36IDF bezetting

For all Hi Performance VW engines

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

36IDF bezetting

Postby Martijn/DVK » 03 Jan 2008, 15:00

Vandaag 36IDF's gekocht, en weet al het e.a. van sproeier bezetting e.d.

Maaaaar...

Komt natuurlijk de vraag 'wat is de "normale" of veilige bezetting van de 36IDF's op een standaard 1585cc?

Image

En weet iemand hoe de 'linkage' heet waar een centrale as op 2 kogels rolt? (zie beugels op carb onderaan)

Thanks!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 03 Jan 2008, 15:07

is dat dezelfde als ik te koop heb staan op keversite?

Image

die heet "tayco"

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 03 Jan 2008, 15:34

Ja, toevallig :lol: 'k mis wel de boutjes die op hevels vast moeten houden op de as, maar daar maak ik wel iets voor :roll:

Hoe zit dat met die boutjes, kun je die zien in je verpakking died?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 03 Jan 2008, 16:55

ik zal morgen als ik thuis ben even kijken, maar er zitten heel wat onderdeeltjes in het plastic :shock:

het is echt een vet stelsel, ook gebruikt op de keith goss chop top.

alleen jammer dat ik m iets te snel besteld heb en er nu niets meer mee kan.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 03 Jan 2008, 17:39

De meningen zijn verdeeld over de Tayco.. :roll: Ik maak er wel wat van :)

Vanavond eens ff in het weber boek snuffelen naar wat IDF gegevens/bezetting.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 03 Jan 2008, 17:50

de meningen zijn zelfs verdeeld over het gene berg stelsel :wink:

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 03 Jan 2008, 22:14

Martijn de tayco linkage is geen slecht stelsel maar net zoals Died zegt hebben ze ook wel eens wat te zeggen over die van Gene.

Je moet het helaas zelf ervaren.Dit net als 92mm cylinders :twisted:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Jan 2008, 00:53

Bewitched wrote:Martijn de tayco linkage is geen slecht stelsel maar net zoals Died zegt hebben ze ook wel eens wat te zeggen over die van Gene.

Je moet het helaas zelf ervaren.Dit net als 92mm cylinders :twisted:


Heb de boutjes voor de armen zelf gemaakt, heb ze met 2 ingedraaide moeren met loctite gemaakt, gaat nooit meer los :)

Op zich is het wel een mooi systeem, is ook lekker stevig verder. Ik maak het gewoon werkend, what ever they say!

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 04 Jan 2008, 11:46

Thats the spirit dude :twisted:

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Jan 2008, 15:55

Image

Main Jet and Air Corrector Size Selection

A useful formula for the calculation of main jet size when the main venturi size is known is to multiply the main venturi size by 4. This will give a starting point for the main jet size which should be 'safe', again as a starting point the emulsion tubes can be selected from the table shown below, although for Pinto F9 or F16 will generally be OK. If your carbs are already equipped with these, then that will save you some money. Air corrector jet initial settings should be around 50 higher than the main jet.

Main jet size Venturi size * 4 28x4=112 (zit 110 nu in)

Air corrector Main jet size + 50
112+50=162 (zit nu 180 in)


Die 180 is wat te groot zoals ik het lees uit diverse bronnen...

Below is a chart showing approximate idle jet sizes for given engine sizes, this assumes one carb barrel per inlet port E.G. two DCOEs.
Engine size Idle jet size
1600cc 40/45
1800cc 45/50
2000cc 50/55
2100cc 55/60


Ik heb er een 50er in zitten, zoals ik het hier zie is 40-45 beter?

Of zit ik met m'n: a.c.180-m.110-F11-i50 nog wel goed als basisinstelling voor een 1585?

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Postby Sander/DVK » 04 Jan 2008, 17:22

Koop gewoon een set sproeiers en ga wat proberen. Ik heb een stationair sproeier van 60 erin zitten. Gewoon om dat ie daar het beste op loopt.
Je stationair sproeier moet niet te klein zijn, want die doet mee tot 2500-3000 rpm.

Als je zeker van je zaak wilt zijn moet je de testbank op, of je sluit een lambda meter aan.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 04 Jan 2008, 17:50

Koop gewoon een set sproeiers en ga wat proberen.


Was ik wel van plan, maar moet ik wel weten wát ik zoal moet kopen..

Als je zeker van je zaak wilt zijn moet je de testbank op


Weet ik, maar er is toch vast wel een bone stock 1585 setup die iemand heeft gehad niet dan?

Dennis/FDK
Posts: 53
Joined: 09 Dec 2007, 21:53

Postby Dennis/FDK » 04 Jan 2008, 23:43

Martijn/DVK wrote:
Koop gewoon een set sproeiers en ga wat proberen.


Was ik wel van plan, maar moet ik wel weten wát ik zoal moet kopen..

Als je zeker van je zaak wilt zijn moet je de testbank op


Weet ik, maar er is toch vast wel een bone stock 1585 setup die iemand heeft gehad niet dan?


Martijn, maak anders eens een topic op het Noorse forum, vast dat hier mensen zitten met ervaring met deze carb's. 8) Succes!!


Return to “Engines Hi Performance”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest