Page 1 of 1

Brandstofleiding IDA

Posted: 07 Dec 2008, 23:11
by Jesse/DVK
Is het nodig om de brandstofleiding aan te passen wanneer je gebruik maakt van 48 IDA's? Geen flauw hoe groot een standaard leiding is bij een 64'er maar kan me voorstellen dat IDA's meer brandstof willen of kun je dit oplossen met meer druk?

Wat hebben jullie Dokke? JP?? Allebei ook een 3de progressiegat?

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 07 Dec 2008, 23:25
by JeePee
3e gat zit er inderdaad in.
Maar de brandstof leiding is gewoon origineel.
Je schijnt ook nog de vlotterkamer te kunnen vergroten.
Zodat hij meer brandstof in voorraad heeft.

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 07 Dec 2008, 23:46
by Sander/DVK
JeePee wrote:Je schijnt ook nog de vlotterkamer te kunnen vergroten.
Zodat hij meer brandstof in voorraad heeft.


Klopt, klik maar eens op deze link: http://www.costelloracing.net/carb_services.htm#

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 08 Dec 2008, 00:42
by Martijn/DVK
Ging om 6 of 8mm, maar origineel blijkt voldoende. Al heb ik er zelf nog geen ervaring mee. Zolang je fuel pressure genoeg is kan je leiding genoeg aan. Ga je voor mechanisch of electrische pierburg o.i.d?

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 08 Dec 2008, 15:41
by 67-indeed/DVK
ik weet niet hoeveel het voor iedereen waard is maar kijk eens op oude foto's, daar zie je elke IDA motor met een standaardpomp. en zelfs tegenwoordig rijden er nog genoeg auto's rond met de standaard spullen, kijk maar naar sarge.
zelf ga ik waarschijnlijk ook gewoon voor standaard leiding and standaard pomp. tenzij er een magneto op zou komen :wink:

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 08 Dec 2008, 16:27
by Dokke/DFL
Ik heb wel 3de progressiegat maar ik gebruik origineel slangen.
En ik zou zeker electrische pomp gebruiken, maar dat is mijn mening ...
De pomp moet genoeg benzine pompen naar 4 carburatoren i.p.v. 1, dus ...

Re: Brandstofleiding IDA

Posted: 08 Dec 2008, 17:24
by Martijn/DVK
Maar Dokke, als je benzinedruk genoeg is, waarom zou je? toch? of mis ik iets :drunken: