Brandstofleiding IDA

For all Hi Performance VW engines

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Brandstofleiding IDA

Postby Jesse/DVK » 07 Dec 2008, 23:11

Is het nodig om de brandstofleiding aan te passen wanneer je gebruik maakt van 48 IDA's? Geen flauw hoe groot een standaard leiding is bij een 64'er maar kan me voorstellen dat IDA's meer brandstof willen of kun je dit oplossen met meer druk?

Wat hebben jullie Dokke? JP?? Allebei ook een 3de progressiegat?

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Brandstofleiding IDA

Postby JeePee » 07 Dec 2008, 23:25

3e gat zit er inderdaad in.
Maar de brandstof leiding is gewoon origineel.
Je schijnt ook nog de vlotterkamer te kunnen vergroten.
Zodat hij meer brandstof in voorraad heeft.

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Brandstofleiding IDA

Postby Sander/DVK » 07 Dec 2008, 23:46

JeePee wrote:Je schijnt ook nog de vlotterkamer te kunnen vergroten.
Zodat hij meer brandstof in voorraad heeft.


Klopt, klik maar eens op deze link: http://www.costelloracing.net/carb_services.htm#

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Brandstofleiding IDA

Postby Martijn/DVK » 08 Dec 2008, 00:42

Ging om 6 of 8mm, maar origineel blijkt voldoende. Al heb ik er zelf nog geen ervaring mee. Zolang je fuel pressure genoeg is kan je leiding genoeg aan. Ga je voor mechanisch of electrische pierburg o.i.d?
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
67-indeed/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2277
Joined: 25 Mar 2007, 21:46
Location: Breda
Contact:

Re: Brandstofleiding IDA

Postby 67-indeed/DVK » 08 Dec 2008, 15:41

ik weet niet hoeveel het voor iedereen waard is maar kijk eens op oude foto's, daar zie je elke IDA motor met een standaardpomp. en zelfs tegenwoordig rijden er nog genoeg auto's rond met de standaard spullen, kijk maar naar sarge.
zelf ga ik waarschijnlijk ook gewoon voor standaard leiding and standaard pomp. tenzij er een magneto op zou komen :wink:

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Brandstofleiding IDA

Postby Dokke/DFL » 08 Dec 2008, 16:27

Ik heb wel 3de progressiegat maar ik gebruik origineel slangen.
En ik zou zeker electrische pomp gebruiken, maar dat is mijn mening ...
De pomp moet genoeg benzine pompen naar 4 carburatoren i.p.v. 1, dus ...

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Brandstofleiding IDA

Postby Martijn/DVK » 08 Dec 2008, 17:24

Maar Dokke, als je benzinedruk genoeg is, waarom zou je? toch? of mis ik iets :drunken:
1776cc - Happiness is a hot VW!


Return to “Engines Hi Performance”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests