tectyleren

For all the general tech talk..

Moderators: Jesse/DVK, Martijn/DVK, Jordy/DVK, Dirk, 67-indeed/DVK, Scarface/DVK, Sander/DVK

CHR!S/DVK
DVK / Moderator

tectyleren

Postby CHR!S/DVK » 19 Jan 2009, 01:42

beste mannen, :drunken: :eye: :cyclops: :clown: :afro: :P :shock:

nu ik mijn auto aan het klaarmaken ben om binnenkort gespoten te worden kom ik er achter dat het helemaal geen slecht idee is om eens opnieuw te tectyleren.

hoe kan ik dit heb beste aanpakken? hoe hebben jullie het gedaan? welke tectyl? tot hoe ver de oude tectyl eraf? rolling stones of the beatles? paul simon of art garfunkel?

let me know :albino:

pieter

Re: tectyleren

Postby pieter » 20 Jan 2009, 13:27

ik ga niet mee in de discussie wel of geen tectyl, of wat beter te gebruiken.

tectyl is eingelijk een merk ,maar ("bodyshuts")heb je in vele soorten en merken,vaak kan de vakhandel je perfect helpen in de juiste keus.

Als je tectyleerd zou ik op een paar punten letten.(zo is het mij geleerd)
zorg voor goede niet te koude ruimte,let op dat de spuitnevel alles onder neveld.
zorg voor goede ventilatie
spuit(was ) je bodem goed schoon)
oude tectyl goed controleren,losse delen ruim verwijderen,uitgeharde delen verwijderen.
tectyl verliest zijn flexibiliteit(dus funktie) in de loop der jaren,te hard betekent dusverwijderen.
bruine verkleuring duid vaak op onderliggend roest.
ook te dikke lagen verwijderen.
maak naden goed schoon.
controleer kitnaden(zonodig opnieuw kitten).
zorg dat alle vocht weg is
spuit naden eerst in met blanke tectyl(laten drogen).
controleer alle lekgaten,doorvoeren of ze open zijn.
geen tectyl over blank metaal of roest(eerstontroesten en/of lak er op).
zorg ervoor dat alles wat je niet wilt tectyleren afplakt of demonteerd,of je moet het makkelijk kunnen reinigen
zet de tectyl er niet te dik op!!!!!!!!(een meest gemaakte fout )
wil je delen in kleur spuiten zet er dan een dunlaagje overspuitbaare tectyl overheen
en tot slot vergeet niet voldoende wasbenzine en lappen voor het reinigen van delen.
Als je klaar bent niet vergeten (na het drogen ) de auto goed te wassen en in de was te zetten)

controleer regelmatig de bodem (apk)beschadegingen bijwerken,want ook tectyl heeft onderhoud nodig.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Return to “Tech Talk General”