Performance uitlaat 1200

For all stock VW engines..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Performance uitlaat 1200

Postby Jesse/DVK » 14 Jan 2008, 22:15

Cal look mannen!

Is het mogelijk om op een standaard 1200 (mex) een andere uitlaat te zetten? Ik dacht aan een glaspack of single/dual quiet.

Bijv. http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nach ... 1=Products

Past deze dan zo op de kachelpotten? Moet je carburateur dan opnieuw worden afgesteld? En zou je er wat mee winnen aan motorgeluid/pk's?

Hoe bruikbaar is deze uitlaat dan op een eventuele dikkere motor? (1776/1915)

Jesse

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 14 Jan 2008, 22:37

Hoi Jesse, met een andere uitlaat zul je niet veel opschieten op een 1200. Het geluid ligt aan de demper die je kiest. Als je een spruitstuk koopt wat voor een 1200 bedoeld is zal je niet kunnen gebruiken op een snellere motor. Dit heeft met de slag van de krukas te maken.

Wat je wel zou kunnen doen is een Merged header kopen. Die kun je in en uitschuiven, en is pas te maken voor elke motor, maar zal al snel te groot zijn voor een 1200 motor.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 14 Jan 2008, 22:51

Met een 1200 ben je echt limited aan de keus aan uitlaten.

Zijn maar enkele 'bolt-on' 1200 uitlaten te verkrijgen. Waaronder de glasspack.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 14 Jan 2008, 23:59

gewoon glasspack nemen jesse!
vette looks, vet geluid!!

EN je bent van je peashooter af haha.

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 15 Jan 2008, 09:13

:D

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 15 Jan 2008, 10:13

Bedankt voor de antwoorden. Eens ff plaatjes opzoeken van glasspacks :P

Moet de motor nog opnieuw worden afgesteld na het monteren van zo'n uitlaat?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 10:43

Jesse wrote:Bedankt voor de antwoorden. Eens ff plaatjes opzoeken van glasspacks :P

Moet de motor nog opnieuw worden afgesteld na het monteren van zo'n uitlaat?


Ik heb nog een witte liggen, niet zo'n herrie geval gelukkig :) kope? 8)

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 15 Jan 2008, 11:15

Niet zo'n herrie geval?
Zijn er verschillende dan?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 11:41

Sommige maken nogal een takke herrie :)

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 12:13

klik!

En dan ff een uitlaat kopen als PatrickR

Image

Image

Kan ook :) en ben je voor paar tientjes klaar :)

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 15 Jan 2008, 13:34

Naar mijn idee hoef je je motor niet weer af te stellen maar dat merk je wle als hij slechter loopt :D

Wel kijken of de demper geschiktis voor 1200 anders krijg je dat de motor kan inhouden :twisted:

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 15 Jan 2008, 13:57

Martijn/DVK wrote:klik!

En dan ff een uitlaat kopen als PatrickR

Image

Image

Kan ook :) en ben je voor paar tientjes klaar :)


Mooie uitlaat!

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 14:06

Standaard demper van de automat. zaak en wat buizenwerk en hij was met 30,- klaar zoiets :)

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 15 Jan 2008, 16:18

Nu zit ik even op de paruzzi site te kijken, bugpack heeft een spruitstuk voor een 1200. Past hier dan niet gewoon een quiet pack, of EMPI mondo uitlaat op?

De ovaal van Pieter op dit forum heeft dit namelijk wel. De demper kan ik dan namelijk wel weer gebruiken voor een volgende motor.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 16:42

1200 en 1300 spruitstukken verschillen in breedte, scheelt paar mm tot een centimeter wat ie breder is bij een 1300.

De dempers zijn volgensmij uitwisselbaar, maar kijk even naar de code die op je spruitstuk past.

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 15 Jan 2008, 16:54

Dat van het spruitstuk begrijp is, door de langere slag is je cilinder ook hoger wat er dus voor zorgt bij een boxer dat je spruitstuk breder is.

Op de paruzzi staat Bugpack spaghetti voor 1200 van 63. En dan een aparte voor 1300/1600.

Nu dus nog nagaan of de flenzen op elkaar passe van dat spruitstuk en demper.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 15 Jan 2008, 17:07

1200 is de 1014 op de przzi site.

Alle uitlaten waar 1014 bij staat past daarop. Anders is het voor de spaghetti nog altijd wel passend te maken.

Je moet de transportlak er dan wel ff afhalen, anders word het een grote bonk roest na verloop van tijd.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 15 Jan 2008, 17:13

ik zou geen non-merged mondo nemen, die vind ik niet zo mooi.
glasspack is dan beter :wink:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 15 Jan 2008, 18:48

Die Mondo voor de 1014 vind ik ook niet zo mooi idd, ik wil wel gewoon die competion mondo. Vraag me af waarom zo'n comp. niet op een 1014 spruitstuk past :S

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 15 Jan 2008, 22:45

Dat past wel. Ik heb er zo een jaar mee rond gereden.
Ik zou ook zeker voor een Merged demper gaan.

Edit: Hier nog een foto van een merged demper op een non-merged header.
Image

Ps. Ik had voor €150 een merged Phat Boy van rvs uit de Us hier liggen. Komt bij lowbugget.com vandaan.


Return to “Engine Stock”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest