Extra werk vs power

For all Hi Performance VW engines

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Extra werk vs power

Postby Jesse/DVK » 21 Apr 2010, 17:47

Bij 82mm en grotere slag krukassen moet er in het carter veel aangepast worden. Loont dit extra werk/verzwakken van onderdelen zoals de nokkenas de extra power? Haal je veel meer vermogen uit een 2332 of 2387 dan een 2276?

Thanks

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Extra werk vs power

Postby Martijn/DVK » 21 Apr 2010, 17:52

zal misschien enkele pk's schelen in precies dezelfde setup. Maar met meer slag heb je wat meer koppel. Als je toch bezig bent zou ik er een 2332 van maken. 2387 is 86slag, en dat is wél veel meer werk.
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Extra werk vs power

Postby Scarface/DVK » 21 Apr 2010, 18:54

zoals ik al zei. :D

User avatar
Sander/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2367
Joined: 25 Mar 2007, 20:15
Location: Veenendaal

Re: Extra werk vs power

Postby Sander/DVK » 21 Apr 2010, 19:45

Dat je dit een maand geleden niet bedacht hebt.

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Extra werk vs power

Postby Martijn/DVK » 21 Apr 2010, 20:00

Wat is onze ouwe schappenvullert van plan dan? :pirat: :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Extra werk vs power

Postby Scarface/DVK » 21 Apr 2010, 20:31

ik zou voor 2332 gaan met "ouwe" ultrawedge ports van mij inclusief spruitstukken. nokkenas ook van van mij cb 2289. heb ik straks toch allemaal niet meer nodig. 10:1 en gaan met die banaan

power went snel

User avatar
Addie/DVK
DVK / Moderator
Posts: 369
Joined: 09 Nov 2008, 22:24

Re: Extra werk vs power

Postby Addie/DVK » 21 Apr 2010, 20:54

Plannen? Vertel Jesse......

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Extra werk vs power

Postby Jesse/DVK » 21 Apr 2010, 20:55

Haha. maybe guys. In de winter :)

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Extra werk vs power

Postby Jesse/DVK » 21 Apr 2010, 20:56

Martijn/DVK wrote:Wat is onze ouwe schappenvullert van plan dan? :pirat: :lol:


Maritiem schade expert bedoel je :P

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Extra werk vs power

Postby Martijn/DVK » 21 Apr 2010, 21:02

tranny first duuuude, or you'll be spitt'n teeth ;) :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Jesse/DVK
DVK / Moderator
Posts: 2176
Joined: 31 Mar 2007, 21:52
Location: Middelharnis
Contact:

Re: Extra werk vs power

Postby Jesse/DVK » 21 Apr 2010, 21:04

Allebei :P. Tranny sowieso. Twijfel alleen over blok gelijk groter.

Dokke/DFL
Posts: 605
Joined: 17 Apr 2007, 19:49
Location: Barneveld
Contact:

Re: Extra werk vs power

Postby Dokke/DFL » 21 Apr 2010, 22:43

Jullie gaan veel te hard van stapel ...
Over 2 jaar willen jullie niet eens meer met een kever rijden, moet allemaal veel sneller en groter ... : :?

User avatar
Martijn/DVK
DVK / Moderator
Posts: 3106
Joined: 29 Mar 2007, 12:14

Re: Extra werk vs power

Postby Martijn/DVK » 21 Apr 2010, 22:52

Over 2 jaar zitten we allemaal aan de M&H en alu front axle ;) :lol:
1776cc - Happiness is a hot VW!

User avatar
Dirk
Posts: 483
Joined: 07 May 2007, 20:49

Re: Extra werk vs power

Postby Dirk » 22 Apr 2010, 18:30

Dokke/DFL wrote:Jullie gaan veel te hard van stapel ...
Over 2 jaar willen jullie niet eens meer met een kever rijden, moet allemaal veel sneller en groter ... : :?


Ja, ga er eerst maar eens van genieten zou ik zeggen. :?

User avatar
Scarface/DVK
DVK / Moderator
Posts: 1034
Joined: 30 Mar 2007, 19:33

Re: Extra werk vs power

Postby Scarface/DVK » 22 Apr 2010, 18:34

eerst maar een s de 1/4 mile sprinten en 16 sec neer zetten

User avatar
JeePee
Posts: 1715
Joined: 30 Mar 2007, 23:04

Re: Extra werk vs power

Postby JeePee » 22 Apr 2010, 18:41

Dokke/DFL wrote:Jullie gaan veel te hard van stapel ...
Over 2 jaar willen jullie niet eens meer met een kever rijden, moet allemaal veel sneller en groter ... : :?

Dan gaan ze met Volvo V70's rijden. :afro:


Return to “Engines Hi Performance”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest