A1 Exhaust

For all Hi Performance VW engines

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

A1 Exhaust

Postby Sander/DVK » 10 Aug 2008, 17:17

Ik heb een oud artikel gevonden over de A1 uitlaat. Klik op de link onder de foto voor een vergrootte versie.

Image

http://www.cal-look.nl/gallery/displayi ... fullsize=1

Image

http://www.cal-look.nl/gallery/displayi ... fullsize=1

Image

http://www.cal-look.nl/gallery/displayi ... fullsize=1

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: A1 Exhaust

Postby Sander/DVK » 10 Aug 2008, 17:32

Ik heb "Tiger" een email gestuurd voor wat meer info. In mij geval een 1 3/4 header.

1 3/4 lowdown header ceramic coated 299.00

Ren Kafer muffler, all stainless steel unpolished 259.00
same as above, fully polished 289.00
same as above with brushed/satin pipes, polished muffler 319.00

Image

Image

Image

Image

brmmark
Posts: 19
Joined: 07 Jul 2007, 15:30

Re: A1 Exhaust

Postby brmmark » 19 Aug 2008, 22:07

Hallo

Heb vorig jaar ook een A1 ceramic coated low down header en muffler gekocht. Mooie pasvorm alleen kun je niet meer met de originele thermostaat rijden. De thermostaat komt bij deze header te vervallen. Heb nu een andere thermostaat gekocht (kleinere vorm) en met veel passen en meten gaat het net. Verder een super mooi geluid..................

Groet

Mark

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: A1 Exhaust

Postby Jesse/DVK » 24 Sep 2010, 15:56

Om hier ff op voort te borduren, hoe bepaal je welke diameter uitlaat je kiest?

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: A1 Exhaust

Postby 67-indeed/DVK » 24 Sep 2010, 16:03

dat is best gecompliceerd en eigenlijk moet dat berekend worden. maar er bestaat iets van een vuistregel met betrekking tot de diametern van de uitlaatklep en als de koppen juist gepoort zijn dus ook de uitlaatpoort. er vanuit gaande dat het geen standaardmotor betreft:

32mm a 35mm uitlaat -> 38mm (1 1/2")
35mm a 37.5mm -> 41mm (1 5/8")
37.5mm a groter -> 44mm ( 1 3/4")

maar misschien is deze redenering volgens anderen te kort door de bocht want het heeft ook te maken met hoe sterk de motor is en of je een beetje tegendruk van de uitlaat kunt gebruiken of niet, etcetera.

een te grote uitlaat, zoals mij 41mm op mijn 1500 enkelpoorts :lol: , geeft vermogensverlies. dus pas daar ook voor op.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: A1 Exhaust

Postby Martijn/DVK » 24 Sep 2010, 20:00

7-8-9000tpm is ook belangrijk, stel dat je een 35mm uitlaatklep hebt en je wilt hogere toerentallen kunnen draaien is de 37-38mm pijp misschien weer wat restrictie.

Misschien is 1 5/8ste de mooiste uitlaat tot en met bijvoorbeeld 2017 en 7000tpm en daarna kom je met grotere koppen en meer cc's op de 1 3/4e uitlaat

1 1/2 is meer voor mouse/std motoren die beetje opgeleukt zijn.

Denk ik... :cheese:
1776cc - Happiness is a hot VW!


Return to “Engines Hi Performance”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest