IDA Bezetting.

For all Hi Performance VW engines

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Bewitched
Posts: 309
Joined: 17 Jun 2007, 11:42

Postby Bewitched » 07 Jan 2008, 19:25

Volgens mij zit je dicht in de buurt Hurry ik zou de venturis ook 37mm laten :twisted:

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 12 Jan 2008, 01:27

Bewitched schijnt het ook te weten Harry.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 12 Jan 2008, 20:32

Hoezo moet je dan door Art laten fixen?

guesswho
Posts: 21
Joined: 12 Jan 2008, 20:24

Postby guesswho » 12 Jan 2008, 21:24

67-indeed/DVK wrote:Hoezo moet je dan door Art laten fixen?


Omdat Art niet alleen weet waar 'ie over praat maar ook waar 'ie mee bezig is!

Hurry,

JeePee vroeg mij of ik misschien op jouw vraag wilde reageren en omdat ik de rotste niet ben 8) , bij deze.
Ik heb JeePee's sproeierbezetting niet paraat maar het heeft ook weinig zin om die sproeierbezetting als leidraad te gebruiken.
De bezetting die je noemt is een aardige basis en de motor (Type 1 of Type 4?) zal er best wel op lopen maar ik doe geen uitspraken/voorspellingen of hij arm of rijk zal lopen, want dat is van veel te veel factoren afhankelijk.

BTW, My compliments, just saw your 'Crap'! :wink:

Groet'n,
Richard

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 13 Jan 2008, 00:46

Dat snap ik uiteraard, Art heeft onbetwist een goede reputatie. Maar er zijn toch meerdere mensen die met IDA's om kunnen gaan?
Maar ik heb er geen bezwaar tegen :wink:
Nuff said.

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Postby JeePee » 13 Jan 2008, 01:09

In geen 800 jaar.

guesswho
Posts: 21
Joined: 12 Jan 2008, 20:24

Postby guesswho » 13 Jan 2008, 16:26

FDK/Hurry wrote:....... wil de (nieuwe Spaanse) IDA's gewoon 99.9 % door Art laten optimeren, ook voor de T4. Hij heeft 3 test engines, plus een ton of Know-how. Jets, float level, floats, needles/seats, floatchambers, emulsion tubes , boring (he,he) ? Ik ga dus echt niet 2 jaar starten binnen de bebouwde kom met wat carbs, jets van JHU, bougies en lambda klooien. (En misschien schade rijden).Catch My Drift ? :twisted:


Hoe je het ook wendt of keert, als de carb's van Art terugkomen zijn ze voorzien van een basisafstelling. Eentje die de optimale afstelling voor de beoogde motor dicht benadert maar nog altijd een basisafstelling is. Een voorbeeldje is het verschil in hoogte waar Art zit en wij hier in Nederland. De lucht in Las Vegas is een stuk ijler en beslist droger. Ook dat is van invloed op de afstelling. Onze lucht hier, zo rond de zeespiegel, is in verhouding zo dik als soep. :lol:

'Rant on'
Ik kan niet begrijpen waarom zo veel mensen het kennelijk een bezwaar vinden om hun carburateurs, en daarmee hun motor, te (laten) optimaliseren. Buiten het feit dat het gezonder is voor de motor is het op de lange termijn ook gezonder/minder ongezond voor de portemonnee.
'Rant off'
:wink:

Groet'n,
Richard

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 16 Jan 2008, 17:50

Op het STF en TheSamba al gezocht?

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... t=ida+jets

Misschien kun je er wat mee...

guesswho
Posts: 21
Joined: 12 Jan 2008, 20:24

Postby guesswho » 17 Jan 2008, 00:24

FDK/Hurry wrote:(BTW Richard, Hoe stel je motoren het liefst af, motor ingebouwd of uit de auto ?)


Zolang we nog geen motortestbank hebben stellen we de motoren gewoon ingebouwd af. Momenteel gebruiken we een systeem waarbij we de openbare weg als dyno gebruiken maar we hopen aan het eind van het jaar een rollenbank klaar voor gebruik te hebben. 8)

PB mij anders de motorgegevens (alles dus.. boring, slag, drijfstanglengte, nokkenas, tuimelaars, compressieverhouding, dekhoogte, kleppen enz. enz.) dan kunnen we bekijken of de bezetting die je nu in de IDA's hebt goed genoeg is om, met een gerust gevoel, naar een vermogensbank te rijden.

Groet'n,
Richard

guesswho
Posts: 21
Joined: 12 Jan 2008, 20:24

Postby guesswho » 26 Jan 2008, 20:30

FDK/Hurry wrote:Web 109 / Engle 125.
aha.. :)

Harry,
PM

Groet'n,
Richard

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 15 Feb 2008, 19:01

probeer DRD harry, die leveren ook webcams etc.

http://WWW.DRDRACINGHEADS.COM/

en

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/search.php?username=Darren+Gurrola

hoop dat het helpt... :wink:

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 16 Feb 2008, 05:57

geen probleem, ik improviseerde alleen voor je :wink:

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Postby Jesse/DVK » 19 Feb 2008, 18:59

Zeker mooie spullen, dat ga ik in de gaten houden voor als ik wat nodig hebt voor me toekomstige blok.

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Postby 67-indeed/DVK » 19 Feb 2008, 20:13

grote kans dat we daar een setje koppen bestellen.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Postby Martijn/DVK » 19 Feb 2008, 22:10

Jesse wrote:Zeker mooie spullen, dat ga ik in de gaten houden voor als ik wat nodig hebt voor me toekomstige blok.


+2 interesante shit, vooral met deze dollar zo :)


Return to “Engines Hi Performance”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest