel die motor in de speedshop ophalen en inbouwen en break in etc, en dan hoop ik snel te rijden met de 1679!
wellicht ook nog een interieur overhaul..

Return to “Member Rides”